Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Coninxke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 74 bijdrage(n) van Coninxke (Pagina: 1 van 8)

Topic: DBX Driverack vraagjes (11-1-2011 12:30:00)
Ik heb de DBX toch al laten nakijken. Er is inderdaad een klein probleempje aan één van de uitgangen van het laag. De herstelling zou ongeveer 50 euro kosten. Ik heb besloten om de DBX proberen te verkopen (zie 2dehands topic). Indien ik er geen 250 euro voor krijg, laat ik hem zelf repareren.
Topic: DBX Driverack vraagjes (10-1-2011 20:11:00)
Om terug het DBX-verhaal te hervatten, heb ik vandaag nog een aantal tests gedaan. Telkens leek de DBX de oorzaak, meer specifiek de left/low-output. Komende week heb ik een andere DBX DriveRack PA ter beschikking om het te controleren. Dit om helemaal zeker van mijn stuk te zijn alvorens ik hem laat nakijken. Ik hou jullie op de hoogte!
Topic: DBX Driverack vraagjes (3-1-2011 12:10:00)
Hallo Pascal, voor carnaval werd me gevraagd een versterkerrack met een DBX DriveRack Pa, QSC MX2000a en MX3000a in elkaar te knutselen. De DBX ligt hier al een tijdje als reserve. Bij het testen viel met dit verschil op. Als ik de tijd vind, ga ik asap jouw aanbevelingen uittesten!
Topic: DBX Driverack vraagjes (2-1-2011 21:44:00)
Als blijkt dat dit niet in te stellen valt in de DBX, dan zal ik deze eens laten nakijken. Ik heb er zelf namelijk te weinig verstand van.
Topic: DBX Driverack vraagjes (2-1-2011 20:17:00)
Ik heb net andere CD's gebruikt, maar nog steeds het verschil. Dan heb ik de DBX ertussen uit gehaald om zonder processor fullrange te spelen en beide signalen waren indentiek in sterkte! Het ligt bijgevolg dus niet aan mijn versterker, luidsprekerkabels, luidsprekers, CD's of afspeelapparaat. Ik denk dat de DBX de oorzaak is. Maar ik weet nog niet of het een instellingskwestie is of eerder een mankement...
Topic: DBX Driverack vraagjes (2-1-2011 18:51:00)
Beide kanten zijn identiek aangesloten met XLR's. Zoals vermeld in vorige posts heb ik ook al de XLR's vervangen om die oorzaak al uit te sluiten.
Topic: DBX Driverack vraagjes (2-1-2011 12:32:00)
Hallo Pascal,
Het verschil is hoorbaar en (zichtbaar op het singaallampje) bij zowel laag volume als bij hoog volume (wanneer ik de volumeknoppen volledig heb opengedraaid). Ik heb het ook getest wanneer ik de versterker rechtstreeks op mijn DVD-speler had aangesloten. Verschillende CD's heb ik echter nog niet gebruikt. Dit zal ik komende dagen eens uittesten!
Topic: DBX Driverack vraagjes (1-1-2011 16:03:00)
Het signal lampje van m'n QSC MX3000a brandt aan de ene kant harder. Aan de speakerkabels zal het volgens mij dan niet liggen. Deze zijn trouwens ook even lang. Intern weet ik niet of deze versterker aan te passen is, zoveel verstand heb ik er niet van. Ik heb ook de DBX handleiding al geraadpleegd, maar niet direct iets kunnen vinden.
Topic: DBX Driverack vraagjes (1-1-2011 15:06:00)
Bedankt voor je antwoord. Het verschil is klein, maar merkbaar. Het geluid aan de ene kant is duidelijk harder als aan de andere kant. Ik heb ook al de XLR-kabels vervangen door andere, echter zonder verbetering.
Topic: DBX Driverack vraagjes (31-12-2010 18:47:00)
Is het mogelijk om bij de DBX DriveRack PA de signaal input/output af te stellen voor de linker-en de rechterkant? Mijn laagversterker krijgt namelijk een iets sterker signaal aan de ene kant dan aan de andere kant. Als ik de 'low' XLR-outputs achteraan de DBX omwissel (rechts op links en links op rechts), dan verandert dit ook bij mijn laagversterker. M.a.w. nu ondervind ik een iets sterker signaal aan de andere kant van de versterker.