Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pjotr dynacord
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Pjotr dynacord (Pagina: 1 van 2)
Topic: Een vervanger gezocht voor een EVX180b (22-10-2005 16:17:00)
We zijn al 20 jaar klant bij Nederland muziek in almere.
Nooit problemen gehad.Het zou niet zo moeten zijn dat je speakers elk jaar gereconed moeten worden.
Ik liep toch eens bij mijn huurders naar binnen....
Dan hoor je het vanzelf wel...
Heb niet de hele topic gelezen,dus kan best zijn dat jullie er al over uit waren
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (29-8-2005 11:09:00)Nooit problemen gehad.Het zou niet zo moeten zijn dat je speakers elk jaar gereconed moeten worden.
Ik liep toch eens bij mijn huurders naar binnen....
Dan hoor je het vanzelf wel...
Heb niet de hele topic gelezen,dus kan best zijn dat jullie er al over uit waren
Gr Pjotr
Ik heb de f18pwh op 160hz 18db/octaaf butterworth staan geloof ik.
Dit is volgens mij de x-over frequentie vd xa2600
De 100lo kan ik passief laten crossoveren op 350 hz.
Heb dat ook wel vaker gedaan,klinkt erg goed,maar toch net iets te hoog,denk dat 300hz beter is.
Volgens mij kan ik dan het best wel de toppen op 160 laten beginnen of zo,dan overlay ik ze n beetje.
Kan ook bijv een 3x15 mid/baskast maken met evm 15l of evx 155 er in die ik dan onder de toppen schuif op 2x218.
Dan die midkast van 70 tot 350hz draaien gewoon als opvulling in mn kickgebied.
Nu heb ik namelijk 4x 2122 per kant staan van 600 watt per stuk, dus ik denk dat ik toch wel zeker n paar basjes nodig ga hebben.Toppen klinken wel echt goed.Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (28-8-2005 21:49:00)Dit is volgens mij de x-over frequentie vd xa2600
De 100lo kan ik passief laten crossoveren op 350 hz.
Heb dat ook wel vaker gedaan,klinkt erg goed,maar toch net iets te hoog,denk dat 300hz beter is.
Volgens mij kan ik dan het best wel de toppen op 160 laten beginnen of zo,dan overlay ik ze n beetje.
Kan ook bijv een 3x15 mid/baskast maken met evm 15l of evx 155 er in die ik dan onder de toppen schuif op 2x218.
Dan die midkast van 70 tot 350hz draaien gewoon als opvulling in mn kickgebied.
Nu heb ik namelijk 4x 2122 per kant staan van 600 watt per stuk, dus ik denk dat ik toch wel zeker n paar basjes nodig ga hebben.Toppen klinken wel echt goed.Gr Pjotr
Dag heren speakerbouwers,heb me vandaag 4X2122 erbij gekocht met beyma speakers.
2x12'' 2''driver en n bullet.
Klonken wel goed.
Nu wil ik er toch zelf baskasten onder gaan bouwen.Iemand een goed design van een 3x15 bas??
Dan nog 218s en dan moet het setje toch al best goed klinken,nietwaar.
Topic: Geluidsset 1500 man (26-8-2005 19:36:00)2x12'' 2''driver en n bullet.
Klonken wel goed.
Nu wil ik er toch zelf baskasten onder gaan bouwen.Iemand een goed design van een 3x15 bas??
Dan nog 218s en dan moet het setje toch al best goed klinken,nietwaar.
Leg ze ns neer die f18pwh,je zult je toch noch ns verwonderen over de meters die ze dragen.Ik wel in ieder geval.En met mij zeer velen...
Tuurlijk is het minder dat die box zo groot is voor een enkele 18er.maar je wilt hem echt wel ns horen op¨50 meter met zn vriendjes,zelfs alleen!
2x18 frontloaded gaatr gewoon niet door vind k.Die pijpjes gaan echt lekker. Verzugs mal!!Gr Pjotr
Topic: Geluidsset 1500 man (26-8-2005 19:29:00)Tuurlijk is het minder dat die box zo groot is voor een enkele 18er.maar je wilt hem echt wel ns horen op¨50 meter met zn vriendjes,zelfs alleen!
2x18 frontloaded gaatr gewoon niet door vind k.Die pijpjes gaan echt lekker. Verzugs mal!!Gr Pjotr
We hebben wel ns voor 2000 man gedraaid ,met de janse bagge band.Ze hadden daar gewoon 50 kw staan,minimaal.Wij met ons setje van 7 a 8kw rms waren gewoon helemaal nergens.30-35 meter redden we het wel redelijk,dan was het echt afgelopen.(toen maar doorgelust)
Echt veel 1500 man!!Ik zou zelf na 20 meter een fatsoenlijke set 2xkorte bas °flinke top of 2 tops zetten,daar sta je toch met j mixer,dus.
Amps dr neer en door,dan haal je wel j meters en je hoeft op je front niet zo onnoemelijk hard te gaan.Set je gewoon je dsp op delay.Meestal iets minder dan de meters gedeel door 330 m-s vind ik dan.EIgen interpretatie zeg maar.
Veel plezier.Pjotrdynacord
Topic: Geluidsset 1500 man (26-8-2005 18:57:00)Echt veel 1500 man!!Ik zou zelf na 20 meter een fatsoenlijke set 2xkorte bas °flinke top of 2 tops zetten,daar sta je toch met j mixer,dus.
Amps dr neer en door,dan haal je wel j meters en je hoeft op je front niet zo onnoemelijk hard te gaan.Set je gewoon je dsp op delay.Meestal iets minder dan de meters gedeel door 330 m-s vind ik dan.EIgen interpretatie zeg maar.
Veel plezier.Pjotrdynacord
Als je bas wilt hebben op 50 meter,probeer dan ns n x aantal dynacord f18pwh.
Heb niet genoeg vertstand van geluid om je verder te helpen,maar ik heb nog g1 bassen van 500watt gehoord die dat gooien,en de snelheid is ook prima,heb er al breakbeat,house feestjes mee gedraaid.Bouw is heel simpel,maar de box is wel erg groot! en gericht,dus je moet er voor 1500 man wel zeker 8 per kant leggen,voor mijn doeleinden dan.En daar een paar korte/of hoorn(ligt aan je muziekstijl) 15ers op,dan kan je ns over hoog gaan denken.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (12-8-2005 19:28:00)Heb niet genoeg vertstand van geluid om je verder te helpen,maar ik heb nog g1 bassen van 500watt gehoord die dat gooien,en de snelheid is ook prima,heb er al breakbeat,house feestjes mee gedraaid.Bouw is heel simpel,maar de box is wel erg groot! en gericht,dus je moet er voor 1500 man wel zeker 8 per kant leggen,voor mijn doeleinden dan.En daar een paar korte/of hoorn(ligt aan je muziekstijl) 15ers op,dan kan je ns over hoog gaan denken.
Gr Pjotr
Te weinig vermogen is zeker funest.
Dat ben ik met je eens.
Ben niet met je eens dat dit te weinig is.
Kan wel 3 f18pwh per kant aan 1 l2400 hangen.
Om ns te beginnen.
20kw staat er niet op 1 dag.
Maar op 1 dag staat het er.
Topic: dun laagmid (12-8-2005 18:09:00)Dat ben ik met je eens.
Ben niet met je eens dat dit te weinig is.
Kan wel 3 f18pwh per kant aan 1 l2400 hangen.
Om ns te beginnen.
20kw staat er niet op 1 dag.
Maar op 1 dag staat het er.
Een beetje veiligheid kan toch ook geen kwaad?
Weet trouwens niemand waar ik ergens ev speakers kan krijgen voor een goede prijs.
Ik bedoel speakers geen boxen.
Bijv evx180a of evx155
Topic: dun laagmid (12-8-2005 17:55:00)Weet trouwens niemand waar ik ergens ev speakers kan krijgen voor een goede prijs.
Ik bedoel speakers geen boxen.
Bijv evx180a of evx155
Ik weet wat ze leveren.
Maar ik bedoel..
pca2544
links l1600 rechts l1600
Alles in 4 ohm.
Dus 1600watt op 4xf18pwh
Dat moet afdoende zijn.
Dynacord zet er zelf een xa2600 op die is 700 watt(voor 2 f18pwh dan)
En ik vind dat prima klinken.
Nu heb ik per 2boxen nog 100 watt meer.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (12-8-2005 16:53:00)Maar ik bedoel..
pca2544
links l1600 rechts l1600
Alles in 4 ohm.
Dus 1600watt op 4xf18pwh
Dat moet afdoende zijn.
Dynacord zet er zelf een xa2600 op die is 700 watt(voor 2 f18pwh dan)
En ik vind dat prima klinken.
Nu heb ik per 2boxen nog 100 watt meer.
Gr Pjotr
de crossovers doen het nog..
Maar bijv het knopje om minder vermogen naar speakers te schakelen.
Je kunt dan 125/250/500 watt kiezen op dat ding.Die werken niet meer.
Wat is er mis met de l1600 dan??
De xa 2600 is prima voldoende voor 2 f18pwh.(per kant van 700w in 4ohm)
Dus een l1600 voor 4 bassen van 500watt rms moet volgens mij ook goed werken.
Ben bang dat 4 bassen(f18pwh bijv) een l2400 op 4 ohm niet aankunnen.
Dat is toch wel erg veel vermogen.Kan komen me de speakers voorbij vliegen.
Ik wil het eigenlijk liever niet proberen.
Gr Pjotr
Maar bijv het knopje om minder vermogen naar speakers te schakelen.
Je kunt dan 125/250/500 watt kiezen op dat ding.Die werken niet meer.
Wat is er mis met de l1600 dan??
De xa 2600 is prima voldoende voor 2 f18pwh.(per kant van 700w in 4ohm)
Dus een l1600 voor 4 bassen van 500watt rms moet volgens mij ook goed werken.
Ben bang dat 4 bassen(f18pwh bijv) een l2400 op 4 ohm niet aankunnen.
Dat is toch wel erg veel vermogen.Kan komen me de speakers voorbij vliegen.
Ik wil het eigenlijk liever niet proberen.
Gr Pjotr