Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Woutch

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 19 bijdrage(n) van Woutch (Pagina: 1 van 2)

Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (28-6-2007 20:42:00)
Ok, bedankt voor de hulp. Ik vertrek nu op verlof en als ik terug ben zal ik eens een testkastje ineen zetten met wat hout dat ik nog heb liggen. Denk dat dit slimmer is omdat we niet 100% zeker zijn van de parameters. Ik houd het op 105L op 40Hz. Ik zal nog wel fotos van het resultaat online zetten.

Groetjes, Wouter
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (26-6-2007 17:35:00)
Hieronder nog dezelfde 2 grafiekjes, maar met 2 berekeningen voor sub, alsook de TS parameters die zijn ingevoerd in WinISD. Enkel de Xmax heb ik 5 genomen omdat ik deze niet kon terugvinden. Mss dat deze niet goed gekozen is?

transfer function magnitude
maximum power

De gele is mijn orginele berekening, met een kast van 100L zoals voorgesteld in topic. De groene is een poging om de powerdip weg te krijgen zonder dat het laag teveel word opgeofferd. De witte lijn is zals mijn toppen nu zijn.

Vriendelijke groeten,
Wouter
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (22-6-2007 18:04:00)
Ja, ik kan deze verminderen door de afstemming aan te passen. Maar dan gaat deze zeker zo laag niet meer en lijkt zelfs veel op de curve van de toppen.
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (21-6-2007 20:58:00)
Ok, ik heb eens een simulatie gedaan in WINISD pro. Nu heb ik de grafieken van de sub tegen deze van mijn tops gezet. (zie hieronder) En deze ziet er mij toch goed uit. Enig idee op welke frequentie ik deze best kan crossen? Ik merk wel dat ik met de sub een serieuze powerdip heb. Hoe is deze best weg te werken? Bedankt voor de tips.

transfer function magnitude
maximum power

Als er nog grafiekjes moeten zijn laat maar iets weten.

Mvg,
Wouter
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (19-6-2007 20:29:00)
De tops zijn 2 zelfgemaakte speakers met 12" fane studio 12b speakers. Deze werken nu als full-range maar als ik ze open zet schieten ze toch iets te kort in het laag. Daarom dat ik met de RCF die ik nog had liggen het laag wat wil opschroeven.
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (18-6-2007 20:14:00)
Heykes,

Ik heb dus de TS parameters te pakken gekregen via Email dat hierboven vermeld is, thx daarvoor.
Ze zijn de volgende.

Long-term Power (W) 300
Program Power (W) 600
Frequency Response (Hz) 29 - 3000
Sensitivity (dB 1W/1m) 95
Max crossover f (Hz) 0
Fs (Hz) 29
Qms 10
Qes 0,3
Qts 0,28
Mms (Kg) 0,077
Cms (m/N) 0,00039
D (m) 0,302
Sd (mq) 0,0716
Vas (mc) 0,28
Re (ohm) 6,3

Wat voor mij mist is de xmax, deze kan je hier niet uit afleiden zeker.
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (17-6-2007 23:49:00)
Webbie,

Voor de AK versie had ik ze ook al tegengekomen, echter staat hier bij dat deze een vermogen heeft van 1600 watt, wat niet overeenstemt met mijn gegevens.
Ik veronderstel dat ik degene zonder toevoeging moet hebben. Ik heb ondertussen ook een mail gestuurd naar het adres hierboven vermeld.

Groetjes en toch bedankt om te kijken.
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (17-6-2007 21:43:00)
OK, daar zal ik al eens met beginnen.
Topic: 1 speaker RCF L15P/200 (17-6-2007 17:35:00)
Allen,

Ik heb hier nog 1 speaker liggen, een rcf L15P/200 met als opschrift power 300 watt, peak 600 watt. Nu kan ik hier geen gegevens over vinden en dus ook geen 2de stuk om een paar te maken. Ik ben nu ook aan't zoeken achter een nuttig gebruik voor deze.
Ik was aan het denken om hiervan een sub te maken voor op 200 watt tops. Is dit te doen met maar 1 speaker en hoe zou je deze best aansluiten. Is er een mannier om dit op 1 versterker te doen of best op een 2de met een crossover?

Vriendelijke groeten en bedankt voor eventuele suggesties!
Wouter
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (21-6-2006 17:25:00)
https://users.telenet.be/Infernoke/PA/zelfbouw/speaker/speaker.htm

Op deze site staan de simulaties die ik gemaakt heb met een beetje uitleg over de inhouden van de kasten enzo. Als er grafieken ontbreken die nog intressant zijn zeg je het maar en zal ik ze erbij steken.

Groetjes wouter!

Edit: De file die winisdpro gebruik met de parameters in heb ik ook onderaan de site geplakt. Dan kan iedereen eens zelf proberen :)