Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mad Scientist
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 14 bijdrage(n) van Mad Scientist (Pagina: 1 van 2)
Topic: BOSE 802 (30-8-2003 21:04:00)
Ik heb mijn baskasten rechtstreeks doorgelust via de BOSE-controller, en ik heb nog geen problemen gehad. Ik vind zelfs dat de kasten beter klinken met de controller ertussen. Maar met aparte cross-over kan je natuurlijk nooit kwaad.
Topic: BOSE 802 (28-8-2003 14:03:00)Ik heb ook 'n setje 802's, met de controller filter ik ook de bassen (signaal op outpus 3&4) In de controller staan alle luidsprekers van BOSE, dus je kan zoeken naar de luidspreker (baskast) met de parameters (eq, cross-point, etc) die het beste klinken voor jouw baskasten. In mijn geval is dat de 502. Als je daar niets tussen vindt kan je output 3&4 doorlussen naar een bass-processor, kan je alle parameters individueel aanpassen.
Topic: zelfbouw glijbaan (24-7-2003 19:00:00)Een EQ is NIET hetzelfde als een processor, wat een processor juist is zal je hier wel ergens op dit forum kunnen vinden en anders www.google.com.
Topic: zelfbouw glijbaan (24-7-2003 17:52:00)Ik weet niet over welke glijbaan je het hebt, maar mijn glijbanen hebben een inhoud van 400L netto-per stuk. Meteen het grootste nadeel-niet echt mobiel.
En die onderste freqiente kan je bijsturen door je PA-processor bij te stellen- in mijn geval toch.
Topic: zelfbouw glijbaan (24-7-2003 15:55:00)En die onderste freqiente kan je bijsturen door je PA-processor bij te stellen- in mijn geval toch.
1) de hoorn is (als je'm zou uitrollen) 1m60 lang, dat is niet echt 'kort' dacht ik
2) die filter werkt inderdaad niet zoals het hoort, maar ik filter actief (dus geen pas. filter in de luidspreker)
3) Zo'n hoorn is eigenlijk ontworpen voor één specifieke woofer, maar die maken ze niet meer (JBL), dus heb ik gezocht naar een woofer die goed klonk.
4) ik beweer niet dat dit dé perfecte baskast is, maar ik heb ze vergeleken met andere baskasten, die stukken duurder zijn, en als je dan prijs/kwaliteit vergelijkt komt dit 'ontwerp' er zeer goed uit.
Topic: zelfbouw glijbaan (24-7-2003 11:02:00)2) die filter werkt inderdaad niet zoals het hoort, maar ik filter actief (dus geen pas. filter in de luidspreker)
3) Zo'n hoorn is eigenlijk ontworpen voor één specifieke woofer, maar die maken ze niet meer (JBL), dus heb ik gezocht naar een woofer die goed klonk.
4) ik beweer niet dat dit dé perfecte baskast is, maar ik heb ze vergeleken met andere baskasten, die stukken duurder zijn, en als je dan prijs/kwaliteit vergelijkt komt dit 'ontwerp' er zeer goed uit.
in een hoorn worden de allerlaagste tonen (onder 150 Hertz) via de hoorn versterkt, maar de hogere tonen worden direct afgestraalt, zodat de vervorming bij deze tonen (die juist wél hoorbaar zijn) miniem is. En als je dan nog niet tevreen bent over het geluid kan je ze altijd op 150 Hertz afkappen...
Topic: zelfbouw glijbaan (23-7-2003 21:51:00)Er treedt inderdaad kleuring op, maar noem mij eens een luidspreker die dat niet doet? Iedere combinatie versterker/luidspreker geeft een ander geluid, zeker als je er nog wat spulletjes tussenstopt.
Het belangrijkste is dat het geluid goed klinkt, zodat het op luide volumes zelfs na enkele uren niet gaat storen. Vooral de afstelling van de hoge tonen is dan belangrijk, maar dat kan je waarschijnlijk ergens anders op dit forum lezen.
Topic: zelfbouw glijbaan (23-7-2003 20:26:00)Het belangrijkste is dat het geluid goed klinkt, zodat het op luide volumes zelfs na enkele uren niet gaat storen. Vooral de afstelling van de hoge tonen is dan belangrijk, maar dat kan je waarschijnlijk ergens anders op dit forum lezen.
In de buurt waar ik woon heb ik rondvraag gedaan bij enkele verhuurfirma's, maar die werkten enkel met de dubbele kasten.
Om van één grote kast twee kleine te maken heb je, buiten wat geduld, twee dikke platen mdf nodig, wat verf (5 laklagen) en beschermhoeken. Een foam-rooster is onderweg.
Kan iedere handige harrie dus, en is dus best leuk voor een semie-zelfbouw project...
Heb intussen wat navraag gedaan en die kleine kast is inderdaad iets minder diep, maar dat merk je pas als je ze moet transporteren.
Topic: zelfbouw glijbaan (23-7-2003 15:36:00)Om van één grote kast twee kleine te maken heb je, buiten wat geduld, twee dikke platen mdf nodig, wat verf (5 laklagen) en beschermhoeken. Een foam-rooster is onderweg.
Kan iedere handige harrie dus, en is dus best leuk voor een semie-zelfbouw project...
Heb intussen wat navraag gedaan en die kleine kast is inderdaad iets minder diep, maar dat merk je pas als je ze moet transporteren.
Vroeger werden er twee modellen gemaakt; met twee woofers (ong. 100 cm breed)
met één woofer (ong. 50 cm breed)
Voor de rest waren de afmetingen gelijk.
Eén grote kast in twee zagen en je hebt twee 'kleine' kasten.
Die kleine kasten zijn echter niet zo goed te vinden, dus besloot ik om een grote kast te splitsen.
Topic: zelfbouw glijbaan (23-7-2003 14:21:00)met één woofer (ong. 50 cm breed)
Voor de rest waren de afmetingen gelijk.
Eén grote kast in twee zagen en je hebt twee 'kleine' kasten.
Die kleine kasten zijn echter niet zo goed te vinden, dus besloot ik om een grote kast te splitsen.
Djdee was op zoek naar informatie over glijbaankasten, en ik heb goede ervaringen met die dingen (ook de dubbele-die zijn indertijd ook gemaakt met enkele woofer-dus waarom niet een dubbele in twee zagen?)
Dus Djdee; een glijbaankast zelf maken is niet echt aan te raden, maar als je echt een glijbaankast wilt kan je vast wel ergens een enkele of dubbele glijbaankast vinden-koop er dan wel een zonder woofers en probeer eerst een paar woofers uit voor je een definitieve keuze maakt.
Voor Jocha; beoordeel niets als je er niets vanaf weet-en val niemand persoonlijk aan (heeft niemand iets aan)
Dus Djdee; een glijbaankast zelf maken is niet echt aan te raden, maar als je echt een glijbaankast wilt kan je vast wel ergens een enkele of dubbele glijbaankast vinden-koop er dan wel een zonder woofers en probeer eerst een paar woofers uit voor je een definitieve keuze maakt.
Voor Jocha; beoordeel niets als je er niets vanaf weet-en val niemand persoonlijk aan (heeft niemand iets aan)