Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sub

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 21 bijdrage(n) van Sub (Pagina: 1 van 3)

Topic: Welke actieve subwoofer onder Rcf Art 312 A (6-7-2016 13:47:00)
Erg tevreden over de 712A. Overall een grote verbetering tov de 312A, al ziet die er met de full grill iets mooier uit.

Wij keken in het begin ook naar de SRM 450, maar de 312A deed het, naar mijn mening, al vele malen beter. De 712A zal het dus alleen maar beter doen.

2 8003AS voor 1 712A is aan de erg ruime kant. Veel te veel laag. Extra rendement kan je natuurlijk wel inruilen voor wat meer diepgang ( +6 dB op 33 Hz in ons geval :)).
1 6001A top gaat gelijk in de limiter met 3 8003 subs, en da's geen kleine top razz :p

4 stuks buiten geeft een flink geluidje, kan je gelijk iedereen in een 3km radius laten weten dat je een feestje geeft sneaky :V

Voor een theater opstelling hadden we links en rechts een 712A topje met een 8003AS sub in een hal à 20 * 40 meter. Dit ging toch wel erg hard voor een theateropstelling. Kwam ook wat dans in voor met redelijk "zware" muziek, en dit kwam prima uit de verf. Eerste 10-15 meter had een lekker broekspijp wapperend effect XD
Topic: Welke actieve subwoofer onder Rcf Art 312 A (5-7-2016 20:58:00)
Voor wat het nog waard is: (wie weet staat er ooit iemand voor dezelfde keuze)
Enkele subs waren:
905 AS (705 viel redelijk snel af) (RCF)
718AS (RCF)
SUB 18D (dB)
8003AS (RCF)
S09 (dB)
S10 (dB)

De Sub 18d is als je het mij vraagt een grote grap. Gaat niet echt bijster hard, komt ook veel poortruis uit (krap bemeten BR gaten).

Idem voor de 905, al deed die het relatief gezien beter de de 18d (ging natuurlijk niet zo laag, maar komt wel verrassend veel herrie uit). Qua diepgang gelijk aan de S09.

718, tjah, niet echt een bijzondere sub. Gaat minder laag dan de 18D, maar wel weer een stukje harder. Is ook niet echt moeders mooiste als je het mij vraagt...

S09 weet een gelijke hoeveelheid lawaai te maken als de 8003. Maar de 8003 loopt weer een stuk verder in het laag door (sommige zeggen dat dat te verwaarlozen valt, niet mijn mening).

Dan nog de S10 en 8003. S10 spuugt misschien met moeite 2 dB meer eruit, maar de 8003 gaat wel een stuk lager. - 3 dB punt bij de S10 lag naar mijn gevoel meer rond de 45-50 Hz (dB geeft 40 Hz). Bij de 8003 mik ik 'm op vlak onder de 40 Hz (RCF geeft ook 40 Hz op, al laat het frequentie plaatje een - 3 van amper 70 Hz zien...).

Wat ook meespeelt is dat de S10 een band-pass sub is, waar de 8003 een BR sub is. Wat dat inhoudt, en wat je ook merkt, is dat de bandpass veel sneller afvalt in de lage tonen (-10 dB ligt met geluk 5 Hz onder je -3 dB, bij de S10 dus minimaal 40 Hz), waar dit bij een BR minder is (-10 van de RCF gok ik vlak boven de 30 Hz). Ook klinken BR'en wat strakker. Al valt dit bij de 8003/S10 vergelijking nog enigszins mee (8003 is wat aan de hoge kant afgestemd), is echter niet te verwaarlozen.

Kortom: wil je veel herrie en maakt diepgang niet heel veel uit: S10
wil je meer diepgang en neem je wat minder herrie voor lief: 8003AS (heeft ook als voordeel de stereo in/uitgangen)

Wat ook een mooie sub is, maar voor ons niet interessant aangezien deze niet dichtbij extra te huren is, is de 8004AS. Gaat even hard als de S10, maar een flink stuk lager.

Wij zijn uiteindelijk voor de 8003 gegaan. Ik weet niet meer wie er zei dat 1 sub 2 toppen "met gemak" bij zou moeten houden, maar dit lukte ze geen van allen. Met de volume potmeter op de 312A en 8003AS vol open is het laag nog niet echt overweldigend, zou nog wat bij kunnen (vol open op de 312A = 0 dB, op de 8003 = + 6 dB, laat staan dus dat je de volume knop op de sub op 0 dB hebt staan).
Maarrrrrrr. Dit was buiten. Theoretisch gezien zou je binnen, onder optimale omstandigheden, weg kunnen komen met 1 subje. Maar voor alle andere omstandigheden zijn 2 subs geen overbodige luxe.

Hebben sinds kort ook de 712A staan, die gaan wel wat harder dan de 312A's. 2 subs per top gaat 'm echter niet worden. Eerder 3 subs, 2 toppen, maar das ook weer wat scheef razz :p

Tot zover mijn betoog, nu op naar de TT2-A wink ;)
Topic: RCF TT28 (20-1-2015 13:47:00)
Ik heb er geen staan, maar wel tekeningen sneaky :V
Topic: RCF TT28 (8-1-2015 18:34:00)
Iemand? sad :(
Topic: RCF TT28 (3-1-2015 10:05:00)
Ben ook op zoek naar deze tekeningen!
Of anders een hint in de richting van hoe ik dit soort kasten kan berekenen ...
Topic: Sub bouwen (16-4-2014 17:17:00)
Moest het ook even een paar keer lezen, maar denk aan spelfouten wink ;)

edit: Had je mail ontvangen; is prima hoor, heeft geen haast!
Topic: Sub bouwen (16-4-2014 07:21:00)

Kvdb013 schreef:

Misschien dat je even jou profiel wil invullen, met name jou email!
Dan stuur ik de tekening later deze week naar jou.
Check ✔
Topic: Sub bouwen (15-4-2014 19:00:00)
Doe mij maar die super harde maagbas wink ;)

Toppen zijn zeker niet de beste op de markt nee. Heb er nu 4 staan, moet er voorlopig wel mee vooruit kunnen. Ben ook van plan er andere bij te bouwen. Maar alles op z'n tijd.

Over de 15LX60, is de 15LX60VV2 ook goed? Na wat simuleren kom ik dan op aardige resultaten. SPL van ongeveer 128 db, tot ongeveer 44 hz. Geen powerdip, en port velocity komt niet boven de 21.
Topic: Sub bouwen (14-4-2014 22:40:00)
Zo veel mogelijk personen het liefst razz :p
Denk met 2 subs aan iets van 200 man? Als dat haalbaar is? Liefst meer natuurlijk.

Toppen zijn de ART312A MK3 van Rcf. Locatie is zowel buiten, als binnen.

Crossover punt zal zo ergens rond de 80-90 liggen. Maar das natuurlijk afhankelijk van wat het best klinkt/werkt. De toppen gaan zonder problemen redelijk laag door, dus dat is geen probleem.

Heb in een grijs verleden wel een cubo gebouwd. Maar had niet echt de indruk dat deze tot 40 hz ging. Leek eerder iets van 50 hz te zijn. Maar kan ook aan de driver liggen natuurlijk. Welke het was moet ik even opzoeken.

250,- is exclusief btw. Maar als ik met een driver van 275,- geweldige prestaties krijg hoor je mij niet zeuren hoor wink ;)
Topic: Sub bouwen (13-4-2014 22:34:00)
Heel erg fijn! Als je die hebt zou dat geweldig zijn. Die sub spreekt mij zeer zeker aan.

Opzich is alleen de kastinhoud (L, cm3) en de poort afmetingen (of tuningsfrequentie) al genoeg. Daarmee kom ik er wel uit wink ;)