Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van JVS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 1 van 20)

Topic: Foto's van open speakers (2-7-2014 08:42:00)
Volgens mij heb ik eens zo'n model hoorn zien hangen op de PLS in de stand van Oberton... !
Ze maken overigens prima 18" drivers, goede ervaringen met de 18XB700..
Topic: CDJ-1000MK2 gaat niet meer aan (7-12-2011 20:46:00)

SoSa schreef:

...Zij hebben hem opgeschroefd en vertelde dat eigenlijk de computer van de CDJ kapot is (....plaat, ben even de naam kwijt) en niet meer te bestellen is.
... Klinkt als een onkundig persoon of iemand die gewoonweg liever nieuw verkoopt. Van de MK2 zijn nog vrijwel alle onderdelen leverbaar aan acceptabele prijzen. Ik heb nog NOOIT een CDJ1000MK2/MK3 afgekeurd wegens reparatie niet meer rendabel (en er gaan er elke maand toch een hoop door m'n handen..)
Topic: versterker stuk (14-3-2011 10:02:00)

Mifex schreef:

Er is zeker wat doorgebrand, hoe kan het dan toch dat de versterker nog werkt?
Mogelijk zijn er één of meerdere railstep-fets uit de klasse-H configuratie afgebrand. Dat komt wel vaker voor bij de PL's. Hij kan nog wel functioneren, maar zodra je wat harder gaat uitsturen zul je waarschijnlijk merken dat één kanaal veel eerder in de clip gaat. Óf het knalt nogmaals en je hebt nog meer schade. Devies: Niet meer gebruiken maar (laten) repareren !
Topic: Labgruppen LAB2002 (9-11-2010 17:43:00)
Ik ken ze goed van gebruik & service. Heb een hele stapel 2002's en 4000's in gebruik op diverse Nexo sets, en dat presteert gewoonweg perfect. De 2002 is een downscaled 4000 (één setje eindtorren minder en de voedingsspanning wat lager afgeregeld)..

fp3400 & 2002 zijn technisch vrijwel identiek. Enkele verschillen:
-fp3400 heeft wat meer stapjes in de gain-setting (dip-switch i.p.v. de (degelijkere) drukschakelaartjes op de 2002).
-fp3400 heeft één kanaal in tegenfase aan de voeding hangen, daardoor op papier een wat hogere peak-output in lage impedanties.
-fp3400 heeft een wat sterkere frontplaat, heeft wat voordeel als je ze aan de frontplaat ophangt, maar als je ze netjes achter ondersteund wordt het front van een 2002/4000 echt niet krom.

Daarnaast heb ik voor service / reparatie regelmatig lab'jes hier. Zijn eigenlijk bijna niet kapot te krijgen, en dat wát er wel eens aan stuk gaat valt in omvang erg mee (zelfs na 400V situaties).. Dat is bij héél veel amps wel anders. Ik ken eigenlijk geen enkele andere amp met zo'n robuuste & "touringproof" voeding (en er komen hier toch wel zo'n beetje alle A-merken wel eens over de werkbank)..

Aan een tweedehands die niet misbruikt is (er nog netjes uitziet) kun je bijna geen buil vallen.
Topic: Defecte K-115A (1-10-2010 21:29:00)

nijhuisr schreef:

Meestal is de brom 100Hz en zijn de voedings elco's lek, dit is prima te meten met een Hz meter of een scoop.
Met een Hz meter ? Die zal bij een goede elco altijd 100Hz aangeven vanwege de restrimpel die je hebt. Meten met een scoop is leuk, maar aangezien het puur om de amplitude van de rimpel gaat is een multimeter op de AC stand al prima !

Elco's in "normale" voedingen test ik overigens altijd gewoon met een LCR meter. Bij elco's in geschakelde voedingen heeft storingszoeken met de ESR tester meer nut. Zoals dré al aanhaalde, de capaciteitsmeting van een multimeter is doorgaans waardeloos (net zoals van alle Flukes die ik heb, tot en met de 89).
Topic: Defecte K-115A (30-9-2010 21:57:00)
Schema's krijg je daar niet zomaar, enkel via een dealer.

Een elco test je het best met een deugdelijke capaciteitsmeter, óf door gewoon met ingeschakelde eindtrap de rimpel te meten (evt met een lichte externe belasting eraan). Een echt defecte elco valt zo direct door de mand. Een elco met capaciteitsverlies niet.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (11-8-2010 18:37:00)
Controleer om te beginnen eens of alle drie de speler dezelfde firmwareversie hebben. Mogelijk hebben de twee met de problemen een verouderde versie.

De firmwareversie controleer je door de RELOOP/EXIT ongeveer 10 seconden in te drukken bij een ingeschakelde speler (zonder CD erin).

Meest recente versie is geloof ik 2.30 (maar de meeste spelers die ik over de vloer krijg lopen op 2.20)..
Topic: welke electrovoice versterker de p3000 of q1212 (11-7-2010 19:59:00)

DJohnny schreef:

...De L2400 en de P3000 zijn overigens gebouwd volgens het "grounded bridge ontwerp (a la Crown)", dus veel vermogen en zeer goede klank gegarandeerd!
Euhh, kun je me dat eens uitleggen ?

DJohnny schreef:

...En idd, ook ik ben niet zo'n fan van een Crown XTI. Werk zelf met Crown CTS, deze zijn 1000x beter!
Al eens een doorlaatcurve opgemeten van een CTS bij wisselende belastingen ? Waardeloos ! Van +1dB op 16KHz bij 8 ohm tot ca. -3dB op 16KHz in een 2 ohms belasting. Fantastische eigenschap van zo'n amp als je monitoren gaat doorlussen.. CTS is klasse-D met een LC-uitgangsfilter, XTI is bij mijn weten gewoon klasse AB/H dus heeft daar geen last van.

DJohnny schreef:

P.s. Ik heb het ooit gepresteerd om mijn Dynacord P1050 op 1 Ohm per kant te laten draaien! Ging prima!
Ik heb eens ooit 2500Kg achter een volkswagen Polo gehad hangen.. ging ook prima ! Verstandig ? Zeker niet !

Of een P3000 veilig op 2 ohm kan draaien hangt erg van de leeftijd en staat van onderhoud af. Een oude P3000 met wat pluimen stof op kritische plaatsen gaat met grote waarschijnlijkheid stuk bij flink duwen in een echte 2 ohms belasting.. (Ik heb zat P3000's gerepareerd om de meest voorkomende "doodsoorzaken" te kunnen noemen)...
Topic: Speakerschuim 10-15PPI, waar verkrijgbaar ? (20-6-2010 23:11:00)
Voor de geïnteresseerden:

Metingen...

Vertikaal is 1dB/div

Groen: open poort
Blauw: met grille direct tegen de poort & 35PPI schuim
Grijs: met grille direct tegen de poort, geen schuim
Rood: Grille ca. 25mm speling aan één zijde van de poort, geen schuim
Topic: Speakerschuim 10-15PPI, waar verkrijgbaar ? (15-6-2010 20:24:00)
Nog groter wil ik de poort inderdaad zeker niet gaan maken, al is de huidige 55x12cm doorsnede al redelijk fors. Momenteel test ik met de B&C 18NW100, maar met de 18SW115's die er uiteindelijk in gaan komen moet er toch redelijk wat lucht doorheen :)

Na nog wat testjes gedaan te hebben lijkt het schuim grotendeels de boosdoener te zijn. Het huidige Penn 10mm schuim blijkt 35PPI te zijn. Momenteel aan het zoeken naar een leverancier voor het (in de benelux) niet helemaal standaard 20PPI Penn-schuim. Dit lijkt echter enkel in 6mm leverbaar te zijn, ik hoop dat dat dik zat is om niet doorheen te kunnen kijken.