Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 9 van 20)
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (3-3-2014 12:57:00)
Ik ken D&R ja, maar ik zoek geen broadcastpaneel, gewoon een goede mixer.
Er hoeft maar 3 schuifjes max. 4 (2mics en 2 line ingangen).
Ik koop liever nieuw dan 2x zo duur aan een grotere 2de hands tafel met een hoop schuiven die ik niet gebruik.
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (2-3-2014 16:05:00)Er hoeft maar 3 schuifjes max. 4 (2mics en 2 line ingangen).
Ik koop liever nieuw dan 2x zo duur aan een grotere 2de hands tafel met een hoop schuiven die ik niet gebruik.
Er is genoeg te lezen over de DJM600 tijd maar ik vroeg me inderdaad af hoe het met de huidige panelen gesteld is.
Momenteel ben ik toch erg aan het uitkijken naar de XTC 2 van Dateq.
Ik heb zelf 2 Dateq panelen gehad en nooit problemen mee, jawel krakende faders na 20jaar.
Maar je kunt gewoon nieuwe faders bestellen bij Dateq als het zich voor doet, dus PRIMA!
@ Victor: Ik heb redelijke goede monitors (Adam A7x) thuis, dus zou wel kwaliteit willen....
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (1-3-2014 16:05:00)Momenteel ben ik toch erg aan het uitkijken naar de XTC 2 van Dateq.
Ik heb zelf 2 Dateq panelen gehad en nooit problemen mee, jawel krakende faders na 20jaar.
Maar je kunt gewoon nieuwe faders bestellen bij Dateq als het zich voor doet, dus PRIMA!
@ Victor: Ik heb redelijke goede monitors (Adam A7x) thuis, dus zou wel kwaliteit willen....
Ik ben op zoek naar een nieuwe set voor mijn internetradio.
Ik doe niet aan scratchen en ben geen wilde "schuiven schuiver" (lol)
Effecten en gadgets zijn voor mij ook niet nodig.
De A set is simpeler en minder mogelijkheden dat begrijp ik.
Maar dan nog meer dan genoeg voor wat ik het nodig heb.
Ik werk altijd samen met een laptop of computer.
De HC-4500 gaat dus enkel dienen als MIDI controller!
Echter de nieuwe Pioneer wat volgende week uit komt is een heel stuk duurder dan de A set.
Het is voor mij vooral van belang dat ik een goede mic pre-amp er in heb en de beste geluidskwaliteit.
Dus ik denk dat het zich dan vooral gaat over het mixer gedeelte, welke mixer klinkt het beste?
Een Pioneer of een Dateq?
Ik vind het geen probleem dat de Dateq analoog is.
De Pioneer is volgens mij digitaal met als mogelijkheid om analoge apparaten aan te sluiten.
A. Dateq XTC-2 mixer, Denon DN HC-4500 (totaalprijs +- 1100€)
B. Pioneer ddj sz (totaalprijs +- 1800€)
En dan nog een belangrijke vraag.
Hoe is de geluidskwaliteit van een XTC 2 tegenover een Apollo of een LPM 7.4 ?
Is dat hetzelfde of toch wat minder? En de Pre amp?
Wat vinden jullie?
Topic: Jem rookvloeistof (21-12-2013 16:22:00)Ik doe niet aan scratchen en ben geen wilde "schuiven schuiver" (lol)
Effecten en gadgets zijn voor mij ook niet nodig.
De A set is simpeler en minder mogelijkheden dat begrijp ik.
Maar dan nog meer dan genoeg voor wat ik het nodig heb.
Ik werk altijd samen met een laptop of computer.
De HC-4500 gaat dus enkel dienen als MIDI controller!
Echter de nieuwe Pioneer wat volgende week uit komt is een heel stuk duurder dan de A set.
Het is voor mij vooral van belang dat ik een goede mic pre-amp er in heb en de beste geluidskwaliteit.
Dus ik denk dat het zich dan vooral gaat over het mixer gedeelte, welke mixer klinkt het beste?
Een Pioneer of een Dateq?
Ik vind het geen probleem dat de Dateq analoog is.
De Pioneer is volgens mij digitaal met als mogelijkheid om analoge apparaten aan te sluiten.
A. Dateq XTC-2 mixer, Denon DN HC-4500 (totaalprijs +- 1100€)
B. Pioneer ddj sz (totaalprijs +- 1800€)
En dan nog een belangrijke vraag.
Hoe is de geluidskwaliteit van een XTC 2 tegenover een Apollo of een LPM 7.4 ?
Is dat hetzelfde of toch wat minder? En de Pre amp?
Wat vinden jullie?
Vandaag getest....
Mag dat zomaar met Demi water? gewoon demi water er doorheen spuiten? wat gebeurd er dan?
ik heb iedere keer het spul een paar minuten goed door gespoten.
De test met een 1500w machine.
I fog: mooi witte kwalitatieve rook en blijft lang hangen (duidelijk de beste)
een 5sec doorgang is werkelijk een witte muur die op je af komt.
Duur om te gebruiken in een goed geventileerde ruimte en veel te duur voor buiten.
ZR mix: ook mooi witte rook (lijkt iets minder vol) en blijft ook iets minder lang hangen
Dit is de perfecte "bang for the buck" vloeistof, mooie middenweg! ook in geventileerde ruimtes en voor buiten.
met minder zou ik het niet doen, dan lijkt je (dure) rookmachine niet meer zo krachtig.
Pro steam: doet totaal niet wat het moet doen!, zwakke grijze rook die er uit komt
lijkt op heel goedkope rook welke zeer dun is.
ik zou dit eerder 3 minuten rook noemen en zeker geen CO2 simulatie.
dit kan mogelijk dienen als er 1 liedje rook moet zijn in een show en voor de rest niet.
of in een winkel waar je een demo wilt geven van een effect, maar niet 20 minuten later nog rook wilt hebben.
ik heb filmpjes maar moet ze nog even monteren....
word vervolgd...
Topic: Jem rookvloeistof (20-12-2013 12:37:00)Mag dat zomaar met Demi water? gewoon demi water er doorheen spuiten? wat gebeurd er dan?
ik heb iedere keer het spul een paar minuten goed door gespoten.
De test met een 1500w machine.
I fog: mooi witte kwalitatieve rook en blijft lang hangen (duidelijk de beste)
een 5sec doorgang is werkelijk een witte muur die op je af komt.
Duur om te gebruiken in een goed geventileerde ruimte en veel te duur voor buiten.
ZR mix: ook mooi witte rook (lijkt iets minder vol) en blijft ook iets minder lang hangen
Dit is de perfecte "bang for the buck" vloeistof, mooie middenweg! ook in geventileerde ruimtes en voor buiten.
met minder zou ik het niet doen, dan lijkt je (dure) rookmachine niet meer zo krachtig.
Pro steam: doet totaal niet wat het moet doen!, zwakke grijze rook die er uit komt
lijkt op heel goedkope rook welke zeer dun is.
ik zou dit eerder 3 minuten rook noemen en zeker geen CO2 simulatie.
dit kan mogelijk dienen als er 1 liedje rook moet zijn in een show en voor de rest niet.
of in een winkel waar je een demo wilt geven van een effect, maar niet 20 minuten later nog rook wilt hebben.
ik heb filmpjes maar moet ze nog even monteren....
word vervolgd...
vandaag komen de bestelde vloeistoffen binnen.
ik ga ze vandaag alle 3 proberen.
vooral het verschil tussen de I fog en de ZR mix moet ik goed op gaan letten.
het is en blijft een natte vingerwerk test.... maar wie weet, zie ik straks gewoon duidelijk verschillen........
Topic: Jem rookvloeistof (19-12-2013 01:17:00)ik ga ze vandaag alle 3 proberen.
vooral het verschil tussen de I fog en de ZR mix moet ik goed op gaan letten.
het is en blijft een natte vingerwerk test.... maar wie weet, zie ik straks gewoon duidelijk verschillen........
Ter test 3 vloeistoffen besteld.
JEM i-fog Intelligent FOG fluid 5 liter
JEM Pro Smoke Super Fluid 5L ZR-Mix rookvloeistof
JEM Pro Steam Simulation CO2 imitatie rookvloeistof 9.5l
ik ga eens een avondje lekker dampen.....
Topic: Jem rookvloeistof (17-12-2013 13:02:00)JEM i-fog Intelligent FOG fluid 5 liter
JEM Pro Smoke Super Fluid 5L ZR-Mix rookvloeistof
JEM Pro Steam Simulation CO2 imitatie rookvloeistof 9.5l
ik ga eens een avondje lekker dampen.....
Het lijkt er op dat die PRO steam simulation minimaal een 1800w machine nodig heeft.
tenminste volgens de JEM website.... alhoewel er zijn ook mensen die gooien die heavy fog in een 400 machientje. dat hoort ook niet volgens JEM.... Hmmmm
dit wist ik ook niet:
5 jaar te bewaren tussen 10 en 30 graden. (ik ga hem maar eens uit de garage halen dan....)
in de machine maximaal 2 jaar te bewaren.
hier word ik een beetje bang van... volgens mij is lekker dicht spuiten niet aan te raden?
www.martin.com/service/downloadfile.asp?name=SDS_111G_Martin_Smoke-Haze_Fluid_EN.pdf&cat=80
Topic: Jem rookvloeistof (16-12-2013 01:24:00)tenminste volgens de JEM website.... alhoewel er zijn ook mensen die gooien die heavy fog in een 400 machientje. dat hoort ook niet volgens JEM.... Hmmmm
dit wist ik ook niet:
5 jaar te bewaren tussen 10 en 30 graden. (ik ga hem maar eens uit de garage halen dan....)
in de machine maximaal 2 jaar te bewaren.
hier word ik een beetje bang van... volgens mij is lekker dicht spuiten niet aan te raden?
www.martin.com/service/downloadfile.asp?name=SDS_111G_Martin_Smoke-Haze_Fluid_EN.pdf&cat=80
Je kunt tegenwoordig aardig wat verschillende soorten JEM ROOK vloeistof kopen.
Maar wat zijn de concrete verschillen?
1. i-fog. (blijft langer hangen dan ZR mix)
2. super ZR mix (de PRO standaard)
3. studio DX mix (met camera's in studio omgeving)
4. high density (mix tussen de i-fog en de zr mix???)
5. regular dj mix (goedkoop en is snel weg)
6. heavy fog b2
7. heavy fog c3
8. pro steam simulation (iemand ervaring?)
ik gebruik zelf de i-fog in een 1500watt rookmachine naar volle tevredenheid.
* zou ik outdoor beter de goedkoopste kiezen? DJ regular mix, of toch liever de ZR mix?
* welke laten geen aanslag achter op je apparatuur?
* de heavy fog b2 of c3 kan die in gewone 1500w rookmachine?
geeft die dan een laaghangend vloereffect?
of moet je daar echt een koud generator bij hebben?
* Die studio DX mix kende ik nog niet? iemand ervaring?
* de PRO steam simulation lijkt me ook eens leuk om te proberen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name mensen die meerdere soorten vergeleken hebben.
Topic: Shure ULX-D ervaring (10-8-2013 17:43:00)Maar wat zijn de concrete verschillen?
1. i-fog. (blijft langer hangen dan ZR mix)
2. super ZR mix (de PRO standaard)
3. studio DX mix (met camera's in studio omgeving)
4. high density (mix tussen de i-fog en de zr mix???)
5. regular dj mix (goedkoop en is snel weg)
6. heavy fog b2
7. heavy fog c3
8. pro steam simulation (iemand ervaring?)
ik gebruik zelf de i-fog in een 1500watt rookmachine naar volle tevredenheid.
* zou ik outdoor beter de goedkoopste kiezen? DJ regular mix, of toch liever de ZR mix?
* welke laten geen aanslag achter op je apparatuur?
* de heavy fog b2 of c3 kan die in gewone 1500w rookmachine?
geeft die dan een laaghangend vloereffect?
of moet je daar echt een koud generator bij hebben?
* Die studio DX mix kende ik nog niet? iemand ervaring?
* de PRO steam simulation lijkt me ook eens leuk om te proberen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name mensen die meerdere soorten vergeleken hebben.
Een goede uitleg i.v.m. de vertraging!
Ben erg benieuwd naar iemand die een A/B vergelijk heeft kunnen doen met een UHF-R set.
Oei, ik moet al wel zegen dat ik de wat war met de GLX-D (waarvan de prijs goed is)
Dus ook van de GLX-D is A/B info welkom.
1. Shure GLX-D
2. Shure ULX-D
3. Shure UHF-R
Topic: Shure ULX-D ervaring (10-8-2013 01:03:00)Ben erg benieuwd naar iemand die een A/B vergelijk heeft kunnen doen met een UHF-R set.
Oei, ik moet al wel zegen dat ik de wat war met de GLX-D (waarvan de prijs goed is)
Dus ook van de GLX-D is A/B info welkom.
1. Shure GLX-D
2. Shure ULX-D
3. Shure UHF-R
Hoi hoi,,,
Heeft er iemand ervaring met een ULX-D setje van Shure?
De prijs is goed te doen, het wekt mijn interesse.
paar vaagjes langs mijn kant...
1. klopt het dat er meer (2,9ms) delay is dan met een UHF-R systeem?
2. hoe klinkt hij tegenover een UHF-R systeem?
3. liever een Sennheiser ew500 setje?
Heeft er iemand ervaring met een ULX-D setje van Shure?
De prijs is goed te doen, het wekt mijn interesse.
paar vaagjes langs mijn kant...
1. klopt het dat er meer (2,9ms) delay is dan met een UHF-R systeem?
2. hoe klinkt hij tegenover een UHF-R systeem?
3. liever een Sennheiser ew500 setje?