Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj joe

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 8 van 14)

Topic: Keuze Subkasten Bouwen (25-2-2010 14:31:00)
gebrugd op 4 ohm (dus 2 speakers van 8ohm) kan mijn extreme-900 in ieder geval wel hebben.
ik heb zelf 2 crest 4001 in bridge met 2 subs per versterker erop (dus 4 ohm bridge)
en de extreme ook 4 avonden in bridge op 2 subs (toen had ik de crests nog niet) laten draaien en dit was geen enkel probleem.
bedenk je wel dat een versterker in 4 ohm bridge (2 ohm stereo) een stuk warmer wordt dan normaal.
hou er dus rekening mee dat je versterker voldoende ventilatie krijgt!
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (25-2-2010 14:24:00)
Nee, je stuurt dadelijk 2 gescheiden kanalen vanuit je cross-over naar je versterker, dus het laag gedeelte op de linkse ingang van je versterker en het hoog gedeelte op de rechter ingang van je versterker.
je hangt dus op de linker uitgang van je versterker 2 subs (vanuit de eerste sub doorlussen naar de volgende) en op de rechter uitgang van je versterker 2 toppen (vanuit de eerste top doorlussen naar de 2de)
zo werkt je versterker op 4 ohm en zou er voorlopig genoeg herrie uit moeten komen om leuk mee te feesten wink ;) razz :p
Topic: Keuze Subkasten Bouwen (25-2-2010 11:58:00)
Even inhaken, hoe bedoel je dat ze in protect gaan?
als je ze constant in de clip jaagt of wat?
ik heb zelf een X-treme 900 en deze houd zich goed, wordt niet eens warm op 2 ohm stereo of 4 ohm bridge (netjes onder de clip)
Topic: geluidset (3-2-2010 10:26:00)
dat betekend dat de + of - van een of meerdere speakers omgedraaid zitten, draai de speakers eruit en kijk of de + op de speakon aansluiting (achterop je subwoofer) ook op de + van de speaker aangesloten zit.
kijk ook van tevoren even je luidspreker kabels na of alle speakons 1 op 1 aangesloten zitten.

:edit: een sub kan zeker uit fase staan met een top, of het in dit geval uitmaakt kan ik je niet zeggen, denk dat je niet veel zult merken omdat ze allebei een ander werkgebied hebben.
soms kan het voordelig uitpakken als je je toppen uit fase zet tegenover je subs maar dit verschilt per situatie en zul je dus zelf moeten proberen.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (26-11-2009 16:05:00)
De 4001's inderdaad in 4ohm bridge op 2 stuks 18 sound br115 subjes per versterker, ik ben eigenlijk opzoek naar een andere versterker voor op de toppen, ben sterk aan het twijfelen om een qsc mx2000a te kopen.. hoor er veel goede reacties over op het laag maar heeft er ook iemand ervaring mee op het hoog?
En de labels heb ik met een Brother p-touch 1800 gemaakt, dit is inderdaad een cartridge met witte inkt op zwarte labels.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (25-11-2009 13:32:00)
Dankje!
Ja 4001's zijn 26,4 kilo per stuk, ongeveer hetzelfde als de x-treme.
Dus aan versterkers zit er een kleine 80 kilo in.
Het rack is nog nét in een hoge sprinter te tillen met 2 man maar een oprijplaat is wel fijn.
Die plaatjes heb ik inderdaad zwart gemaakt, vond het zelf ook lelijk dat allu wink ;)
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (24-11-2009 22:19:00)
Mijn rackje nu ook helemaal af happy :)
En het zal mensen wel opvallen dat ook dit rack niet de lichtste is.. wink ;)
Topic: Fresnells vervangen voor LED-verlichting (18-11-2009 16:37:00)
Wat vind jij trouwens ''echte'' homogene LEDbronnen?
Topic: Fresnells vervangen voor LED-verlichting (18-11-2009 16:28:00)
Daarom link ik ook naar de Color Wash, deze heeft 36 Luxeon led's met lenzen, dit zijn geen ''normale'' 1 watt led's zoals in de showtec par 64 zitten (1W highpower) deze geven lang niet zoveel licht af, je kunt gerust 1 color wash tegenover 4 showtec par 64 zetten (24x1W)

:edit:
de color wash is trouwens ook tv geschikt.
Topic: Fresnells vervangen voor LED-verlichting (18-11-2009 15:10:00)
Als het geld mag kosten kun je nadenken om een paar van deze aan te schaffen:Decaled Color wash
komt een bak licht uit zowel de rgb als ook de versie met witte leds.
staat wel een prijsje tegenover van €999,- per stuk maar als je er meer koopt krijg je een flinke korting.
linkje