Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dieter(Pulse)

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 121 bijdrage(n) van Dieter(Pulse) (Pagina: 8 van 13)

Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-1-2005 12:59:00)
Is een fabrieksaanhangwagen, is zo gekocht
(nieuw gekocht nog geen jaar geleden, daarvoor had ik de luxe om op een mercedes sprinter camionette van familie telkens beroep te doen razz :p ).
Wordt in Belgie geregeld zo verkocht, van die ongeremde dubbelassers ivm. de wetgeving. Voor die max 750kg dingen heb je geen BE rijbewijs nodig, geen jaarlijkse keuring, geen extra verzekering en geen taks.

Een geremde versie kost toch snel zo'n 1000eur meer en dan zit je met dat vervelende B-E rijbewijs dat je nodig hebt ipv de gewone B. Dat kost weer eens zo'n 700eur om te halen.

Ik wist trouwens niet dat een ongeremde aanhanger simpel om te bouwen was naar een geremde ?
Lijkt me echt niet logisch, of kun je me daar meer over vertellen ?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-1-2005 12:14:00)
Hier wordt alles met de volgende aanhangwagen vervoerd:

https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork2.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork3.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork4.jpg

Een gesloten dubbelassertje, ongeremd. Weegt leeg zo'n 350kg, mag maximum met lading 750kg wegen dus blijft er nog een 400 tal over.
De "bloembakhaken" aan de zijkanten is voor truss. Zo kan er maximum 10m truss mee zonder vanbinnen plaats in te nemen.

Ik krijg er meestal alles in, op de wat grotere klussen na. Maarja het moet ook wat economisch blijven. Meer zit ter voorlopig niet in. Over 1-2 jaar komt er wel een bestelwagentje bij maar voorlopig is het telkens pa zijn auto vragen, vermits het toch een beetje deftige auto moet zijn om zo'n ding vooruit te krijgen. (en belangrijker gestopt te krijgen sneaky :V ) Ik ga ook geregeld wat over het maximaal toegelaten aantal kilotjes vrees ik ashamed :$
Topic: Hoorngeladen toppen (18-1-2005 14:04:00)
bij hoorngeladen topkasten gaat het in de eerste plaats niet om de diameter van de driver maar de lengte van de hoorn,hoe lager je wil hoe langer de hoorn moet, deze is nu 25cm lang en kan tot zo'n 200hz, wil je richting 150hz moet je al minimum aan een hoorn van 50cm gaan denken, wil je nog langer kom je al aan heel diepe topkasten...
Topic: Hoorngeladen toppen (18-1-2005 09:38:00)
Ik heb zo'n stel van die 10/1 inch hoorntoppen van op speakerstore ontworpen door contour.
Ik heb wel andere drivers (beyma 10M250 + CP380M) gebruikt en ipv flightcaseprofiel een modernere afwerking gemaakt. Hier staan wat foto's :

https://users.pandora.be/DDAsound_light/zelfbouwtoppen.htm
Topic: T.amp Proline (12-1-2005 12:07:00)
Ik ben er ook benieuwd naar, ben ook van plan binnen enkele maanden er eentje aan te schaffen.
36 kg koper,transistoren en condensators voor dat geld kan toch geen miskoop zijn razz :p

https://www.*****/thomann/prodbilder/168987_manual.pdf
edit; de betreffende webshop staat blijkbaar in dré z'n "vervang door ster" lijst dus kan ik niets aan doen.

kwa extra informatie is dit het enige wat ik heb gevonden, blijkbaar heeft nog niemand op 't internet foto's van de binnenkant gepost
Topic: Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee? (11-1-2005 21:25:00)
Ik heb even nagekeken welke softwareversie ik erop heb, het is blijkbaar de nieuwste dus het probleem van het realtime aanpassen zal niet verholpen kunnen worden gok ik.
Topic: Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee? (11-1-2005 21:21:00)
Ik heb ook een ultradrive in gebruik, een half jaar-jaar nu schat ik.
Ben er heel tevreden over. Met de eerste software zat ik snel aan de geheugenlimiet maar na een softwareupdate was er ineens 15pct meer processorkracht over, dus de nieuwe software verhelpt dat ook behoorlijk.
Er kan misschien nog een nieuwe update uitzijn maar met mijn versie heb ik nog steeds last van geluid dat heel even wegvalt bij het realtime aanpassen. Dit is wel een nadeel als je nog snel tijdens een feest iets wil aanpassen.
Kwa instelmogelijkheden vind ik het ding heel compleet, heb nog niets kunnen verzinnen dat ik wou en dat ik niet kon instellen happy :)
Topic: Prijsoffertes.. (11-6-2004 18:51:00)
Er is geen enkele reden dat dit niet in het 21pct BTW tarief zou vallen dus ik snap die 6pct ook niet.
Topic: the winner vs futurelight dj-scan 250 (6-6-2004 15:58:00)
Ik heb die scans een dik half jaar.
Duurzaam is dus nog moeilijk te zeggen. Is vrij simpel opgebouwd dus hopelijk kan er dan ook niet veel stukgaan happy :)
Bij de eerste test toen bleek er wel een kabel naar de ventilator los te zijn waardoor de scan in protect ging. Gewoon even vastschroeven en opgelost. Verder niets over te klagen, en de sound to light functie met doorlink naar mekaar vind ik ook handig voor de verhuur. Ze hebben ook een goede koeling, maar komt dan ook wel wat lawaai uit.
Verder durft de strobo na langdurig gebruik wel eens niet meer synchroom te lopen maar dat is zo'n kwaaltje dat de meeste budget scans hebben denk ik. Als je de 250hebt zal dat wel niet het geval zijn omdat deze een aparte shutter heeft en niet via het gobowiel strobed.

Maar voor mijn gebruik en mijn budget vind ik het ideale toestellen.
Topic: the winner vs futurelight dj-scan 250 (6-6-2004 12:37:00)
Waar haal je die futurelights zo goedkoop dan trouwens? Normaal kost deze scan zonder lamp al bijna het dubbel van the winners ?