Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 8 van 20)

Topic: Raad de fixture (16-1-2013 20:30:00)
Ehm.. er zijn meerdere soorten heads op de foto zichtbaar.
Topic: Special effects matriaal (14-1-2013 10:50:00)
Meer speelgoed dus shut up :X
Topic: Rooster voor Top kasten (2-1-2013 23:43:00)
Ik kan dit niet met een berekening onderbouwen. Maar lijkt mij dat hoe groter de doorlaat hoe beter. 35 % is extreem weinig (roosters op al mijn speakers zijn 80% of hoger) Ik kan me voorstellen dat dit voor subs minder van belang is gezien het grotere oppervlak, maar dat is een gevoelskwestie, misschien wel lariekoek)

Daarbij is 2 mm behoorlijk dik. De plaat alleen al weegt dan (uitgaande van een massa van 65 % van een massieve plaat met dat oppervlak) al zo'n 3 kg. (voor een rooster van 40 x 80 cm)
Topic: alu pipes 1m (25-12-2012 14:26:00)
Poedercoaten met plastic kappen is geen optie wegens het bakprocess erna. Alleen de buitenkant poedercoaten van een buis is prima mogelijk zonder kappen. (kwestie van de poeder daar niet aanbrengen) poeder wordt geladen en er met de hand opgespoten.
Topic: showtec explorer 250 basic electronic ignitor (19-12-2012 11:23:00)
Doe me maar een pm. Lens is een ander verhaal. De lens direct na de lamp bij een staande lamp zoals bij een explorer is afhankelijk van de spiegel achter de lens en de afstand tot de lens en de afstand tot de 2e lens en de sterkte daarvan. Veel variabelen dus. Omdat de optiek van de explorer losjes is gebaseerd op de movitec / robe heads is de optiek (dus de lenzen) volgens mij identiek. Aan een movitec lens kan ik je wel helpen. Het ergste dat er kan verschillen is een ander focuspunt en misschien een iets andere openingshoek.

gr.
stijn.
Topic: showtec explorer 250 basic electronic ignitor (14-12-2012 11:22:00)
Je kunt elke ignitor uit een met een msd 250 2 uitgeruste lamp gebruiken.

gr.

Stijn.

p.s. Ik heb ze nog liggen.
Topic: Vermogen Leds tri en quad (27-11-2012 13:08:00)
300 man was ook spannend geweest in dat zaaltje..

Mooi effect, lastig te beoordelen hoe intens het effect is geweest na aanleiding van foto's
Topic: Vermogen Leds tri en quad (26-11-2012 22:26:00)
Genoeg licht voor een zaal met 300 man... Een tl balkje in een nooduitgangbordje kan genoeg licht zijn voor 5000 man die een uitgang zoeken wink ;)

Ik wil de washes gaan gebruiken voor het uitlichten van gebouwen, muren in hoge zalen, achtergrondlicht. Eigenlijk gaan in dit soort gevallen vergelijkingen met bestaande fixtures beter op. Een citypainter (zelfs de lichtere varianten) heeft toch een indrukwekkende output vergeleken met veel led fixtures. Een 250 watt msd wash colorchanger laat toch nog steeds heel wat ledparren achter zich. Ik zou wel vooraf willen kunnen inschatten wat je in huis haalt.

Uitproberen is natuurlijk een prima optie, maar ik ga niet klakkeloos alles bestellen, foto's maken meten en terugsturen.
Tis gewoon jammer dat er maar weinig showrooms zijn met een volledig assortiment (en dat kan ik geen enkele winkel kwalijk nemen, je zult maar van alles een demomodel moeten hebben.. au!) Want dan zou je een echt goede vergelijking kunnen maken.

Anyway. 2 washes besteld en we zullen wel zien. Ik zie nu ook 100 watt rgb parren verschijnen met een enkele rgb module.. Zeker met dat soort monsters wordt een norm toch wel prettig. (rendement zal toch wel lager gezien de geforceerde koeling die zo'n unit heeft, of wordt dat door de gunstige spiegel weer gecompenseerd enz enz.)
Topic: Vermogen Leds tri en quad (26-11-2012 20:16:00)
Maar goed..lumen worden niet bij vaste afstanden gemeten. Bovendien vaker niet dan wel aaegeven. Of de output staat on lux aangegeven. Ervaring zegt meer dan 1000 onbetrouwbare meetgegevens.. Zijn tri leds over het algemeen tegenvallers of niet? Ik ben wil namelijk lightmaxx platinum tour washes aanschaffen met 18 x 8 watt rgb modules. Iemand hier iets over?
Topic: Vermogen Leds tri en quad (26-11-2012 18:35:00)
Ik orienteer me op nieuwe led fixtures (wash / spot). Van losse 5mm 10 mm leds heb ik mijn buik inmiddels vol. Tri en quad led fixtures zijn natuurlijk veel mooier omdat het mengen van de kleuren achter de lens plaats vind en je daardoor de kleur ziet in de bron die je projecteert.

Ik ben benieuwd het vermogen van tri led fixtures eenduidig wordt aangegeven en hoe ik dit moet interpreteren.

Bijvoorbeeld de showtec compact par 7 tri led spot. Wordt geadverteerd met 7 x 3 watt module. Betekent dat dat elke module 1 watt rood , 1 watt blauw en 1 watt groen bevat ?
(wat weer zou inhouden dat een par 56 met 36 1 watt leds, dus 12 van elk bijna 2 keer zo veel lichtopbrengst zou moeten hebben, er vanuitgaand dat het rendement allemaal ongeveer hetzelfde is..)

Kan iemand hier een lichtje op laten schijnen? wink ;)