Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJefke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 8 van 20)
Topic: krachtstroom (22-6-2010 23:30:00)Ik denk dat het te maken heeft met een verschillende mentaliteit ivm sluitingsuur in beide landen. Ik kan er natuurlijk kompleet naast zitten, maar ik krijg hier af en toe de indruk dat in Nederland het opgelegde sluitingsuur meer regel dan uitzondering is. Ik kan mij natuurlijk vergissen, het is maar mijn indruk.
In België zijn er niet zo heel veel plekken waar een sluitingsuur wordt opgelegd van overheidswege uit. Als er al een sluitingsuur is, is het meestal opgelegd vanuit de zaak zelf. Toen ik nog licht- en geluidsinstallaties ging plaatsen, zag ik tijdens de ophalingen de zon er meestal wel doorkomen (behalve dan bij goa-feesten, want die zijn nooit voor de middag gedaan).
Maar persoonlijk ben ik ook wel te vinden voor de feestjes van 4 a 5 uurtjes. Hier in België mag je op fuiven en in cafés eerst 3 uur staan draaien voor een bijna lege zaal, dan een paar uur gas geven, en dan nog een uur plaatjes draaien voor een paar dronken feestvierders. Die paar keren dat ik in Nederland ben uitgeweest viel het mij wel op dat een feest daar veel sneller vol loopt en echt van start gaat. Lijkt me veel leuker.Topic: 2e monitor uitgang voor lichtsturing maken (1-6-2010 20:05:00)
Daar zit nu een D-size vga aansluiting op en een d-size DVI aansluiting heb ik nog niet gezien...Ik wel, ik heb namelijk een TFT-monitor die DVI-D doet op dsub (ongetwijfeld het enige model monitor in de wereld die dat doet). Maar zo een kabel ga je nooit vinden natuurlijk, enkel bij die kut-fabrikant van dat scherm.
In principe kan je natuurlijk gewoon een DVI-D kabel kopen, in 2 knippen. En dan de ene helft aan de connector in het paneeltje solderen, en de andere helft aan een d-sub kabeldeel. Maar of dit zo een solide oplossing is, betwijfel ik.
Dat er HDMI kabels zijn die het digitale signaal op een dsub zetten, betwijfel ik trouwens ten zeerste.Topic: compact light showtec (31-5-2010 15:39:00)
De broer van Jack Bauer?
Topic: Harddisk in lichtcontroller vervangen (26-5-2010 16:30:00)Mij is ze ook pas opgevallen toen iemand er een topic over opende
Topic: Status (16-5-2010 05:37:00)
Ik kan de meeste mensen hier enkel maar gelijk geven: de topicstarter moet dit idee gewoon vergeten. Hij heeft duidelijk totaal geen kennis van zaken, en dat kan alleen maar slecht aflopen. Het beste wat hij kan doen is een verdelertje kopen. Die dingen zijn bij Newline te koop voor een prijs waarvoor je ze zelf niet kan maken als je een minimum aan veiligheid wilt. Trouwens, als je show zo uitgebreid is dat er al meer dan 3 groepen nodig zijn, kan ik mij niet inbeelden dat een paar 100 euro een probleem kunnen zijn.
@Douwe: Iemand die kennis van zaken heeft, zal inderdaad wel mooi kunnen uitrekenen, maar ik vind dit toch maar slecht advies om te geven aan iemand die duidelijk weinig kaas gegeten heeft van heel het stroomgebeuren. Dat de wetgever zich in hierin moeit vind ik niet zo vreemd. Automaten in een truss zijn inderdaad een zwak punt, maar die zijn makkelijk te vermijden. Zoals je zelf aangaf kan je werken met multikabels. Voor de kleine klussen kan er bv nog altijd gewerkt worden met 16A krachtstroomkabels en van die splitblokjes.
Topic: Wat kosten jullie nou? (20-6-2010 22:19:00)@Douwe: Iemand die kennis van zaken heeft, zal inderdaad wel mooi kunnen uitrekenen, maar ik vind dit toch maar slecht advies om te geven aan iemand die duidelijk weinig kaas gegeten heeft van heel het stroomgebeuren. Dat de wetgever zich in hierin moeit vind ik niet zo vreemd. Automaten in een truss zijn inderdaad een zwak punt, maar die zijn makkelijk te vermijden. Zoals je zelf aangaf kan je werken met multikabels. Voor de kleine klussen kan er bv nog altijd gewerkt worden met 16A krachtstroomkabels en van die splitblokjes.
YourLiVe schreef:
Pfff ben blij dat ik niet in Belgie draai zeg... hier zijn de meeste feestjes maar 4 tot 5 uurtjes, heerlijk!In België zijn er niet zo heel veel plekken waar een sluitingsuur wordt opgelegd van overheidswege uit. Als er al een sluitingsuur is, is het meestal opgelegd vanuit de zaak zelf. Toen ik nog licht- en geluidsinstallaties ging plaatsen, zag ik tijdens de ophalingen de zon er meestal wel doorkomen (behalve dan bij goa-feesten, want die zijn nooit voor de middag gedaan).
Maar persoonlijk ben ik ook wel te vinden voor de feestjes van 4 a 5 uurtjes. Hier in België mag je op fuiven en in cafés eerst 3 uur staan draaien voor een bijna lege zaal, dan een paar uur gas geven, en dan nog een uur plaatjes draaien voor een paar dronken feestvierders. Die paar keren dat ik in Nederland ben uitgeweest viel het mij wel op dat een feest daar veel sneller vol loopt en echt van start gaat. Lijkt me veel leuker.
partyfish schreef:
Zo'n scherm met dvi ingang is het probleem niet, echter de aansluiting op het connectorpaneeltje wel.Daar zit nu een D-size vga aansluiting op en een d-size DVI aansluiting heb ik nog niet gezien...
In principe kan je natuurlijk gewoon een DVI-D kabel kopen, in 2 knippen. En dan de ene helft aan de connector in het paneeltje solderen, en de andere helft aan een d-sub kabeldeel. Maar of dit zo een solide oplossing is, betwijfel ik.
Dat er HDMI kabels zijn die het digitale signaal op een dsub zetten, betwijfel ik trouwens ten zeerste.
joepurlings schreef:
Je vraag toch ook niet wie Frans Bauer is?
Dat is al positief, dan zou het systeem alvast moeten kunnen booten vanaf die stick.
Nu heb ik absoluut geen kennis/ervaring met die tafel. Maar draait deze toevallig onder DOS? Of draait de tafel op zijn eigen OS? En wat komt er precies op het scherm tijdens het booten tot het fout loopt? (ik neem toch aan dat je de tafel ziet booten op de monitor?).
Topic: Harddisk in lichtcontroller vervangen (26-5-2010 15:20:00)Nu heb ik absoluut geen kennis/ervaring met die tafel. Maar draait deze toevallig onder DOS? Of draait de tafel op zijn eigen OS? En wat komt er precies op het scherm tijdens het booten tot het fout loopt? (ik neem toch aan dat je de tafel ziet booten op de monitor?).
En je hebt de config in de bios aangepast zodat die de memstick ook ziet en aanvaart als een harddisk?
Topic: Status (17-5-2010 21:09:00)Twinscan schreef:
Ben deze status nog nooit tegengekomen of beter gezegd, ze is mij nog nooit opgevallen.
Fantastisch idee om iedereen er attend op te maken dat je noob van de maand bent. Anders was het amper iemand opgevallen
Topic: Welke soldeerbout? (4-5-2010 21:10:00)
Ersa is topkwaliteit. Mijn simpele Ersa 30W heb ik al 20jaar en werkt nog perfect. Mijn schoonpa blijkt overigens exact dezelfde te hebben, maar dan nog min 10j ouder.
Wat de gebruikssporen betreft: een gegeven paard kijk je niet in de mond. Zolang het station en de bout technisch nog ok zijn, zou ik er niet mee inzitten.
Topic: Wat kosten jullie nou? (3-5-2010 18:05:00)Wat de gebruikssporen betreft: een gegeven paard kijk je niet in de mond. Zolang het station en de bout technisch nog ok zijn, zou ik er niet mee inzitten.
Voor 10 a 15 feestjes per jaar lijtk het mij toch niet zonder risico om "in het zwart" te blijven werken. 15 feesten aan gemiddeld 300 euro is nog altijd ruim genoeg onder de BTW-grens. Dus buiten inkomstenbelasting is de meerkost om legaal te draaien minimaal (natuurlijk wel genoeg onkosten maken, anders ben je alsnog de helft van je inkomsten kwijt aan inkomstenbelasting ;)).