Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Niels.de.koning
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 8 van 8)
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 23:37:00)
Beste Dre, bedankt voor uitleg. Die parameters zeggen feitelijk alleen iets over deze speaker in open-air. Jammer, zou dezelfde driver deftigere specs kunnen krijgen met de juiste kast, en dan opnieuw bemeten kunnen worden??
Voorlopig wordt die speaker nog niet ingebouwd.
Maar, ik zit nog steeds met 2 prachtige kasten van 76 br, 42 hooG en 60 diep die optisch mooi sporen met mijn 4560.
Welke speaker/en kast-indeling is handig om in de kast te bouwen, rekening houdende met het feit dat er maar 2x200 watt amp op kan. Als de opgave onmogelijk blijft, is het uitgangspunt: de kast die moet blijven. De Amp Samick 4000 ben ik bereid te vervangen voor een stevige jongen.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 20:05:00)Voorlopig wordt die speaker nog niet ingebouwd.
Maar, ik zit nog steeds met 2 prachtige kasten van 76 br, 42 hooG en 60 diep die optisch mooi sporen met mijn 4560.
Welke speaker/en kast-indeling is handig om in de kast te bouwen, rekening houdende met het feit dat er maar 2x200 watt amp op kan. Als de opgave onmogelijk blijft, is het uitgangspunt: de kast die moet blijven. De Amp Samick 4000 ben ik bereid te vervangen voor een stevige jongen.
Een hybride hoorn, stemt dat het best overeen met die zogenaamde "free-air" parameters. (Wat bedoeld men met een free-air woofer)
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 17:48:00)Even nog,
(twee berken multiplex kasten van breed 76, hoog 42, 60 cm diep)
Daar moeten ze in
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 17:37:00)(twee berken multiplex kasten van breed 76, hoog 42, 60 cm diep)
Daar moeten ze in
Bedankt voor jullie reacties. Die Pyle wordt 'm dan niet.
Iemand een idee welke speaker goed z'n werk doet met maar 2x200 watt RMS 4 ohm, en toch nog laag kan weergeven?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 11:36:00)Iemand een idee welke speaker goed z'n werk doet met maar 2x200 watt RMS 4 ohm, en toch nog laag kan weergeven?
Ik heb inderdaad specs. kunnen vinden.
Max power 800 watt, 4 ohm, 2 inch KSV Voicecoil, 90 Oz magneet, 26 Hz, QMS 581, QES 0,90, QTS 0,78, spl 85,5 Db, Vas 4.146.. Het vetgedrukte deel is voor mij abacadabra.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (13-1-2008 21:47:00)Max power 800 watt, 4 ohm, 2 inch KSV Voicecoil, 90 Oz magneet, 26 Hz, QMS 581, QES 0,90, QTS 0,78, spl 85,5 Db, Vas 4.146.. Het vetgedrukte deel is voor mij abacadabra.
Ik ben overwegend tevreden met mijn long-throw JBL 4560 Mid/Bass set (met beyma 15g400). Voor het hoog v.a. 800 HZ een Altec Hoorn met 2 inch RCF 100 watt drivers (gescheiden door een EV filter). Versterker Lem DPA 1 k 1000 watt RMS
Maar er ik wil er nog wat laag bij hebben. Ik heb hier nog wat spullen liggen waar ik graag mee wil expirimenteren. 2x Pyle Woofers, 12 inch 4 ohm, 200 watt RMS 800 piek. Van deze woofer heb ik geen uitgebreide specs. Amp: Een Samick 4000, 2x200 watt, 4 ohm. En twee berken multiplex kasten van breed 76, hoog 42, 60 cm diep.(mid-bin)
Kan hier het beste een BR kast, een klein glijbaan kastje een w-bin of iets anders van maken. Heb wel een gelezen dat een w-bin lekker koppelt met de grote 4560 die ik ondanks het knoerdgrote formaat 76Bx90Hx60D, niet omzeep wil helpen. Met sjouwen heb ik geen problemen. Wie heeft Raad?
Maar er ik wil er nog wat laag bij hebben. Ik heb hier nog wat spullen liggen waar ik graag mee wil expirimenteren. 2x Pyle Woofers, 12 inch 4 ohm, 200 watt RMS 800 piek. Van deze woofer heb ik geen uitgebreide specs. Amp: Een Samick 4000, 2x200 watt, 4 ohm. En twee berken multiplex kasten van breed 76, hoog 42, 60 cm diep.(mid-bin)
Kan hier het beste een BR kast, een klein glijbaan kastje een w-bin of iets anders van maken. Heb wel een gelezen dat een w-bin lekker koppelt met de grote 4560 die ik ondanks het knoerdgrote formaat 76Bx90Hx60D, niet omzeep wil helpen. Met sjouwen heb ik geen problemen. Wie heeft Raad?