Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bestek
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Bestek (Pagina: 7 van 20)
Topic: DMX controller en verlichting (17-5-2022 08:00:00)
.
De meeste 3,5mm pluggen zijn daarnaast vaak te dik om fatsoenlijk in een gsm te krijgen waar nog een hoesje omheen zit en daarnaast ook te lomp om de GSM nog in je hand te kunnen bedienen.
Ik zou dan eerder voor dit soort aangegoten connector gaan;
www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/oem-3-5mm-mini-jack---rca-verloopkabel-14944.htmTopic: L'Ambassadeur (15-11-2021 08:46:00)
Ik zou in dit geval kiezen voor een DMX recorder zodat je gewoon kunt kiezen uit 12 programma's o.i.d.
Software schrikt de standaard gebruiker waarschijnlijk erg af, een knopje indrukken lukt iedereen wel
Zou ook beginnen inderdaad met 4 wash movingheadjes en twee effectjes met gobo's, als de huidige parren nog werken zou ik die lekker nog even laten hangen.
Wel even de bekabeling fatsoeneren
Topic: Half koptelefoonsignaal - Numark PPD9000 (16-5-2022 08:06:00)Software schrikt de standaard gebruiker waarschijnlijk erg af, een knopje indrukken lukt iedereen wel
Zou ook beginnen inderdaad met 4 wash movingheadjes en twee effectjes met gobo's, als de huidige parren nog werken zou ik die lekker nog even laten hangen.
Wel even de bekabeling fatsoeneren
Probeer eens de stekker van de koptelefoon er 30x in en uit te pluggen.
Ooit zit er wel eens wat vuiligheid op de contacten waardoor de verbinding net niet lekker is, of probeer de pennen van het chassisdeel te reinigen met wat alcohol op een wattenstaafje (als de mixer uit staat..).
Topic: Koor versterken (28-4-2022 14:08:00)Ooit zit er wel eens wat vuiligheid op de contacten waardoor de verbinding net niet lekker is, of probeer de pennen van het chassisdeel te reinigen met wat alcohol op een wattenstaafje (als de mixer uit staat..).
Disco showtjes zijn inderdaad zo gepiept door te werken met combikabels en geprepareerde verdelers.
Ik gebruik combi kabels naar alle speakers, naar de verlichting en naar het dj meubel, dat werkt ideaal.
Afbreken heb ik toch meestal sneller gedaan als opbouwen
1 omdat je snel naar huis wil en 2 omdat je nergens naar hoeft te kijken of alles wel rechtstaat, lampjes richten, etc.
Topic: Koor versterken (26-4-2022 11:15:00)Ik gebruik combi kabels naar alle speakers, naar de verlichting en naar het dj meubel, dat werkt ideaal.
Afbreken heb ik toch meestal sneller gedaan als opbouwen
1 omdat je snel naar huis wil en 2 omdat je nergens naar hoeft te kijken of alles wel rechtstaat, lampjes richten, etc.9 van de 10 keer is het inderdaad een drama qua beschikbare tijd, laatst nog een voor mij onbekend bandje, soundcheck was 2x 15 min (los van elkaar) voor beschikbaar, waarbij in het tweede blok meer aandacht was voor het rechthangen van gordijnen en het dimmen van de zaalverlichting
.
Nu heb ik niet veel tijd nodig maar dit was ook wel weer een uiterste
Topic: Simpele oplossing om stereo-geluid van MP3-speler of gsm naar slechts 1 actieve box te krijgen (26-1-2022 10:09:00)
.Nu heb ik niet veel tijd nodig maar dit was ook wel weer een uiterste
Inderdaad dat verloopje van 6.3mm naar 3.5mm is eng. Gelukkig zit het nog aan de zijde van de MP3-speler of GSM, dus heel vaak ligt het neer. Moest dat aan de speaker hangen, zou het sowieso op termijn gaan doorbuigen (of er tegenaan gelopen worden).
Nu, ik kreeg zonet het kabeltje van Dré binnen (3.5mm naar 3.5mm, maar de ene fiche dus vervangen door een XLR). Dat ziet er stevig uit ja.
Dat zou ik persoonlijk nog enger vinden aan een GSM, die dingen kunnen helemaal niets hebben Nu, ik kreeg zonet het kabeltje van Dré binnen (3.5mm naar 3.5mm, maar de ene fiche dus vervangen door een XLR). Dat ziet er stevig uit ja.
.De meeste 3,5mm pluggen zijn daarnaast vaak te dik om fatsoenlijk in een gsm te krijgen waar nog een hoesje omheen zit en daarnaast ook te lomp om de GSM nog in je hand te kunnen bedienen.
Ik zou dan eerder voor dit soort aangegoten connector gaan;
www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/oem-3-5mm-mini-jack---rca-verloopkabel-14944.htm
Beetje jammer van het scharnier
voor de rest strak werk.
Waarvoor wil je het in gaan zetten? Gezien de accu is het geen huiskamer setje.
Topic: Test MP3 (14-10-2021 10:36:00)
voor de rest strak werk.Waarvoor wil je het in gaan zetten? Gezien de accu is het geen huiskamer setje.
Ach dat is iets van alle tijden, ook cd's van grote artiesten werden soms in beroerde kwaliteit afgeleverd.
Daarna kreeg je de MP3's die opnieuw door de encoder waren geweest om er 320 of VBR van te maken
En tegenwoordig is iedereen inderdaad gewend aan de spotify sound, bij een premium account in de stand high quality en de auto adjust uit max 320 kbps
Topic: 1 par geeft afwijkend gedrag (14-8-2021 07:43:00)Daarna kreeg je de MP3's die opnieuw door de encoder waren geweest om er 320 of VBR van te maken
En tegenwoordig is iedereen inderdaad gewend aan de spotify sound, bij een premium account in de stand high quality en de auto adjust uit max 320 kbps
Dip switches allemaal een aantal keer op en neer bewegen?
Heb verschillende martin fixtures die soms de instelling niet pakken, na een aantal keer bewegen van de dips gaat het daarna prima.
Topic: Shure QLX-D systemen (8-7-2021 10:11:00)Heb verschillende martin fixtures die soms de instelling niet pakken, na een aantal keer bewegen van de dips gaat het daarna prima.
Hoi,
Nee per ontvanger 1 zender, maar je kunt alle componenten los kopen zoals bijv een beltpack voor een headset, op die manier kun je de ontvangers optimaal inzetten. Veel gitaristen gebruiken een draadloos setjes van line 6 tussen hun gitaar en versterker, deze kun je ook gewoon ontvangen met de xd receivers. (wel opletten dus dat je niet beide eenzelfde kanaal gebruikt).
De frequenties zitten weliswaar in de 2,4ghz band maar niet op de wifi kanalen, tevens kun je ze instellen op 2 of 4 kanaals modus voor een stabieler signaal.
Nogmaals met vlaggen nooit dropouts o.i.d., zonder vlaggen en met meerdere zenders in de lucht heb ik wel eens problemen ervaren in een zaal met +/- 500 bezoekers maar dat is met elk merk een risico, in mijn tape act kistje zit een statief met vlag ingebouwd, kwestie van uitschuiven
Heb echt nog nooit vragen gehad over de microfoon en toch al serieuze namen erdoor laten zingen
ze hebben uiterlijk gezien ook wel wat weg van een slx natuurlijk
Prima voor de lokale kroegen en zaaltjes dus, voor de grotere klussen zou je wellicht beter naar de merken kunnen gaan qua acceptatie.
Topic: Shure QLX-D systemen (7-7-2021 10:19:00)Nee per ontvanger 1 zender, maar je kunt alle componenten los kopen zoals bijv een beltpack voor een headset, op die manier kun je de ontvangers optimaal inzetten. Veel gitaristen gebruiken een draadloos setjes van line 6 tussen hun gitaar en versterker, deze kun je ook gewoon ontvangen met de xd receivers. (wel opletten dus dat je niet beide eenzelfde kanaal gebruikt).
De frequenties zitten weliswaar in de 2,4ghz band maar niet op de wifi kanalen, tevens kun je ze instellen op 2 of 4 kanaals modus voor een stabieler signaal.
Nogmaals met vlaggen nooit dropouts o.i.d., zonder vlaggen en met meerdere zenders in de lucht heb ik wel eens problemen ervaren in een zaal met +/- 500 bezoekers maar dat is met elk merk een risico, in mijn tape act kistje zit een statief met vlag ingebouwd, kwestie van uitschuiven
Heb echt nog nooit vragen gehad over de microfoon en toch al serieuze namen erdoor laten zingen
ze hebben uiterlijk gezien ook wel wat weg van een slx natuurlijk
Prima voor de lokale kroegen en zaaltjes dus, voor de grotere klussen zou je wellicht beter naar de merken kunnen gaan qua acceptatie.Ik werk zelf al vele jaren met de Line6 XD-V75 systemen, hierop kun je gewoon een shure of sennheiser kop draaien.
Setjes werken prima, weliswaar in de 2,4ghz band maar nooit issues, ik zet meestal wel een setje vlaggen neer.
Zowel tapeacts, bandjes, musicals, etc. nooit klachten of vragen, als ze op de kop shure zien staan kijken ze volgens mij ook nooit verder
Koppen heb ik her en der leuk op marktplaats kunnen scoren van setjes in de oude frequenties
Setjes werken prima, weliswaar in de 2,4ghz band maar nooit issues, ik zet meestal wel een setje vlaggen neer.
Zowel tapeacts, bandjes, musicals, etc. nooit klachten of vragen, als ze op de kop shure zien staan kijken ze volgens mij ook nooit verder
Koppen heb ik her en der leuk op marktplaats kunnen scoren van setjes in de oude frequenties