Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bestek

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Bestek (Pagina: 7 van 20)

Topic: DMX controller en verlichting (17-5-2022 08:00:00)
Ik zou in dit geval kiezen voor een DMX recorder zodat je gewoon kunt kiezen uit 12 programma's o.i.d.
Software schrikt de standaard gebruiker waarschijnlijk erg af, een knopje indrukken lukt iedereen wel laugh :D
Zou ook beginnen inderdaad met 4 wash movingheadjes en twee effectjes met gobo's, als de huidige parren nog werken zou ik die lekker nog even laten hangen.
Wel even de bekabeling fatsoeneren laugh :D
Topic: Half koptelefoonsignaal - Numark PPD9000 (16-5-2022 08:06:00)
Probeer eens de stekker van de koptelefoon er 30x in en uit te pluggen.
Ooit zit er wel eens wat vuiligheid op de contacten waardoor de verbinding net niet lekker is, of probeer de pennen van het chassisdeel te reinigen met wat alcohol op een wattenstaafje (als de mixer uit staat..).
Topic: Koor versterken (28-4-2022 14:08:00)
Disco showtjes zijn inderdaad zo gepiept door te werken met combikabels en geprepareerde verdelers.
Ik gebruik combi kabels naar alle speakers, naar de verlichting en naar het dj meubel, dat werkt ideaal.
Afbreken heb ik toch meestal sneller gedaan als opbouwen laugh :D 1 omdat je snel naar huis wil en 2 omdat je nergens naar hoeft te kijken of alles wel rechtstaat, lampjes richten, etc.
Topic: Koor versterken (26-4-2022 11:15:00)
9 van de 10 keer is het inderdaad een drama qua beschikbare tijd, laatst nog een voor mij onbekend bandje, soundcheck was 2x 15 min (los van elkaar) voor beschikbaar, waarbij in het tweede blok meer aandacht was voor het rechthangen van gordijnen en het dimmen van de zaalverlichting shut up :X .
Nu heb ik niet veel tijd nodig maar dit was ook wel weer een uiterste laugh :D
Topic: Simpele oplossing om stereo-geluid van MP3-speler of gsm naar slechts 1 actieve box te krijgen (26-1-2022 10:09:00)
Inderdaad dat verloopje van 6.3mm naar 3.5mm is eng. Gelukkig zit het nog aan de zijde van de MP3-speler of GSM, dus heel vaak ligt het neer. Moest dat aan de speaker hangen, zou het sowieso op termijn gaan doorbuigen (of er tegenaan gelopen worden).
Nu, ik kreeg zonet het kabeltje van Dré binnen (3.5mm naar 3.5mm, maar de ene fiche dus vervangen door een XLR). Dat ziet er stevig uit ja.
Dat zou ik persoonlijk nog enger vinden aan een GSM, die dingen kunnen helemaal niets hebben shut up :X .
De meeste 3,5mm pluggen zijn daarnaast vaak te dik om fatsoenlijk in een gsm te krijgen waar nog een hoesje omheen zit en daarnaast ook te lomp om de GSM nog in je hand te kunnen bedienen.
Ik zou dan eerder voor dit soort aangegoten connector gaan;
www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/oem-3-5mm-mini-jack---rca-verloopkabel-14944.htm
Topic: L'Ambassadeur (15-11-2021 08:46:00)
Beetje jammer van het scharnier shut up :X voor de rest strak werk.
Waarvoor wil je het in gaan zetten? Gezien de accu is het geen huiskamer setje.
Topic: Test MP3 (14-10-2021 10:36:00)
Ach dat is iets van alle tijden, ook cd's van grote artiesten werden soms in beroerde kwaliteit afgeleverd.
Daarna kreeg je de MP3's die opnieuw door de encoder waren geweest om er 320 of VBR van te maken laugh :D
En tegenwoordig is iedereen inderdaad gewend aan de spotify sound, bij een premium account in de stand high quality en de auto adjust uit max 320 kbps
Topic: 1 par geeft afwijkend gedrag (14-8-2021 07:43:00)
Dip switches allemaal een aantal keer op en neer bewegen?
Heb verschillende martin fixtures die soms de instelling niet pakken, na een aantal keer bewegen van de dips gaat het daarna prima.
Topic: Shure QLX-D systemen (8-7-2021 10:11:00)
Hoi,

Nee per ontvanger 1 zender, maar je kunt alle componenten los kopen zoals bijv een beltpack voor een headset, op die manier kun je de ontvangers optimaal inzetten. Veel gitaristen gebruiken een draadloos setjes van line 6 tussen hun gitaar en versterker, deze kun je ook gewoon ontvangen met de xd receivers. (wel opletten dus dat je niet beide eenzelfde kanaal gebruikt).
De frequenties zitten weliswaar in de 2,4ghz band maar niet op de wifi kanalen, tevens kun je ze instellen op 2 of 4 kanaals modus voor een stabieler signaal.
Nogmaals met vlaggen nooit dropouts o.i.d., zonder vlaggen en met meerdere zenders in de lucht heb ik wel eens problemen ervaren in een zaal met +/- 500 bezoekers maar dat is met elk merk een risico, in mijn tape act kistje zit een statief met vlag ingebouwd, kwestie van uitschuiven

Heb echt nog nooit vragen gehad over de microfoon en toch al serieuze namen erdoor laten zingen wink ;) ze hebben uiterlijk gezien ook wel wat weg van een slx natuurlijk sneaky :V Prima voor de lokale kroegen en zaaltjes dus, voor de grotere klussen zou je wellicht beter naar de merken kunnen gaan qua acceptatie.
Topic: Shure QLX-D systemen (7-7-2021 10:19:00)
Ik werk zelf al vele jaren met de Line6 XD-V75 systemen, hierop kun je gewoon een shure of sennheiser kop draaien.
Setjes werken prima, weliswaar in de 2,4ghz band maar nooit issues, ik zet meestal wel een setje vlaggen neer.
Zowel tapeacts, bandjes, musicals, etc. nooit klachten of vragen, als ze op de kop shure zien staan kijken ze volgens mij ook nooit verder laugh :D
Koppen heb ik her en der leuk op marktplaats kunnen scoren van setjes in de oude frequenties