Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 7 van 20)

Topic: Aardlus? hoe konden we het voorkomen/verhelpen (23-4-2008 08:41:00)
Kon het gisteravond niet laten alles op te stellen. Ik wilde die brom er uit hebben.
Geprobeerd de voeding van de laptop in een niet geaard stopcontact. En.....brom weg. En juist toen in ongebalanceerd van het mengpaneel kwam moest deze wel geaard zijn. Stom van me. Had ik dat afgelopen weekend maar even geprobeerd.
Topic: Aardlus? hoe konden we het voorkomen/verhelpen (22-4-2008 13:55:00)

Aart schreef:

Er is niets anders veranderd ? Het probleem betreft zeker deze verbinding en niet die naar een bron of tussen de beide eindversterkers ?

Voor een inhoudelijk antwoord zou u een volledig overzicht moeten geven van de betrokken apparatuur en audioverbindingen.
OK bij deze:

Mengpaneel: JB system Beat6 USB
Dig. crossover: Omnitronic DXO-24
versterker mid-hoog: Kind_XT-2000 (deze heeft geen ground lift switsch)
versterker laag: Work WPP3000

Alles voorzien van gebalanceerde in/uitgangen.

We gebruiken zowel cd-spelers als laptop (usb), en 2 microfoons, 1 met draad (gebalanceerd en 1 draadloze (ongebalanceerd)
--------------

Hiervoor gebruikten we dus een mengpaneel met alleen ongebalanceerde uitgangen. Vanaf hier ging (en nu ook) er een (ongebalanceerde) kabel van 5 meter lang naar het versterkerrek met daarin de x-over.
Nu is het een gebalanceerde kabel geworden, met dan nieuwe mengpaneel.
Topic: Aardlus? hoe konden we het voorkomen/verhelpen (22-4-2008 11:51:00)
Even een stokoud topic uit het archief gehaald voor het volgende, om geen nieuwe te hoeven aan te maken voor het zoveelste brom-pobleem.
Afgelopen week met een ander mengpaneel gedraaid welke voorzien is van gebalanceerde uitgangen. (voorheen gewerkt met een ongebalanceerde aansluiting) Dus, ook gebalanceerde xlr kables gebruikt. maar nu heb ik ineens een brom. Op zich niet storend als ik de muziek aan heb, maar toch irriteert het me. En als ik het mengpaneel uitzet wordt de brom/met nog een exra rare toon heel erg. Ik had er op dat moment niet aan gedacht om de Ground Lift Switch om te schakelen. Dit wil ik dus komend weekend gaan proberen. Maar nu blijkt ook dat maar 1 van de twee versterkers zo'n schakelaar heeft. Waarom heeft de ene het wel en de andere niet? De meest dure heeft het niet. Nu ben ik bang, dat als die switsch de oorzaak is, dat ik dan nog niet geheel van het probleem af ben omdat slechts 1 versterker zo'n switch heeft. Iemand suggesties?
Topic: Probleem dubbele geluidskaart (10-4-2008 08:45:00)

Sgrovert schreef:

Heb je ook al geprobeerd om de harddisk en de muis aan de hub aan te sluiten, en je mengpaneel op de twee vrije poorten van je laptop?
Ja, en dit werkt gelukkig wel. En zo kan ik me prima redden, maar het is minder handig. Ik wilde die hub inbouwen vlak bij het mengpaneel zodat ik dan maar met 1 kabel naar de laptop hoef. Maar als het niet ander wil moet het maar op die manier. Zo erg is het ook weer niet, maar wel jammer. sad :(
Topic: Probleem dubbele geluidskaart (10-4-2008 08:42:00)

renevanh schreef:

Heb je de voedingsadapter van de hub er ook op aangesloten? Is namelijk wel essentieel...
Jazeker.
Topic: Probleem dubbele geluidskaart (9-4-2008 13:55:00)
Ik denk dat ik deze topic kan gebruiken voor mijn probleem.
Mijn laptop heeft 3 usb aansluitingen maar heb er 4 nodig.
1 voor de muis, 1 voor de externe harddisk en 2 voor mijn usb mengpaneel.
Dus heb een hub gekocht. Aangeraden werd een hub met voeding, dus dit gedaan.
Nu wil ik graag alles aansluiten op die hub maar ik krijg het niet goed voor elkaar.
Bij gebruik van Virtual DJ is een draaitafel harder dan de andere of ze zijn beide even zacht. Dus krijg te weinig signaal. Kom ik rechtstreeks vaf de laptop dan is het wel goed.
Op zich lijkt het wel logisch dat het signaal verdeeld wordt in de hub, maar is dit ook zo? Of is dit een slecht hub? Of is het iets anders?

BVD
Topic: Dap Mcb-15 onder Dap mc-12 (4-4-2008 08:47:00)

sntho0 schreef:

Een x-over er tussen kan natuurlijk ook maar dan heb je een extra versterker nodig of je moet mono gaan draaien. Dan doe je het ene kanaal naar de toppen en de andere naar de bassen.
Als je 2, 8 ohm speakers (boxen) parallel (+ aan + en - aan -) knoopt worden ze samen 4 ohm. Dit is voor 99% van alle versterkers geen probleem. Ook maakt het voor de versterker helemaal niets uit of je op het ene kanaal de toppen hebt en op de andere de subs. Alleen zal de kant van de subs meestal wat harder moeten werken. Maar, wat ik al zei, je moet dan wel mono draaien. En, de vraag is wil je dat? Voor op je kamer lijkt me dit zo'n goed oplossing. Ik neem aan dat je toch wel stereo wilt luisteren. Voor een feestje maakt het niet zoveel uit. Er zijn maar weinig mensen die hier op letten.
Topic: Dap Mcb-15 onder Dap mc-12 (3-4-2008 13:32:00)
Het kan alleen (goed) als er in de sub een filter zit. Dus, eerst zul je dat moeten uitzoeken want dit staat niet bij de specs. op deze site.
Zonder filter krijgen de subs ook mid en hoog te verwerken en de toppen ook bassen en dat klinkt niet echt goed.
Een x-over er tussen kan natuurlijk ook maar dan heb je een extra versterker nodig of je moet mono gaan draaien. Dan doe je het ene kanaal naar de toppen en de andere naar de bassen.
Topic: DAP P2000 of Peavey PV 2600 (28-3-2008 15:04:00)

Hugoov schreef:

PV serie heeft ingebouwde X-over, de jack out's zijn geen doorlus uitgangen maar uitgangen via de cross over.

Tenminste dat begrijp ik er van wink ;)
Ha, dat zou veel verklaren.
Topic: Monitor aansluiten?? (28-3-2008 14:15:00)

2party4 schreef:

Voor mijn helderheid.

Als ik een actieve monitor aanstuur, dan moet ik een verloopje aansluiten op de mixer (twee maal tulp naar XLR, omdat mijn monitor "actief" alleen met XLR wordt aangestuurd). En het signaal van de zone-out (waar de monitor op komt) loopt gelijk aan die van de master.
Dus de regeling van het signaal van de monitor gebeurd dan ook bij de monitor zelf.

Klopt dat zo?
Je moet inderdaad via tulp vanf het mengpaneel, wat hier blijkbaar ZONE heet(zie manual output 7)(meestal wordt dit booth genoemd) naar je monitor, en als die xlr aansluiting heeft zal daar xlr in moeten.
Dan kun je de volume van de monitor regelen via je mengpannel: Zie manual knop 13. Dit is dus onafhankelijk van je master.
Natuurlijk kun je de volume ook nog via de monitoren zelf regelen, maar die kun je net als je gewone versterkers op een bepaalde stand zetten wat je zelf wilt.
Dus, je kunt alles regelen vanaf je mengpaneel. wink ;)

Succes