Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 7 van 17)
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (14-1-2010 16:48:00)Bedankt Victor,
Ik kijk er al naar uit om normaal volgende week mijn MEP-7000 te hebben.
Want ik heb er even in de winkel mee gespeeld en vind hem eerlijk gezegd toch overzichtelijker om mee te werken dan de DN-HD2500 van Denon.
Ook de jog van de MEP-7000 vind ik handiger dan die van de Denon.Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (9-1-2010 10:36:00)Ik vind persoonlijk dat Pioneer toch wel wat betere kwaliteitsknoppen mocht gebruiken in deze toch wel dure cd speler.
Al kosten deze schakelaartjes niet veel, toch is het niet prettig dat deze snel defect gaan.Topic: Faderstart D2 (11-4-2008 15:38:00)
Vandaag ben ik mijn MEP-7000 gaan afhalen en heb wat in de handleiding zitten lezen.
Aansluiten zal pas voor in het weekend zijn.
Wat ik me afvraag is of de MEP-7000 over een brake effect beschikt? (dus het stoppen van een draaitafel effect)?
Ik gebruikte dit effect nogal eens op mijn Denon DN-HD2500, maar vind er niet direct iets van terug in de handleing van de Pioneer mep-7000?
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (10-1-2010 07:46:00)Aansluiten zal pas voor in het weekend zijn.
Wat ik me afvraag is of de MEP-7000 over een brake effect beschikt? (dus het stoppen van een draaitafel effect)?
Ik gebruikte dit effect nogal eens op mijn Denon DN-HD2500, maar vind er niet direct iets van terug in de handleing van de Pioneer mep-7000?
Victor schreef:
De MEP-7000 is wat dat betreft hetzelfde als de HD2500: als je een normale zoekfunctie wilt kunnen gebruiken moet je eerst een indexbestand (database, of zoals Pioneer het noemt: library) aanmaken. Beide spelers kunnen ook zonder maar dan kan je alleen bladeren op filename, dus dat schiet niet op in de praktijk.Ik kijk er al naar uit om normaal volgende week mijn MEP-7000 te hebben.
Want ik heb er even in de winkel mee gespeeld en vind hem eerlijk gezegd toch overzichtelijker om mee te werken dan de DN-HD2500 van Denon.
Ook de jog van de MEP-7000 vind ik handiger dan die van de Denon.
Ik woon in België en heb afgelopen week ook een MEP-7000 bestelt in een plaatselijke dj-shop.
Mijn vraag is: Ik heb een paar jaar gewerkt met een Denon DN-HD2500 en wanneer je een HD of usb stick met mp3's wilde gebruiken, dan moest je telkens eerst een database aanmaken op de te gebruiken device.
Anders was het niet mogelijk om een nummer af te spelen van de device.
Is dit ook zo met de MEP-7000 of kun je daar onmiddelijk een nummer afspelen van bijv. een usb stick zonder eerst een database te moeten aanmaken?
Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (24-12-2009 07:33:00)Mijn vraag is: Ik heb een paar jaar gewerkt met een Denon DN-HD2500 en wanneer je een HD of usb stick met mp3's wilde gebruiken, dan moest je telkens eerst een database aanmaken op de te gebruiken device.
Anders was het niet mogelijk om een nummer af te spelen van de device.
Is dit ook zo met de MEP-7000 of kun je daar onmiddelijk een nummer afspelen van bijv. een usb stick zonder eerst een database te moeten aanmaken?
Is er al iets bekend of ze in de CDJ-2000 betere kwaliteit van switchen (schakelaartjes) gebruikt hebben voor de Start en Cue buttons?
Want bij de CDJ-1000 gingen die nogal eens snel stuk.(Uiteraard hing het ervan af hoe je omging met het rammen op de knoppen).
Topic: CDJ1000 MK3 start zonder startknop.. (11-9-2009 14:20:00)Want bij de CDJ-1000 gingen die nogal eens snel stuk.(Uiteraard hing het ervan af hoe je omging met het rammen op de knoppen).
Ik vond toch wel dat Pioneer een betere kwaliteit van de knoppen (switchen) in hun CDJ-1000 mochten zetten.
Dit toch zeker in deze prijsklasse van een CDJ-1000.
Topic: Knopstart technics SL1200mk2 (5-6-2009 11:38:00)Dit toch zeker in deze prijsklasse van een CDJ-1000.
Inderdaad Rob, vergeet mijn bovenstaande post, want waarschijnlijk zit er iets ingebouwd in de technics van Nick.
En dat moet eerst terug aangepast worden.
Want ik zie dat Vetelec voor faderstart gebruik maakte van een uitgangsspanning via DIN om een relay aan te trekken.
Hier meer duidelijkheid ivm faderstart van Vetelec mengpanelen:
FaderstartVetelec
Topic: Knopstart technics SL1200mk2 (5-6-2009 11:06:00)En dat moet eerst terug aangepast worden.
Want ik zie dat Vetelec voor faderstart gebruik maakte van een uitgangsspanning via DIN om een relay aan te trekken.
Hier meer duidelijkheid ivm faderstart van Vetelec mengpanelen:
FaderstartVetelec
Hier is de uitleg hoe het bij mijn Technics aangesloten was:
Je kunt gewoon 2 draadjes parallel hangen met de start/stop knop van de draaitafel.
Hiervoor hoef je niet veel open te draaien aan je technics.
Eerst de platter afnemen en dan de zwarte plastic kap die onder de platter zit los schroeven.
Dan zie je daaronder aan de voorkant van de hoofdprint een stekker zitten met 7 draadjes.
Daarvan heb je de gele en oranje draden nodig.
Daar verbind je parallel 2 draadjes aan die je dan naar buiten brengt via een klein gaatje dat je ziet naast de ingang van de voedingsvoedingskabel.
Daarna verbind je de uiteinden van de 2 draadjes met de uitwendige schakelaar of drukknop.
Via onderstaande link kun je een klein schema downloaden dat ooit iemand voor me getekend had, dan word bovenstaande uitleg misschien wat duidelijker.
Uiteraard zijn er misschien nog andere betere methodes.
Maar deze heb ik jaren gebruikt.
LINK schema:
Schema
Topic: CDJ1000 MK3 start zonder startknop.. (22-11-2008 17:21:00)Je kunt gewoon 2 draadjes parallel hangen met de start/stop knop van de draaitafel.
Hiervoor hoef je niet veel open te draaien aan je technics.
Eerst de platter afnemen en dan de zwarte plastic kap die onder de platter zit los schroeven.
Dan zie je daaronder aan de voorkant van de hoofdprint een stekker zitten met 7 draadjes.
Daarvan heb je de gele en oranje draden nodig.
Daar verbind je parallel 2 draadjes aan die je dan naar buiten brengt via een klein gaatje dat je ziet naast de ingang van de voedingsvoedingskabel.
Daarna verbind je de uiteinden van de 2 draadjes met de uitwendige schakelaar of drukknop.
Via onderstaande link kun je een klein schema downloaden dat ooit iemand voor me getekend had, dan word bovenstaande uitleg misschien wat duidelijker.
Uiteraard zijn er misschien nog andere betere methodes.
Maar deze heb ik jaren gebruikt.
LINK schema:
Schema
JVS schreef:
Bij de MK3's gaan deze switches echter redelijk vaak stuk. Vaak bij een willekeurige andere reparatie aan een MK3 vervang in ze uit voorzorg. Tactswitches (die kleine schakelaartjes) kosten niet veel, het is wel een half uurtje werk om ze te vervangen omdat de CDJ1000MK3 een redelijk eind uit elkaar moet.Al kosten deze schakelaartjes niet veel, toch is het niet prettig dat deze snel defect gaan.
Ik heb de faderstart van mijn Denon DN-D4500 en Denon DN-HD2500 gewoon aangesloten op mijn Pioneer DJM-800 en dat werkt perfect.
Dus dan gebruikt Denon wel degelijk dezelfde methode dan Pioneer.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (23-3-2008 15:06:00)Dus dan gebruikt Denon wel degelijk dezelfde methode dan Pioneer.
Ah, dan had ik het inderdaad verkeert begrepen en vond het al vreemd dat de analoge signaalkabels ook moesten aangesloten zijn om de faderstart te laten werken.