Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 7 van 20)
Topic: Robe 250 AT vs Robe 250 XT (4-12-2015 19:10:00)In dit geval is mijn test niet correct!
Tenminste wat output beteft.
Een nieuwe lamp van 70eur heb ik er niet voor over.
Want ik ga hem 2de hands verkopen. Ik dacht aan 250eur.
Als ik er 320 voor vraag met nieuwe lamp ben ik bang dat ik hem moeilijker verkocht krijg.
Tenzij het dezelfde lamp is als de hungaroflash dan kan ik die spare leggen en de test alsnog doen.
Ik ga eens bellen wat een lamp voor hungaroflash kost.
Is ook weer een speciaal model heb ik me laten vertellen (geen 25eur xop 15 buisje)Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (11-11-2015 21:26:00)
Kosten iets van een 25 excl.zeer interessant!
en die passen er gewoon in? geen aanpassingen met draden ofzo?
Want dan ga ik er zeker 1 bestellen!
update: oei waar bestellen? google geeft niet echt veel info behalve AED store, (niet op voorraad)
Hallo,
Momenteel heb 6x Futurelight mh660 movingheads, die zouden gelijk zijn aan de Robe 250 XT , Movitec sl250 en Elite Servo spot 250
Nu vroeg ik me af hoe de Robe 250 AT daar tegenover staat.
Ik heb ook Martin Entours gehad en die zijn duidelijk veel feller dan de MH660 heads.
Hoe doet de 250AT het tegenover een KRYPTON of ENTOUR ?
Dat het allemaal goede heads zijn is me duidelijk, ik vind vooral de sterkte van de stralen belangrijk.
zo heb ik ook 4x Showtec phantom 50 led, en die schelen heel erg weinig kwestie lichtsterkte naast de MH660 met nieuwe lamp.
Ik heb ook 6x Robe 250 Colorwash AT en ben me aan het bedenken om in de nabije toekomst 6x ROBE 250 Colorspot AT bij te kopen.
Topic: Futurelight MH660 Pr.Er. Error ? (4-12-2015 16:59:00)Momenteel heb 6x Futurelight mh660 movingheads, die zouden gelijk zijn aan de Robe 250 XT , Movitec sl250 en Elite Servo spot 250
Nu vroeg ik me af hoe de Robe 250 AT daar tegenover staat.
Ik heb ook Martin Entours gehad en die zijn duidelijk veel feller dan de MH660 heads.
Hoe doet de 250AT het tegenover een KRYPTON of ENTOUR ?
Dat het allemaal goede heads zijn is me duidelijk, ik vind vooral de sterkte van de stralen belangrijk.
zo heb ik ook 4x Showtec phantom 50 led, en die schelen heel erg weinig kwestie lichtsterkte naast de MH660 met nieuwe lamp.
Ik heb ook 6x Robe 250 Colorwash AT en ben me aan het bedenken om in de nabije toekomst 6x ROBE 250 Colorspot AT bij te kopen.
Ok, dank ik ga hem dadelijk eens open schroeven...
vreemd? Prisma werkt verder prima, prisma aan, prisma uit, draaien alles ok.
Ik laat weten wat het was....
Topic: Futurelight MH660 Pr.Er. Error ? (4-12-2015 14:37:00)vreemd? Prisma werkt verder prima, prisma aan, prisma uit, draaien alles ok.
Ik laat weten wat het was....
Ik heb hier een Futurelight MH-600 movinghead met volgende ERROR: Pr.Er. knipperend op display.
Alles werkt gewoon naar behoren,
Kleuren, Gobo's, Draaien Gobo's, Prisma, Draaien Prisma, Focus, Dimmer (Shutter) alles werkt perfect!
deze melding stat ook niet in de handleiding.
Iemand een idee?
Topic: hoe totaal gewicht van flighcase + apparatuur wegen (3-12-2015 00:05:00)Alles werkt gewoon naar behoren,
Kleuren, Gobo's, Draaien Gobo's, Prisma, Draaien Prisma, Focus, Dimmer (Shutter) alles werkt perfect!
deze melding stat ook niet in de handleiding.
Iemand een idee?
Vaak zie ik bij collega's netjes het gewicht op de case vermeld staan.
Is dit een kwestie van een personen weegschaal en kist er op?
Of hoe word het eigenlijk gewogen?
Die digitale weegschalen zijn minder geschikt denk ik,
Die willen nogal graag een stabiel gewicht.
eventueel een houten plaat op de weegschaal (kist is meestal veel groter dan weegschaal) en dan de kist er op?
Een takel ophangen en dan laten zakken op de plaat / weegschaal (bedenk ik me net)
Remy,
Topic: hazer vloeistof, beetje zr mix er bij... (20-11-2015 21:18:00)Is dit een kwestie van een personen weegschaal en kist er op?
Of hoe word het eigenlijk gewogen?
Die digitale weegschalen zijn minder geschikt denk ik,
Die willen nogal graag een stabiel gewicht.
eventueel een houten plaat op de weegschaal (kist is meestal veel groter dan weegschaal) en dan de kist er op?
Een takel ophangen en dan laten zakken op de plaat / weegschaal (bedenk ik me net)
Remy,
Zoiezo wil ik watergedragen vloeistof. (geen olie)
En als ik dat zo lees word ik steeds minder enthousiast over de Look Unique 2.1
(nep) hazers:
optie 1: Smoke factory tour hazer 2 (netjes in case)
optie 2: Hazebase Base Hazer (netjes in case)
Als ik toch naar een gewone machine kijk, wat ook nog steeds een optie is lijkt dit me wel wat:
optie 2: Martin/Jem ZR25 (I Fog vloeistof) met Antari af-3 fan
optie 3: Smoke Factory Spaceball II met Antari af-3 fan
Jem magnum 2000 is veel te fors voor mijn toepassing!
geen makkelijke keuze!
Topic: hazer vloeistof, beetje zr mix er bij... (17-11-2015 22:52:00)En als ik dat zo lees word ik steeds minder enthousiast over de Look Unique 2.1
(nep) hazers:
optie 1: Smoke factory tour hazer 2 (netjes in case)
optie 2: Hazebase Base Hazer (netjes in case)
Als ik toch naar een gewone machine kijk, wat ook nog steeds een optie is lijkt dit me wel wat:
optie 2: Martin/Jem ZR25 (I Fog vloeistof) met Antari af-3 fan
optie 3: Smoke Factory Spaceball II met Antari af-3 fan
Jem magnum 2000 is veel te fors voor mijn toepassing!
geen makkelijke keuze!
De Jem Compact hazer pro is inmiddels verkocht!
Ik was het beu en hij is vandaag verkocht aan iemand die kleinere feestjes doet.
Ik denk dat ik met de Look Unique 2.1 meer plezier ga hebben.
Gezien die dubbel zo veel vloeistof verstookt, denk ik ook dat hij een stuk meer output heeft.
de unique verbruikt 2l op 3,3 uur op volle uitstoot (0,61L per uur)
de compact hazer pro verbruikt 2l op 8 uur volle uitstoot (0,25L per uur)
dus de unique verbruikt meer dan dubbel zo veel als de compact hazer.
Als het verbruik iets over de output wilt zeggen is die veel beter geschikt voor mijn toepassing.
om een idee te hebben van de Jem compact hazer pro op 3uur op 100% stand:
www.facebook.com/remy.kallen/videos/10205617741178264/?pnref=story
beneden ziet het er zo uit: www.facebook.com/remy.kallen/videos/10205613442070789/?pnref=story
Het is net genoeg lijkt me? maar er is totaal geen reserve voor de hazer....
de vloeistof voor de unique is ook een stuk goedkoper. Dus als hij even goed is ben ik tevreden.
minder marketing en personeel bij Look dus kan het goedkoper denk ik dan....
Topic: hazer vloeistof, beetje zr mix er bij... (17-11-2015 01:20:00)Ik was het beu en hij is vandaag verkocht aan iemand die kleinere feestjes doet.
Ik denk dat ik met de Look Unique 2.1 meer plezier ga hebben.
Gezien die dubbel zo veel vloeistof verstookt, denk ik ook dat hij een stuk meer output heeft.
de unique verbruikt 2l op 3,3 uur op volle uitstoot (0,61L per uur)
de compact hazer pro verbruikt 2l op 8 uur volle uitstoot (0,25L per uur)
dus de unique verbruikt meer dan dubbel zo veel als de compact hazer.
Als het verbruik iets over de output wilt zeggen is die veel beter geschikt voor mijn toepassing.
om een idee te hebben van de Jem compact hazer pro op 3uur op 100% stand:
www.facebook.com/remy.kallen/videos/10205617741178264/?pnref=story
beneden ziet het er zo uit: www.facebook.com/remy.kallen/videos/10205613442070789/?pnref=story
Het is net genoeg lijkt me? maar er is totaal geen reserve voor de hazer....
de vloeistof voor de unique is ook een stuk goedkoper. Dus als hij even goed is ben ik tevreden.
minder marketing en personeel bij Look dus kan het goedkoper denk ik dan....
Ik heb laatste events de jem compact hazer pro gebruikt.
Het valt me op dat het wel heel dunne nevel is wat er uit komt.
Eigenlijk zelf iets te dun naar mijn zin.
Hij moest heel de avond op 100% om het net bij te houden 850pers. (Geen ventilatie in de zaal)
Zou ik in die c-fluid 1/3 zr mix bij mogen gooien?
Om het geheel iets meer disco achtig te krijgen?
Beide vloeistoffen zijn water gedragen.
Zelfde vraag voor een look unique 2.1 die in bestelling staat. (Unique fluid)
Het is maar een idee....
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (12-11-2015 15:12:00)Het valt me op dat het wel heel dunne nevel is wat er uit komt.
Eigenlijk zelf iets te dun naar mijn zin.
Hij moest heel de avond op 100% om het net bij te houden 850pers. (Geen ventilatie in de zaal)
Zou ik in die c-fluid 1/3 zr mix bij mogen gooien?
Om het geheel iets meer disco achtig te krijgen?
Beide vloeistoffen zijn water gedragen.
Zelfde vraag voor een look unique 2.1 die in bestelling staat. (Unique fluid)
Het is maar een idee....
Douwe schreef:
De leeftijd van de buis heeft wel degenlijk te maken met de output.Tenminste wat output beteft.
Een nieuwe lamp van 70eur heb ik er niet voor over.
Want ik ga hem 2de hands verkopen. Ik dacht aan 250eur.
Als ik er 320 voor vraag met nieuwe lamp ben ik bang dat ik hem moeilijker verkocht krijg.
Tenzij het dezelfde lamp is als de hungaroflash dan kan ik die spare leggen en de test alsnog doen.
Ik ga eens bellen wat een lamp voor hungaroflash kost.
Is ook weer een speciaal model heb ik me laten vertellen (geen 25eur xop 15 buisje)
Zoals beloofd beide toestellen naast elkaar getest.



De output van de Quasar is veel hoger
De blind van de Quasar is veel beter, geen flikkering bij full blind.
Echter vind ik de Quasar voor de rental wereld te kwetsbaar/
De Atomic is gewoon veel robuuster uitgevoerd.
De beugel, de kleppen, de knopjes het is allemaal kwetsbaarder bij de Quasar.
Al met al kies is zeker voor de Quasar om de simpele reden dat ik geen losse verhuur doe.
Moet Ik er wel bij zeggen dat de Quasar nieuw is en de Atomic niet (en oude flitsbuis er in heeft)
Ik weet in welke mate een oude flitsbuis de output beïnvloed.?
Topic: Oude stroboscoop... lamp kapot of...? en welke lamp dan? (9-11-2015 00:07:00)


De output van de Quasar is veel hoger
De blind van de Quasar is veel beter, geen flikkering bij full blind.
Echter vind ik de Quasar voor de rental wereld te kwetsbaar/
De Atomic is gewoon veel robuuster uitgevoerd.
De beugel, de kleppen, de knopjes het is allemaal kwetsbaarder bij de Quasar.
Al met al kies is zeker voor de Quasar om de simpele reden dat ik geen losse verhuur doe.
Moet Ik er wel bij zeggen dat de Quasar nieuw is en de Atomic niet (en oude flitsbuis er in heeft)
Ik weet in welke mate een oude flitsbuis de output beïnvloed.?
DJ Bartje schreef:
Bij ons zitten in alle Atomic's de Sylvania XP-1500's. Geen enkel probleem mee gehad tot zover.Kosten iets van een 25 excl.
en die passen er gewoon in? geen aanpassingen met draden ofzo?
Want dan ga ik er zeker 1 bestellen!
update: oei waar bestellen? google geeft niet echt veel info behalve AED store, (niet op voorraad)