Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kitman

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 86 bijdrage(n) van Kitman (Pagina: 6 van 9)

Topic: stage monitor mixer (1-6-2007 08:38:00)
Sinds kort hebben we bij de band een mixer in de zaal, vroeger deden we dat zelf op het podium.Nu zijn er enkele muzikanten die de monitormixing liever zelf op het podium doen. Probleem is dan dat alle signalen moeten gesplit worden, zonder kwaliteitsverlies, een in en twee uit, naar de monitormixer en naar de zaalmixer.
Ik heb al op het net gezocht, maar weet niet juist hoe je het noemt, dus kan niet echt iets vinden. De monitor mixer moet toch 4 afzonderlijke monitor uit kanalen hebben. ik dacht als we nu 8 DI boxen naast elkaar zetten om het signaal te splitsen, moeten er wel zijn met 3 xlr aansluitingen, en verder een gewone mixer met 4 aux. zou dat niet kunnen?
Topic: brugschakelen van amp. (12-5-2007 11:55:00)
Toch nog een vraagje.
Wat is eigenlijk het nut om een versterker in bridge te schakelen.
Voor zover ik er zicht op heb, heb je niet echt meer vermogen als je 2 boxen van 8 Ohm in stereo aansluit, of deze boxen paralel, 4 Ohm, in bridge aansluit.
Zit ik hier juist?
Het enige dat ik zie is dat je met 1 box werkt en zo je stereo versterkervermogen maximum kan benutten op één kanaal.
Topic: brugschakelen van amp. (12-5-2007 11:41:00)
Heb ff de raad van W0uter opgevolgd en ben gaan kijken.
Nu weet ik het.
2X 8Ohm paralel(4Ohm) bridge = amp 2 Ohm
16 Ohm bridge = 2X 8 Ohm stereo.
bedankt.
Topic: brugschakelen van amp. (12-5-2007 11:23:00)
Dus, als ik 2 boxen van 8 Ohm paralel zet, geeft 4 Ohm, moet ik een eindtrap hebben die 2 Ohm kan hebben, wil ik die 2 boxen in brug aansluiten?
Veronderstel dat ik die 2 boxen in serie zet, geeft 16 Ohm, en ik zou die op een gebrugde versterker aansluiten, dan heb ik waarschijnlijk geen vermogenwinst?
Topic: brugschakelen van amp. (12-5-2007 09:17:00)
Hoe bereken je nou wat mag en niet mag bij brugschakelen van een versterker voor 2 boxen van 8 Ohm.
Er zit iets in mijn achterhoofd dat de min. impedantie van de versterker of 4 of 2 Ohm moet zijn.
Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Topic: Gezocht: bouwtekening MTL2 (4-4-2007 21:30:00)
Of het nu tech of marketing praat is van EV, ik zou hier toch wel eens iemand een box willen zien bouwen met de kwaliteit van EV.
De band heeft pas een sub en 2 tops gekocht, 200% tevreden.
Geluid dat daar uit komt........
Topic: Bouw basskasten voor JBL2241 (27-3-2007 23:56:00)
@TMC, doe je ook ooit het kastvolume veranderen bij het tunen, door objecten in de kast te plaatsen? Zoals vroeger?
Topic: Bouw basskasten voor JBL2241 (26-3-2007 10:23:00)
Dat was een mooie uitleg over poorten van AMX_Pete.
Vraagje, hoe juist vind je de poortberekeningen van de meeste programma's?
Ik heb bv Boxplot en Lasip 98, en heb er nog wat van het net gehaald om eens te proberen.
Al die programma's geven verschillende poort afmetingen.
Gebruik je toch je oren, of meet je het met een sinus en 2 multimeters en herberekenen tot je dicht genoeg bij de waarheid zit?
Het tunen dus.
Topic: Studiereis over het Internet: Enclosure Damping. (13-3-2007 09:49:00)
Ik ben in Engeland een demping foam tegengekomen maar wel zwaar en duur,2 cm dik, maar dempen dat dat deed, dat hou je niet voor normaal.
Indien nodig zou ik het kunnen opvragen, we gebruikte het om een ruimte te dempen.
Enkele vierkante meters opgehangen aan het plafond in een ruimte van 6X8, en we moesten er al wat afhalen, te droog.
Topic: Studiereis over het Internet: Enclosure Damping. (11-3-2007 14:27:00)
Is het ook zo dat dempingsmateriaal de vibratie van de kast kan verminderen als die bepaalde frequenties opneemt?