Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van MMD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 102 bijdrage(n) van MMD (Pagina: 6 van 11)

Topic: Zobel (17-8-2005 14:49:00)
Wanneer ik 2 speakers van Z=8R parallel zet kan ik dan volstaan met 1 zobel netwerk of heeft elke speaker een eigen netwerk nodig?

B.v.d.

Edit: Als het hier niet goed staat, verplaats het dan maar.
Topic: Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic (9-7-2005 22:15:00)
Meestal post ik niet zo snel iets, maar hier wil ik toch wel even op reageren.
Slijtage van cd schijfjes is helemaal niet zo belachelijk. Een cd kan n.l. "rotten".
En dan heb ik het niet over krassen e.d.
Zoek maar eens op het net met google.
Topic: Akoestiek, belangrijke factor? (16-6-2005 20:55:00)

decibellux schreef:

Je gaat dus best, als je met meerdere tops werkt, de tops OP elkaar stapelen. Hou ze boven de hoofdhoogte van het publiek en richt te bovenste een klein beetje (bv 5 à 15 graden) neerwaarts door er achteraan iets dun onder te steken. Bij bv de Electrovoice SX 500 heeft de fabrikant zelf al een hoorn (hoorns geven natuurlijk ook een richteffect) ingebouwd die enkele graden naar beneden gericht staat.
Hier kun je nog een variant toepassen. N.l. de bovenste top op z`n kop, met de hoogdrivers naar elkaar toe dus. Zoek voor de gein eens met google naar: D'Appolito array
Topic: AX-18B subs na twee weken al stuk!!! (16-6-2005 19:49:00)
Heb je het filter laten zitten? Kijk dan eens of het nog goed vast zit.
Is er ergens rommel tussengekomen toen je ze open-/dichtgemaakt hebt?
Zoek naar losse delen.
Als het speakerchassis eruit is en aangesloten, rammelt deze dan ook?
Topic: Eigen ontwerpje compacte baskast (14-6-2005 20:24:00)
@J.J.F Lees aub de post van Dré hierboven eens dat verklaart waarom het in dit geval wel kan. Je zegt zelf al niet voor subs.
Of weet je nog een andere reden waarom het niet kan?
Topic: B&C 18PZB46 sub (2-6-2005 00:55:00)
Update, baffle naar voren geplaatst, driver verzonken en poort verlengt naar 220 mm.
https://www.dreuning.net/speakers/adbr18
Topic: Versterker keuze (28-5-2005 15:05:00)
Eerlijk gezegd lijkt mij dit vrij normaal.
Op mijn Yamaha mengpaneel stuur ik +5 Db uit (op de levelmeter) nadat ik de gains per kanaal op 0 Db getrimt heb, dan de versterker tot de clip opdraaien en een tikje terug zodat hij niet meer clipt.
Als de versterker dan op 5-6 of 10 staat maakt niets uit. Op dat moment haal je eruit wat er in zit.
Of zie ik dat verkeerd?
Topic: Versterker keuze (28-5-2005 13:18:00)
EP 1500/2500 hebben alleen low-cut 30 of 50 Hz.
Topic: Crossover aansluiten kabels (24-5-2005 19:36:00)
Oke,

heb het even getest en het blijkt dat de sub uitgang onafhankelijk van de rest is.
Dus de handleiding klopt niet.
Topic: Crossover aansluiten kabels (24-5-2005 15:48:00)
Weet jij dan of deze dan als low cut te gebruiken is?
Het lijkt mij toch wel erg belangrijk dat dit in de handleiding staat.