Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Harmen
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 121 bijdrage(n) van Harmen (Pagina: 6 van 13)
Topic: verschil tussen MSD, HMI, HMQ, MSR en dergelijke... (20-1-2005 20:46:00)De hoeveelheid licht die een lamp per seconde geeft, wordt gemeten in de lumen, lumen kan je een beetje vergelijken met de dB bij geluid.
Een gloeilamp van 15 watt heeft een rendement van zo'n 7-8 lumen per watt (dus 105-120 lumen totaal), een gloeilamp van 100 watt heeft een rendement van zo'n 15 lumen per watt (dus 1500 lumen totaal).
Deze MSD/2 lamp heeft een totaal rendement van 17000 lumen bij 250 watt.
Een ELC 24v/250w lamp heeft zo'n 10000 lumen rendement (ook) bij 250 watt.
Is het aantal lumen bij een lamp hoger, terwijl het wattage hetzelfde ligt dan kan je zeggen dat de lamp beter zijn wattage in licht omzet. Maar wil jij een ELC 250 watt lamp met 15000 lumen dan zul je a) veel moeten betalen en b) je lamp aardig vaak vervangen.17K lumen voor een 250watt msd lamp?
Mac 300 haalt 4800 lumen
mac250+ 3800
hmm dit is vreemd Glp spreekt over 18000lumen,
net als sgm..
en ik weet het verschil tussen lumen en lux etc, er is hier duidelijk sprake van lumen bij beide..
dus, heeft martin een andere maat of moeten we het even omrekenen naar deense lumen
so much for the eu dan maar
Topic: Scanwall (5-1-2005 15:31:00)
Mvg
TimHes studio beams? Topic: Nieuwe lichttafel: JB-Lighting Licon CX (5-1-2005 13:29:00)nog niet mee gewerkt nee maar hoe denk je dat dat komt?
omdat je voor 50 meter makkelijker even een kabeltje trekt om nog maar niet over de prijs te beginnen.
het word pas intressant op moeilijk bereikbaare plaatsen en bij grote afstanden..
maar dan word er meestal gewoon een repeatertje tussen gegooid om budget-technische redenen..Topic: WAAROM par's als basisverlichting?!? (10-10-2004 13:58:00)
wil nog even een ding kwijt:
www.avolites.org.uk/products/edmx.htm
Next schreef:
H. schreef:
dus het is niet een term als dB bij geluid?Een gloeilamp van 15 watt heeft een rendement van zo'n 7-8 lumen per watt (dus 105-120 lumen totaal), een gloeilamp van 100 watt heeft een rendement van zo'n 15 lumen per watt (dus 1500 lumen totaal).
Deze MSD/2 lamp heeft een totaal rendement van 17000 lumen bij 250 watt.
Een ELC 24v/250w lamp heeft zo'n 10000 lumen rendement (ook) bij 250 watt.
Is het aantal lumen bij een lamp hoger, terwijl het wattage hetzelfde ligt dan kan je zeggen dat de lamp beter zijn wattage in licht omzet. Maar wil jij een ELC 250 watt lamp met 15000 lumen dan zul je a) veel moeten betalen en b) je lamp aardig vaak vervangen.
Mac 300 haalt 4800 lumen
mac250+ 3800
hmm dit is vreemd Glp spreekt over 18000lumen,
net als sgm..
en ik weet het verschil tussen lumen en lux etc, er is hier duidelijk sprake van lumen bij beide..
dus, heeft martin een andere maat of moeten we het even omrekenen naar deense lumen
so much for the eu dan maar
Diejai T schreef:
8 Studio BeamsMvg
Tim
sgm heeft wel degelijk macro achtige functies..
Topic: Scanwall (5-1-2005 13:22:00)mits je rigging het aan kan:
intella's, dat is je oplossing!
Topic: Mening over lichtplan (15-12-2004 18:04:00)intella's, dat is je oplossing!
je plan zal ongetwijfeld welwerken, maar een portaal met een cirkel is niet heel creatief te noemen net als je podium..
bewijs dat je de term ld waard bent en verzin wat leuks zou ik zeggen, als je advies wil ok, maar ga niet dat hele plan voor je uitdenken..
Topic: Mening over lichtplan (14-12-2004 19:41:00)bewijs dat je de term ld waard bent en verzin wat leuks zou ik zeggen, als je advies wil ok, maar ga niet dat hele plan voor je uitdenken..
bica, je hebt geluk dat er hier geen zekere meneer bakker rond heb lopen, hij had dit niet leuk gevonden!
maare, hoe zit dit volgens jouw vast daar in dat midden dan????
voor je lichtplan, zou ik zeggen, veel meer intelligent, minder parren, meer variatie in spots/wash fixtures..
trouwens, zou die scans vervangen door iets sterkers, dus 575hmi..
zou je voor je headjes ook eens naar kunnen kijken, iig een aantal..
verder vind ik het plan gewoon niet erg creatief, beetje jammer
Topic: lichtplan =>steigerplan (17-11-2004 19:13:00)maare, hoe zit dit volgens jouw vast daar in dat midden dan????
voor je lichtplan, zou ik zeggen, veel meer intelligent, minder parren, meer variatie in spots/wash fixtures..
trouwens, zou die scans vervangen door iets sterkers, dus 575hmi..
zou je voor je headjes ook eens naar kunnen kijken, iig een aantal..
verder vind ik het plan gewoon niet erg creatief, beetje jammer
gl2200 dacht ik, maar hey ist lichtforum hier he
Topic: lichtplan =>steigerplan (15-11-2004 18:57:00)
correct me if I'm wrong maar dacht dat jullie standaard een grid hadden hangen van dat bedrijfje uh, purple haze, wegens connecties tussen ene wiskunde leraar op jullie school en purple haze (eigenaar)
of was dat dan op weer een andere school?
Topic: WAAROM par's als basisverlichting?!? (10-10-2004 20:22:00)of was dat dan op weer een andere school?
dj fleur schreef:
en heeft een forum lid toevallig al zo'n wireless dmx systeem? zoja hoe bevalt dat, want ik hoorde dat het alleen goed werkte op grote afstanden.omdat je voor 50 meter makkelijker even een kabeltje trekt om nog maar niet over de prijs te beginnen.
het word pas intressant op moeilijk bereikbaare plaatsen en bij grote afstanden..
maar dan word er meestal gewoon een repeatertje tussen gegooid om budget-technische redenen..
Niek Bolscher schreef:
Jammer dat DMX dan nog niet draadloos werkt
www.avolites.org.uk/products/edmx.htm