Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BSS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 6 van 20)
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (2-6-2016 10:59:00)
Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.
Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.Of het probleem licht bij de lampen die in het kleurenkanaal geen "niks" waarde hebben. Normaal betekent DMX waarde 0 dat er geen signaal naar de lamp gestuurd moet worden, maar bij deze lampen is nul de witte kleur.
Ik weet dus niet hoe ik het kleurkanaal kan zetten op "stuur geen kleur maar pak die van chase 1 terug over".
Want de bedoeling is dat de 2 chases tegelijk kunnen lopen uiteraard. Enerzijds de kleurenchase, en anderzijds daarover de witte flitsen. Zodra ik de witte flitsen uitzet springt hij wel terug naar de kleurenloop natuurlijk, maar het is echt tijdens dat chase 2 nog op staat, dat ik niet terug naar de kleuren van chase 2 kan.Topic: Daslight witte flits looplicht (30-5-2016 12:19:00)
Oké, bedankt. Dat is een meevaller.
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (2-6-2016 10:26:00)www.hwc-er.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/03/Beursstand-Truss-Constructie-Banner-Frame.png
2 meter hoog, 2 meter breed.
Ik heb enkel kleine baseplates van 31 op 31cm
Dat staat dan toch wankel, niet?
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (2-6-2016 09:00:00)2 meter hoog, 2 meter breed.
Ik heb enkel kleine baseplates van 31 op 31cm
Dat staat dan toch wankel, niet?
En passen daar alle soorten truss op? (vierkant 30, eender welk merk)
Ik zou een vierkant van 2 meter hoog/breed rechtop willen zetten om een doek in te spannen maar met enkel baseplates lijkt het me niet zo stabiel.
Andere mogelijkheid is om het geheel op boxcorners te zetten met een stuk truss naar voor en achter zodat het niet om kan vallen.
Hoe plaats je zoiets veilig?
Topic: Daslight witte flits looplicht (31-5-2016 10:25:00)Ik zou een vierkant van 2 meter hoog/breed rechtop willen zetten om een doek in te spannen maar met enkel baseplates lijkt het me niet zo stabiel.
Andere mogelijkheid is om het geheel op boxcorners te zetten met een stuk truss naar voor en achter zodat het niet om kan vallen.
Hoe plaats je zoiets veilig?
chase 1 blijft actief
chase 2 flitst er wat over maar los van die flitsen blijft chase 1 wel lopen. Na de witte flits gaat de lamp gewoon terug naar de kleur van chase 1.
dus mijn vraag is eigenlijk, hoe zeg je in een step van een chase: neem de kleurwaarde van de andere actieve chase terug over.
Topic: Daslight witte flits looplicht (31-5-2016 08:03:00)chase 2 flitst er wat over maar los van die flitsen blijft chase 1 wel lopen. Na de witte flits gaat de lamp gewoon terug naar de kleur van chase 1.
dus mijn vraag is eigenlijk, hoe zeg je in een step van een chase: neem de kleurwaarde van de andere actieve chase terug over.
DJ Bartje schreef:
Ik ken daslight persoonlijk niet, maar aan de hand van je screenshot lijkt het inderdaad niet te kunnen.Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.
Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.
Ik weet dus niet hoe ik het kleurkanaal kan zetten op "stuur geen kleur maar pak die van chase 1 terug over".
Want de bedoeling is dat de 2 chases tegelijk kunnen lopen uiteraard. Enerzijds de kleurenchase, en anderzijds daarover de witte flitsen. Zodra ik de witte flitsen uitzet springt hij wel terug naar de kleurenloop natuurlijk, maar het is echt tijdens dat chase 2 nog op staat, dat ik niet terug naar de kleuren van chase 2 kan.
Ik veronderstel dat ik de witte flitsen in een chase moet steken (zo heb ik het althans altijd geprobeerd).
Actieve scene: alle movingheads blauw
Chase: "witte flitsen"
Step 1: MH1 kleur wit
Step 2: Hier wil ik dat het kleurenwiel van MH1 uitdrukkelijk geen kleur stuurt. Je zou denken dat je het kleurenkanaal dan op 0 zet. Fout. Bij deze lampen is nul, wit. Oké, fader volledig OFF zetten dan. Helaas zet je een fader OFF voor alle stappen in een chase dus zo lukt het ook niet.
Ik kan wel LTP kiezen voor de complete daslight output maar ik heb zitten proberen met LTP en HTP zonder een verschil te merken.
Nuja, ontdekt dat via dat kleurenwiel het toch niet snel genoeg gaat om mijn gewenst effect te verkrijgen dus ik laat het hierbij. Voor de rest kan ik wel alles programmeren wat ik wil.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Als iemand anders toevallig weet hoe het nu precies moet mag dat altijd toegevoegd worden hier :) maar ik heb er vrede mee dat ik dat ene effectje niet kan momenteel.
Topic: Daslight witte flits looplicht (27-5-2016 20:49:00)Actieve scene: alle movingheads blauw
Chase: "witte flitsen"
Step 1: MH1 kleur wit
Step 2: Hier wil ik dat het kleurenwiel van MH1 uitdrukkelijk geen kleur stuurt. Je zou denken dat je het kleurenkanaal dan op 0 zet. Fout. Bij deze lampen is nul, wit. Oké, fader volledig OFF zetten dan. Helaas zet je een fader OFF voor alle stappen in een chase dus zo lukt het ook niet.
Ik kan wel LTP kiezen voor de complete daslight output maar ik heb zitten proberen met LTP en HTP zonder een verschil te merken.
Nuja, ontdekt dat via dat kleurenwiel het toch niet snel genoeg gaat om mijn gewenst effect te verkrijgen dus ik laat het hierbij. Voor de rest kan ik wel alles programmeren wat ik wil.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Als iemand anders toevallig weet hoe het nu precies moet mag dat altijd toegevoegd worden hier :) maar ik heb er vrede mee dat ik dat ene effectje niet kan momenteel.
De witte flits lukt me nog steeds niet.
Ik heb wel ontdekt dat ik elke keer expliciet de bewegingskanalen moet aan en uit zetten (soms ook met shutter/dimmer etc..) om te zorgen dat hij door de nul-waarde niet een vorige scene overschrijft.
Maar een kanaal zet je voor een chase in zijn totaliteit (en dus niet voor 1 step) aan of uit. Waardoor ik de witte kleur niet op stap 1 op "wit" kan zetten en op stap 2 OFF, want dan staat die op stap 1 ook op off :(
Topic: Daslight witte flits looplicht (25-5-2016 18:04:00)Ik heb wel ontdekt dat ik elke keer expliciet de bewegingskanalen moet aan en uit zetten (soms ook met shutter/dimmer etc..) om te zorgen dat hij door de nul-waarde niet een vorige scene overschrijft.
Maar een kanaal zet je voor een chase in zijn totaliteit (en dus niet voor 1 step) aan of uit. Waardoor ik de witte kleur niet op stap 1 op "wit" kan zetten en op stap 2 OFF, want dan staat die op stap 1 ook op off :(
Dat heb ik ook al geprobeerd.
Zodra ik in 1 stap voor een of meerdere lampen de fader op OFF zet, is dit voor alle stappen OFF. Als ik dan in 1 specifieke stap 1 lamp voor 1 kanaal op wit zet, springt de fader op ON en is dat die voor alle stappen ON. Met als resultaat dat alle stappen nul krijgen als waarde van de kleur (vermoed ik) en nul = wit. Dus eens de lamp wit is geworden blijft ze wit.
Ik heb al zitten spelen met enkel de betreffende fader op LTP, of alle faders op LTP maar toch blijft het ergens mislopen.
Topic: Daslight witte flits looplicht (25-5-2016 16:58:00)Zodra ik in 1 stap voor een of meerdere lampen de fader op OFF zet, is dit voor alle stappen OFF. Als ik dan in 1 specifieke stap 1 lamp voor 1 kanaal op wit zet, springt de fader op ON en is dat die voor alle stappen ON. Met als resultaat dat alle stappen nul krijgen als waarde van de kleur (vermoed ik) en nul = wit. Dus eens de lamp wit is geworden blijft ze wit.
Ik heb al zitten spelen met enkel de betreffende fader op LTP, of alle faders op LTP maar toch blijft het ergens mislopen.
't Lijkt simpelweg niet mogelijk. Dat verbaast me toch een beetje.
Iemand die dit kan bevestigen? Dan blijf ik me niet lam zoeken naar iets dat er niet is :)
edit: onder het tabblad algemeen (onderaan de fixtures) kan je wel instellen hoe alle faders moeten werken (LTP, HTP..) maar dan nog blijf ik met het probleem in mijn chase 2 zitten dat ik bv lamp 1 op wit zet en alle anderen laat ik alles op nul staan
dan zet ik lamp 2 op wit en al de rest nul.
Maar nul in het kleurenkanaal is wit. Er is geen transparant oid. Nul pusht actief wit naar de lampen.
Topic: Daslight witte flits looplicht (25-5-2016 12:56:00)Iemand die dit kan bevestigen? Dan blijf ik me niet lam zoeken naar iets dat er niet is :)
edit: onder het tabblad algemeen (onderaan de fixtures) kan je wel instellen hoe alle faders moeten werken (LTP, HTP..) maar dan nog blijf ik met het probleem in mijn chase 2 zitten dat ik bv lamp 1 op wit zet en alle anderen laat ik alles op nul staan
dan zet ik lamp 2 op wit en al de rest nul.
Maar nul in het kleurenkanaal is wit. Er is geen transparant oid. Nul pusht actief wit naar de lampen.
Thuis nog eens bekijken, maar ik denk niet dat dat kan.
www.my3oboz.ru/images/pm/000011485.pngHier zie je de properties van een chase.
www.my3oboz.ru/images/pm/000011485.pngHier zie je de properties van een chase.