Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 6 van 20)

Topic: Camlock/Powerlock (19-1-2011 19:35:00)
Volgens mij steek je niet zomaar een vinger in een powerlock hoor (zie link).
Maar ja, het is gevaarlijk speelgoed, aangezien je per ader een aparte stekker hebt. Je kan dus de nul of de aarde vergeten aan te sluiten. Maar dit is nu ook niet bepaald speelgoed waar je aankomt zonder dat je weet wat je doet.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (16-11-2010 20:33:00)
Ik de club waar ik soms licht doe hangen er ook nog 4 van deze. Is geen vintage effect. Stond idd tot voor enekel jaren in de catalogus van verschillende B-merken.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-10-2010 16:08:00)
Gelukkig zelf geen ervaring mee. Maar goed, zoals ik al zei, zit ik ook niet in de verhuurbussiness (enkel wat DJ en licht als hobby). In de tijd da tik bijkluste bij een bedrijf ook nooit echt rotte klanten meegemaakt. Wel veel "moeilijke" klanten, maar dat zijn natuurlijk geen rotte klanten.
Maar ik heb al wel ervaring met mensen die niet voor rede vatbaar zijn, en bij dat soort mensen maakt het helemaal niet uit of dat zo een dingen op papier staan of niet.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-10-2010 13:45:00)

hugovanmeijeren schreef:

Algemene Voorwaarden zijn nooit leuk en in principe ook niet nodig totdat er een keer geëtter komt en dan kun je er naar verwijzen.
Algemene voorwaarden dekken je juridisch een beetje in. Gezeur zal je er nooit mee vermijden. Een rotte klant zal een rotte klant blijven, die zal niet plots zeggen "ow, dat staat in de voorwaarden? Mijn fout, prettige dag nog"
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-10-2010 11:49:00)
Natuurlijk ligt de fout voor 200% bij de opdrachtgever. Dat bestelt maar at random een DJ en een installatie zonder even af te checken wat de DJ eigenlijk nodig heeft. BSS heeft geleverd wat er gevraagd is. Als dan achteraf blijkt dat de DJ geen platen of CD's heeft en enkel platen, tja.
Ik verhuur zelf wel geen los licht/geluid (en ben ook neit van plan dit ooit te gaan doen), maar ik heb wel een tijdje bijgeklust bij een lokale verhuurder. En daar was het ook jammer maar helaas als er iets niet klopte door een fout van de opdrachtgever of DJ van de opdrachtgever.
Wel was klant altijd koning. Dus bv aankomen op een locatie, alles opstellen, en dan de klant "tgoh, is er geen spiegelbol bij? Ik ging er van uit van wel." "Die is niet gevraagd geweest." "Ik zou het toch heel leuk vnden." Tja, dan komt die spiegelbol alsnog (zolang de klant er maar voor betaalt). Ook gingen we ook altijd langs als er gebeld werd dat er iets niet meer zou werken (meestal de DJ die op een verkeerd knopje had geduwd). Maar goed, ik neem aan dat de tarieven wel een pak lager liggen als je setjes weg zet met JB Systems in ;) Die extra service zit natuurlijk wel mee ingecalculeerd in de prijs.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (18-10-2010 11:01:00)
Tja, zalen met liften, altijd problemen. In Antwerpen is er ook ergens zo een locatie met 2 zaaltjes op het gelijkvloers, en nog eentje op het 2e. 2 manieren om er te geraken: een liftje en een wenteltrap. Nooit problemen om alles boven te krijgen via de lift. Maar om een of andere reden zijn we daar vroeger meermaals aangekomen om 5u 's nachts "tja, de lift doet het niet meer, waarschijnlijk tevele bezoekers tegelijk de lift genomen. en de persoon die de lift weer kan inschakelen komt maandag pas." Daar sta je dan, maar die grote speakers en discobar moeten echt wel terug mee.
Topic: Het Behringer DX2000USB topic (12-10-2010 22:43:00)

djbirdie schreef:

De DX1000 had dit ook en die kostte destijds 279 euro...
Ik betwijfel zeer sterk dat in de oude DX1000 van 500e dezelfde componenten zaten als in de latere versie van 280e. Het is Behringer, wat ze vandaag in een mixer stoppen kan iets volledig anders zijn morgen. Ik meen mij toch een hoop negatieve commentaren te herinneren op allerhande fora over de laatste lichtingen van de DX1000 (de goedkope dus). Ik ken daarentegen wel een paar mensen die nog het duurdere model hebben, en die zijn er toch wel tevreden over.

Overigens staat in de tekst van de mixer letterlijk dat de schuiven van het type ULTRAGLIDE zijn. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit geen reeks van ALPS. Het is wel de roepnaam van de schuiven in zowat alle Behringer mixers. Inclusief de fel vergruisde DJX-700. Ik heb mijn DJX700 na enkele maanden mogen terugsturen naar Behringer (overigens wel een top-service, want die nieuwe schuiven gana intussen al 5j mee).
You get what you pay for. Wil je ALPS-schuiven? Kijk dan eens naar bv een Rodec.

Neemt niet weg dat het voor het geld best wel een mooie mixer is. Lijkt me voor een beginnende drive-in een goede optie.
Topic: Het Behringer DX2000USB topic (11-10-2010 17:06:00)

nijhuisr schreef:

De DX1000 was een erg leuke mixer en zit prima inelkaar, ALPS draaiknoppen en faders in het laatste model.
Als ze dit weer zo hebben gedaan dan is het een goede veelzijdige mixer voor weinig geld!
Adviesprijs: 363 euro. Lijkt me sterk dat er voor dat geld ALPS knoppen en faders in zitten.
Topic: Barco TV zonder tuner aansluiten op Dvd speler (1-10-2010 23:15:00)

CyberDance schreef:

* RGB met sync op het groene signaal (niet bijzonder veel gebruikt volgens mij)
Niet meer. Vroeger werkte alle Silicon Graphics spul en al het betere HP spul met sync-on-green. Bij mijn weten snapt elke moderne pc-monitor/tft met VGA-in dit signaal nog steeds (net zoals composite sync overigens).
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (20-9-2010 20:01:00)
Zaterdag een beachparty gedraaid, en daar deed SHM het toch beter dan We no speak Americano. Moet zeggen dat ik beide platen erg lekker vind, maar het probleem van de laatste is dat die voorbije zomer zo idioot veel gedraaid is op alle vlaamse radio-stations dat iedereen het nu wel gehad heeft. Jessy Matador - Alllez Olla Ole deed het uiteraard ook zeer goed. Ongeloofelijk dat die maar op 32 is beland in die top40 hierboven.