Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kiebus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 6 van 16)

Topic: Bevindingen rookverbod in de horeca. (19-7-2008 18:57:00)
Mensen maken zich druk over teruglopende omzet, stinkende cafe's en verplaatsing van de mensen. Als men eens naar de feiten gaat kijken, kun je verbaasd zijn dat dat helemaal niet het geval is.

Er zijn verschillende Europeese landen waar al 1, 2 of 3 jaar een rookverbod in de horeca is. Het grappige en ironische hiervan? Omzet is toegenomen... Trek je conclusies...
(en dan maar niet te spreken over de afname van hart en vaatziektes... )
Topic: meer vermogen uit sub-top setje (17-7-2008 10:42:00)

olly schreef:

nijhuisr schreef:

Op behringer.com kun je gewoon al je manuals downloaden.

B1800
mn computer is traag dus pdf reader staat er niet op en ik kan het niet installeren omdat er zelfs nog geen 160 mb vrije ruimte is ... muziek (grotendeels legaal kan ik met trots zeggen happy :) )
Sorry, maar van dit soort dingen krijg ik de kriebels. Mensen proberen jou te helpen, en dan kom jij met een of andere wazig argument dat je de hulp niet kunt aannemen....
Ik zou zeggen, gooi een paar nummers weg, brand ze op cd, koop een hd, installeer acrobat, ga naar een vriend en print de handleiding uit......

KOMOP er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden... shut up :X
Topic: Subs onder Electrovoice SX-300 (15-7-2008 19:14:00)
Ik heb eens een setje gehoord van 2 maal sx-300 en 2 maal sb-122 per kant. Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk onder de indruk was. Zeker van de afmetingen van dit subje.

Volgens de specs doet die toch 131db max.
Topic: Faders schoonmaken. (10-7-2008 13:05:00)
Even een vraagje met betrekking tot perslucht afkomstig van een compressor. Als je dit soort perslucht gebruikt, en je maaktgebruik van een thuiscompressor, dan zit in de lucht altijd resten van olie en oliedampen (smering van de compressor). Hoe gevoelig zijn de onderdelen voor deze olie?

Met betrekking tot het hete sopje. Naar mijn weten kunnen alle plastics een watertemp van 100 graden gewoon hebben, ze gaan er niet kapot van en smelten ook niet of iets dergerlijks. Het kan wel zo zijn dat sommige soorten kunststof slap(per) of flexibel worden.
Topic: Geluidsset samenstellen fabriekshal. (8-7-2008 16:40:00)
Wat Laxap zegt, wilt ik ook net zeggen. Met 2 versterkers die tot 2 ohm kunnen, kun je 4 verschillende geluidssterktes instellen en 16 speakers aansluiten.

Even nog over het powered ideetje van mij. Als je bijvoorbeeld de aantal benodigde k-115A en k-112A (met de k115 en k112 kun je dus het verschil maken in de verschillende hallen) spekers neemt, dan hoef je daar toch alleen maar een signaal kabeltje naar toe te trekken? Power haal je gewoon uit dichtsbijzijnde stopcontact. (Deze zijn passief gekoeld.)
Wellicht een optie om ze gewoon aan te laten staan? Of misschien van die draadloze schakelaars die je tegenwoordig hebt voor 230V? (Een druk op de knop, alle speakers van de stroom af.)

Geluidsterkte eenmalig inregelen op de kast, en de finetuning aan de hand van het aangeboden signaal regelen?

Zoiets lijkt mij de oplossing met wellicht het minste werk.
Topic: Geluidsset samenstellen fabriekshal. (7-7-2008 22:23:00)
Even een misschien wel domme hersenspinsel van mij: Waarom niet gewoon een x-aantal powered speakers? Die zijn passief gekoeld, dus geen last van stof in versterkers, en allemaal appart instelbaar qua geluidssterkte.
Topic: Dap Setje... (3-7-2008 20:16:00)
Als je een (te)zware versterker hebt, dan belast je hem toch gewoon niet volledig? Je kunt ook een (te)zware locomotief voor een goederentrein zetten, en gewoon op halfvermogen rijden. Hier is niets mis mee.
De stelregel is dat het versterkervermogen tussen de 1,5 en 2 keer het rms vermogen van de speakers is. De p1600 voldoet hier (prima) aan. Echter met het oog op de toekomst, voor uitbreiding met subjes+passief filteren (kost vermogen) zou ik toch de P2000 aanraden. Zeker met het geringe prijsverschil.
Je kunt nooit teveel vermogen hebben, wel te weinig razz :p

De mixer die wordt voorgesteld van jb systems lijkt mij een prima mixer voor jou. Ikzelf heb laatst nog de grotere broer (beat 6, 19 inch) neergezet in het clubhuis in mijn stad, prima ding!

Als ik de keuze zou hebben tussen de dap mixer en de jb-systems dan zou ik voor de jb systems gaan.
Topic: Dap Setje... (3-7-2008 20:00:00)
Ja maar als je 2 speakers erbij koopt, kun je met je huidige versterker nog prima af, en ben je 2 keer de prijs van speakers kwijt. Zou je actief nemen (powered) dan ben je dus 2x de prijs van die speakers kwijt wat dus veel meer is.

Ga je voor de uitbreiding van subjes, die je in eerste instantie passief wilt gaan filteren, dan kun je nog steeds met je huidige versterker uit de voeten. Koop je nu actieve speakers, dan moet je dan alsnog een versterker kopen als je subjes wilt, of actieve subjes kopen.

In jouw geval zou ik zeggen, lekker speakers en versterker, en dan overwegen om p2000 te nemen ivm eventuele uitbreiding met subjes (passief gefilterd). Zou je later actief gaan filteren, dan kan de P2000 netjes op je subjes.

Genoeg argumenten lijkt mij. wink ;)
Topic: DAP Audio SM Range of X - AX-Serie, of... (30-6-2008 20:57:00)
Als je alles uit je set wilt halen, en je neemt de regel van 1,5 a 2 keer het vermogen van je speaker voor je versteker, dan merk je dat de p1600 en p2000 te weinig vermogen hebben. (Zoals ook al aangegeven door Sound by Ghost.)
Topic: 2 of 4 pins Speakon kabel (30-6-2008 18:12:00)
Bespaar trouwens ook niet op de draad diameter. Ik zou toch minimaal 2.5 kwardraad adviseren.