Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 5 van 20)

Topic: Keuze rackmount/desktop (5-5-2005 14:17:00)

Powerbeat schreef:

nee niet lang over gedacht, de reden is dat ik hem over een aantal jaren als multimedia speelgoed nog wil kunnen gebruiken.
En met een Apple zou dat niet lukken misschien?
Topic: Keuze rackmount/desktop (5-5-2005 13:50:00)
Heb je eigenlijk al gedacht aan een Apple computer i.p.v. een Windows systeem? Deze systemen worden heel frequent gebruikt in de muziek- en filmindustrie. Daarnaast is OSX zeer gebruiksvriendelijk.

Ikzelf ben van plan in september over te stappen.
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (29-4-2005 18:41:00)
BM5A kost 500 euro per stuk.
BM6A kost 760 euro per stuk.

Dit zijn Duitse prijzen overigens. Geen idee of de prijzen hier veel verschillen.
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (28-4-2005 21:27:00)

Dacide schreef:

zit er trouwens een verschil van geluid tussen de actives en de passives? (of is het geluid identiek hetzelfde)
Het lijkt me heel erg sterk dat het geluid krek hetzelfde is. Het geluid hangt namelijk erg af van de versterker die je gebruikt. Overigens zou ik voor studiomonitors altijd een actieve versie nemen; buiten dat dat een hoop plaats bespaart, zijn de versterkers in de actieve versies veel beter afgestemd dan een versterker/monitor combinatie.
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (28-4-2005 17:51:00)
Ja juist de Tannoy's zouden ook erg oké zijn, alleen kosten ze een beetje meer. Maar je kunt ze beter uitproberen natuurlijk.

Oja misschien een belangerijk punt: de Tannoy's hebben de baspoort aan de achterkant, waardoor je ze echt wel een eindje van de muur moet zetten (zo'n halve meter). De KRK's hebben de baspoort aan de voorzijde (net zoals de Alesis monitors trouwens).
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (27-4-2005 14:01:00)
Geen probleem. Veel sucses!

PS. En laat me weten wat je ervan vond, aangezien ik ook van plan ben deze te gaan kopen :)
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (27-4-2005 13:15:00)
Ikzelf zou niet zo vlug voor Phonic gaan denk ik... 't Zit waarschijnlijk tussen m'n oren, maar dat merk doet me te sterk aan Behringer denken. Bovendien vind ik de KRK's mooier qua uiterlijk (persoonlijk natuurlijk - minder belangerijk maar een mooie speaker is toch leuker dan een minder mooie).

Het beste is natuurlijk om eens te gaan luisteren.
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (27-4-2005 12:55:00)
Volgens de review in Sound On Sound zijn ze heel neutraal. Neutraler dan de grotere versie RP8, die wel wat meer bas produceert (uiteraard). Volgens hen een uitstekende keus voor het geld (toen ze de monitors testten was de prijs nog een stuk hoger, dus vandaag de dag gaat die stelling zéker op).
Topic: Monitorspeakers voor bij produceren (27-4-2005 10:03:00)
Ga eens luisteren naar KRK RP5 monitors. Normaal koop ik deze zelf in september.

Als je echt hele goede monitors wilt dan zouden Genelec's 1029 erg goed zijn (ze kosten ook wel wat).

De Alesis monitors die je noemt is ook een hele goede keuze maar ze hebben wat last van een te opgepompte basweergave. Een stuk schuim of een sok in de baspoort zou daartegen helpen.

Overigens de kenners zitten hier.
Topic: Technics SL-1200MK2 Orange (21-4-2005 21:16:00)
Als ik tijd heb ga ik eens navraag doen bij een modelwinkel hier in de buurt. En eventueel een reclamebedrijf als ze me in die modelbouwwinkel niet kunnen helpen.

Bedankt voor alle hulp!