Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj merinos
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 110 bijdrage(n) van Dj merinos (Pagina: 5 van 11)
Topic: Hout dikte sub kast (9-7-2008 17:36:00)
1. De gain van Record (uitgang) is erg hoog, zelfs als ik op mijn PC de gain van de lijningang op zijn laagst zet, kraakt hij nog. Is dit op te lossen? Zo ja hoe hebben jullie dit gedaan?
2. Omdat ik bovenstaand probleem had, heb ik mijn laptop op master 2 aangesloten, hier kan ik de uitgang namelijk regelen. Het probleem is alleen dat het lijkt alsof alleen de master-uitgang stereo is... wanneer ik aan de balans draai, of de auto-pan effect uitvoer, dan hoor ik dit wel over mijn speakers (master) maar niet in mijn opgenomen mix (record of master 2)... kan dit kloppen?
3. Waar kan ik de nieuwste firmware downloaden? Ik heb een link maar volgens mij is deze enigzins oud... waar halen jullie de nieuwste vandaan?
4. Waar kan ik mijn SMX Sync 2 registreren zodat ik op de hoogte gehouden wordt van nieuwe firmware, e.d.?
Alvast bedankt!1. gain van je kanaal meschien wat te hoog staan?
2. Je hebt idd maar 1 stereo master,
- stereo master voor de speakers.
- andere master voor de monitor(s)
3. nieuwste frimwork kun je downloaden op de site van synq.
4. vondt ik ook niet meer, maar is al wel eens gepaseerd dacht ik.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (28-4-2007 12:38:00)
5kg per 1vierkante centimeter.
weet ik eigenlijk ook nog paar pas. de persoon die bij ons aan de pers staat vertelde me dat.
als je het gaat proberen te lijmen ga dan eerst nog even met een grof schuurpapier over de 2 zijden.
dit zorgt voor een betere en stevigere verlijming.
Topic: Hout dikte sub kast (9-7-2008 00:03:00)weet ik eigenlijk ook nog paar pas. de persoon die bij ons aan de pers staat vertelde me dat.
als je het gaat proberen te lijmen ga dan eerst nog even met een grof schuurpapier over de 2 zijden.
dit zorgt voor een betere en stevigere verlijming.
de max pers druk dat je kunt geven met een spanvijs (houtklem) bedraagt ongeveer 5kg per 1cm2.
als een multiplex plaat wordt geperst is dit gemakelijk rond de 100 per 1cm2kg dus de lijm kruipt veel dieper en zorgt voor een stevigere verbinding.
latten en wiggen je kan proberen maar ik heb er nog geen goede ervaring mee op het werk. de 6mm multiplex zal dus wel vast hangen maar nooit zo stevig als een 18mm plaat volgens mij.
Topic: Hout dikte sub kast (8-7-2008 22:43:00)als een multiplex plaat wordt geperst is dit gemakelijk rond de 100 per 1cm2kg dus de lijm kruipt veel dieper en zorgt voor een stevigere verbinding.
latten en wiggen je kan proberen maar ik heb er nog geen goede ervaring mee op het werk. de 6mm multiplex zal dus wel vast hangen maar nooit zo stevig als een 18mm plaat volgens mij.
ik zou het opnieuw laten zagen als ik jou was.
(Op de plaat van 6 mm kun je het beste een plaat van 15 mm of dikker leggen, om de druk van de lijmklemmen optimaal te verdelen.)
een lijmklem geeft ongeveer 5kg per 1cm2
in het fabriek is dat zeker 100kg per 1cm2
in het midden nog een goede druk zetten lukt gewoonweg moeilijk.
Topic: Zaagplannen welk programma? (18-5-2008 15:02:00)(Op de plaat van 6 mm kun je het beste een plaat van 15 mm of dikker leggen, om de druk van de lijmklemmen optimaal te verdelen.)
een lijmklem geeft ongeveer 5kg per 1cm2
in het fabriek is dat zeker 100kg per 1cm2
in het midden nog een goede druk zetten lukt gewoonweg moeilijk.
ik teken mijn zaagplannen (als schijnwerker zijnde) met cadkey 97 of 99.
grtz
Topic: 18'' DAP K-18BA (30-1-2008 22:25:00)grtz
thx tcmc
van de DAP X-15HL, heb ik van iemand anders ook al gehoort dat die voor een 15" wel een goede druk geeft dus ik denk dat ik eens ga zoeken waar ik deze een kan beluisteren en testen.
voorlopig hebben we als topkasten de vibe 15.
Topic: 18'' DAP K-18BA (30-1-2008 20:11:00)van de DAP X-15HL, heb ik van iemand anders ook al gehoort dat die voor een 15" wel een goede druk geeft dus ik denk dat ik eens ga zoeken waar ik deze een kan beluisteren en testen.
voorlopig hebben we als topkasten de vibe 15.
hallo,
Wij zijn opzoek naar nieuwe bassboxen liefst 18".
Nu zijn we al een hele tijd aan het zoeken.
Enige tijd geleden hebben wij de nieuwe dubbele 18" bassboxen van synq gehoort (de RS-218B) bij onze locale winkel maar deze klonken helaas vreselijk slecht :s en dat hadden we totaal anders verwacht.
DAP Soundmate Active 3 MKII hebben we ook getest gehad maar dit gaf voor ons te weinig buikgevoel.
nu vondt ik de DAP K-18BA box en vroeg me af of iemand deze al heeft kunnen testen en welke ervaring hij of zij er mee heeft.www.new-line.nl/v/20671
andere tips zijn ook welkom.
budget +-1000€ per box voor actieven.
+-700 voor pasieven.
edit: zelfbouw is ook een optie voor ons.
Merinos
Topic: Drive in show meubel (10-6-2007 15:16:00)Wij zijn opzoek naar nieuwe bassboxen liefst 18".
Nu zijn we al een hele tijd aan het zoeken.
Enige tijd geleden hebben wij de nieuwe dubbele 18" bassboxen van synq gehoort (de RS-218B) bij onze locale winkel maar deze klonken helaas vreselijk slecht :s en dat hadden we totaal anders verwacht.
DAP Soundmate Active 3 MKII hebben we ook getest gehad maar dit gaf voor ons te weinig buikgevoel.
nu vondt ik de DAP K-18BA box en vroeg me af of iemand deze al heeft kunnen testen en welke ervaring hij of zij er mee heeft.www.new-line.nl/v/20671
andere tips zijn ook welkom.
budget +-1000€ per box voor actieven.
+-700 voor pasieven.
edit: zelfbouw is ook een optie voor ons.
Merinos
Hey ziet er prachtig uit!
ik vraag me af of het niet verblindend is voor de dj die er vlak achter staat te draaien?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (20-5-2007 12:40:00)ik vraag me af of het niet verblindend is voor de dj die er vlak achter staat te draaien?
geen schrik voor diefstal want ze zijn er zo binnen ? :s
hoe heb je die letters er op gemaakt trouwens?
Topic: Synq SMX-2 (30-4-2007 00:50:00)hoe heb je die letters er op gemaakt trouwens?
XiNO schreef:
Ik heb onlang een Sync SMX2 gekocht en nu heb ik wat vraagjes:1. De gain van Record (uitgang) is erg hoog, zelfs als ik op mijn PC de gain van de lijningang op zijn laagst zet, kraakt hij nog. Is dit op te lossen? Zo ja hoe hebben jullie dit gedaan?
2. Omdat ik bovenstaand probleem had, heb ik mijn laptop op master 2 aangesloten, hier kan ik de uitgang namelijk regelen. Het probleem is alleen dat het lijkt alsof alleen de master-uitgang stereo is... wanneer ik aan de balans draai, of de auto-pan effect uitvoer, dan hoor ik dit wel over mijn speakers (master) maar niet in mijn opgenomen mix (record of master 2)... kan dit kloppen?
3. Waar kan ik de nieuwste firmware downloaden? Ik heb een link maar volgens mij is deze enigzins oud... waar halen jullie de nieuwste vandaan?
4. Waar kan ik mijn SMX Sync 2 registreren zodat ik op de hoogte gehouden wordt van nieuwe firmware, e.d.?
Alvast bedankt!
2. Je hebt idd maar 1 stereo master,
- stereo master voor de speakers.
- andere master voor de monitor(s)
3. nieuwste frimwork kun je downloaden op de site van synq.
4. vondt ik ook niet meer, maar is al wel eens gepaseerd dacht ik.
een heele 3d puzzel om alles er in te krijgen