Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Basbox112
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 73 bijdrage(n) van Basbox112 (Pagina: 5 van 8)
Topic: Par 56 Long of Par 64 Long / Short (18-11-2005 00:21:00)
Dat grote bedrijven iets doen wil niet meteen zeggen dat het zo hoort. Zij hebben blijkbaar liever persglaslampen. Ik liever raylights.
Haha nee tuurlijk, ik snap dat de grote van het bedrijf niet heel veel over de juistheid van de manier van werken HOEFT te zeggen. Wel ben ik van mening dat persglas parlampen NIET alleen voor beginners zijn...
BasTopic: Par 56 Long of Par 64 Long / Short (17-11-2005 23:50:00)
[/offtopic]Als ik zo'n dj vind zalik het voor je doen oke
Maarja lesbi dj's kanik ook hier kwijt.Hehe, ben benieuwd =PTopic: female deejays (15-11-2005 01:27:00)
martijn schreef:
Die lampjes heb je ook niet zomaar kapot. Natuurlijk kun je niet met de losse lampjes gooien (veel dunner glas), maar zolang ze in een reflector in de can zitten hebben ze nergens last van. Tot nu toe heb ik er geen kapot gekregen.Dat grote bedrijven iets doen wil niet meteen zeggen dat het zo hoort. Zij hebben blijkbaar liever persglaslampen. Ik liever raylights.
Bas
En hoe zit het met de degelijkheid van een raylight? Met een GE Par56 lamp kun je bij wijze van spreken voetballen... (niet getest, maar wel dingen gezien die in de buurt kwamen). Is dit met raylight ook zo? Tevens zijn er genoeg grotere drive-inns die WEL met de 'gewone' parlampen werken. Dat de long versies mooier zijn ben ik zeker met je eens.
Topic: Par 56 Long of Par 64 Long / Short (17-11-2005 23:42:00)Dan was ik iets te voorbarig met mijn post, toen ik met mijn drive-inn bezig was wou ik alles compact hebben, dus dat werden standaard de short 56's, welke tevens het goedkoopst waren. Ook kon ik aardig wat van deze (300W) parren binnen de 16 ampere kwijt dus dat was mijn motivatie. Met raylights kan ik je verder niet helpen, daar heb ik geen verstand van =P. Nog niet iig =).
Groet
Bas
Topic: Par 56 Long of Par 64 Long / Short (17-11-2005 21:55:00)Groet
Bas
Absoluut voor de par 56's gaan (300 watt). Is wat lichtopbbrengst supertoereikend voor een beginnende drive inn show, goedkopere lampen en je houd t wat stroomgebruik een beetje beperkt, wanneer je 4 par 64's tegelijk aanzet (uitgegaan van 1kW per stuk) trekt je groep het al niet meer. Er van uit gaande dat je er toch wel minimaal 4 gaat kopen lijken mij de 56's een verstandige keuze. En waarom de long versie nemen?
Bas
Topic: Minder geluid / niet zuiver geluid (17-11-2005 19:11:00)Bas
Okee, de beloofde foto's,
Bij mij was het 'probleem' dat ik na het balanceren van de toonarm en het daarna tot 0 draaien van de los verdraaibare 'gramring' (waarvan ik de naam niet weet, srry) lang nooit 4 gram extra kon krijgen.
Na even denken aan de metale plaatjes die ik in de doosjes van de elementen aantrof deze maar gemonteerd. Die waren ongeveer 2 gram, dus opnieuw de arm in balans gedraaid en vervolgens 4 gram naalddruk gegeven, werkt uitstekend. Ware het niet dat mijn fototoestel na etenstijd geen zin heeft in scherpe foto's maken van kleine dingen, maar als je goed kjkt op de foto's zie je dat EN het plaatje ertussen zit EN de schroefjes aan de korte kant zijn EN de anti-skating op 4 staat EN NIET dat de hoogte op 5,5 mm staat. Opmerkingen (die vast te maken zijn, want heb er nog niet echt verstand van, van draaitafels) zijn superwelkom!
klik, klak en klok
Bas
Topic: Minder geluid / niet zuiver geluid (17-11-2005 17:48:00)Bij mij was het 'probleem' dat ik na het balanceren van de toonarm en het daarna tot 0 draaien van de los verdraaibare 'gramring' (waarvan ik de naam niet weet, srry) lang nooit 4 gram extra kon krijgen.
Na even denken aan de metale plaatjes die ik in de doosjes van de elementen aantrof deze maar gemonteerd. Die waren ongeveer 2 gram, dus opnieuw de arm in balans gedraaid en vervolgens 4 gram naalddruk gegeven, werkt uitstekend. Ware het niet dat mijn fototoestel na etenstijd geen zin heeft in scherpe foto's maken van kleine dingen, maar als je goed kjkt op de foto's zie je dat EN het plaatje ertussen zit EN de schroefjes aan de korte kant zijn EN de anti-skating op 4 staat EN NIET dat de hoogte op 5,5 mm staat. Opmerkingen (die vast te maken zijn, want heb er nog niet echt verstand van, van draaitafels) zijn superwelkom!
klik, klak en klok
Bas
Als het met het plaatje erop wel goed is dan moet je het volgende doen:
loop/fiets/ren/kruip/vlieg naar de dichtbijzijnde ijzerboer of bouwmarkt en haalt twee iets langere schroefjes zou ik zeggen, tis koopavond
. T monteren van dat plaatje heeft bij mij ook veel goed gedaan. Zonder kon ik de instellingen niet correct doen.. of ik moet iets verkeerd gedaan hebben maar dat geloof ik niet. (heb ook technics)
Met de bij de ortofo OM Pro meegeleverde schroefjes paste het net, geen vetpot maar past prima. Ik wil ook wel even een foto van maken als je dat leuk vind..
Succes!
Topic: Minder geluid / niet zuiver geluid (17-11-2005 13:05:00)loop/fiets/ren/kruip/vlieg naar de dichtbijzijnde ijzerboer of bouwmarkt en haalt twee iets langere schroefjes zou ik zeggen, tis koopavond

. T monteren van dat plaatje heeft bij mij ook veel goed gedaan. Zonder kon ik de instellingen niet correct doen.. of ik moet iets verkeerd gedaan hebben maar dat geloof ik niet. (heb ook technics)Met de bij de ortofo OM Pro meegeleverde schroefjes paste het net, geen vetpot maar past prima. Ik wil ook wel even een foto van maken als je dat leuk vind..
Succes!
Hoi!
Heb je alles afgesteld volgens de (veelgenoemde) tutorial van aboutdj.nl klik. Met mijn techics kon ik icm de ortofon OM Pro naalden ook niet verder dan 2,* gram komen, maar met megeleverde gewichtplaatjes die je tussen element en headshell moet plaatsen lukte het prima. Geen idee hoe dit bij de concorde Pro zit, maar zal iets soortgelijks zijn..
suc6!
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (15-11-2005 20:31:00)Heb je alles afgesteld volgens de (veelgenoemde) tutorial van aboutdj.nl klik. Met mijn techics kon ik icm de ortofon OM Pro naalden ook niet verder dan 2,* gram komen, maar met megeleverde gewichtplaatjes die je tussen element en headshell moet plaatsen lukte het prima. Geen idee hoe dit bij de concorde Pro zit, maar zal iets soortgelijks zijn..
suc6!
Ben zelf heel erg fan van de xlr/powercon/speakon methode, geweldig, bouwt snel op, is nare-feestganger-bestendig, en ziet er ook nog eens heel profi uit! Als ik ooit zin/tijd/geld teveel heb gaat alles mooi in losse kisten en wordt alles mooi met connectorpaneeltjes opgelost =)
Topic: female deejays (15-11-2005 19:51:00)Ronny B schreef:
basbox112 schreef:
[offtopic schreef:Wachten op t eerste forumlid dat de ballen heeft om een homo/lesbi dj topic te openen
[/offtopic]
Maarja lesbi dj's kanik ook hier kwijt.
Dj dame. geen mega lekkerding. ziet er zeker niet verkeerd uit, gezien de feesten waar ze staat zal toch zekr ene potje kunnen draaien. Zie dna meestal liever zo'n normale meid dan eentje die half naakt staat te sprinken.
Draait zeker heerlijk, en zonder alle afleidingsmaneuvres (die haar vrouwlijke collegas nodig hebben) toch t vrouwtje staan! in 1 woord, super =)Kick, zo'n topic mag toch niet wegzakken =P 
DjDame, draait erg leuk!
Ze heeft me tevens voor het eerst een draaitafel aan laten raken, een 'vet koele' dj cursus toen ik 15 jaar oud was, en nog nooit een prof. cdspeler/draaitafel aangeraakt had.. =)
Leuk topic dit!!!
[offtopic]
Wachten op t eerste forumlid dat de ballen heeft om een homo/lesbi dj topic te openen
[/offtopic]

DjDame, draait erg leuk!
Ze heeft me tevens voor het eerst een draaitafel aan laten raken, een 'vet koele' dj cursus toen ik 15 jaar oud was, en nog nooit een prof. cdspeler/draaitafel aangeraakt had.. =)
Leuk topic dit!!!
[offtopic]
Wachten op t eerste forumlid dat de ballen heeft om een homo/lesbi dj topic te openen

[/offtopic]