Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJJD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJJD (Pagina: 5 van 20)
Topic: showtec lightdesk pro 136 (27-5-2005 16:10:00)Volgens mij kan je toch beter voor een duurdere tafel kijken, je haalt het nu namelijk maar net maar hebt zo weinig uitbreidingsmogelijkheden.Topic: Het bouwen van een case (24-5-2005 09:08:00)Oh! Dit moet ik dan een keer proberen, maar hoe kan je het zaagje dan helemaal horizontaal houden?Topic: Het bouwen van een case (22-5-2005 10:50:00)
En dan met de decoupeerzaag uitzagen, dat werkt vele malen sneller dan een bovenfrees.Ik denk toch dat het in dit geval makkelijker gaat met een bovenfrees, bij een decoupeerzaag kan je namelijk niet meteen in het hout beginnen, maar moet je eerst gaten maken waaruit je verder kan zagen.
Met een bovenfrees kan je ook gewoon op de lijn zagen, met het voordeel dat je alle kanten op kan zagen.Vakmanschap is absoluut onmisbaar, maar ik denk dat vakmanschap in combinatie met duur gereedschap wel een betere combinatie is dan alleen vakmanschap.Topic: Het bouwen van een case (21-5-2005 10:30:00)
Michel Tigelaar schreef:
*knip*Hmm, ik weet zeker dat ik hier wel eens een lijstje met flightcaseboeradressen heb langs zien gaan van elke stad. Maar ik kan hem helaas zo snel niet vinden.
Topic: Het bouwen van een case (23-5-2005 15:16:00)Heb net even gevraagd bij de ijzerhandel, maar het is toch het makkelijkste voor 9mm hout om gewoon met decoupeerzaag te doen. Dus hierbij rest ik mijn case
Topic: Het bouwen van een case (23-5-2005 08:49:00)
Ik doe het eigenlijk nu vooral met de decoupeerzaag omdat ik nog niet zo bedreven ben met de bovenfrees, dus vandaar. Ik heb het wel een keer getest door mijn naam te schrijven 21mm underlayment, dit ging echter best goed.
Een nieuw freesje is misschien wel een idee ja, want ik heb nu een 4mm oid, ik zou dan graag een dunnere willen voor minder weerstand. De bovenfrees zelf is volgens mij sterk genoeg (Festo).
Topic: Het bouwen van een case (22-5-2005 17:35:00)Een nieuw freesje is misschien wel een idee ja, want ik heb nu een 4mm oid, ik zou dan graag een dunnere willen voor minder weerstand. De bovenfrees zelf is volgens mij sterk genoeg (Festo).
Ik heb het tot nu toe ook met de boor gedaan, maar moest toevallig vanmiddag nog wat vlinderslotgaten zagen.
Ik heb het even geprobeerd door hem schuin te houden. Maar dat was wel lastig, want hij ging soms een soort van naar de zijkant zodat je allemaal deuken in het hout kreeg daar.
Maar ik ga denk ik toch maar voortaan voor het boren-zagen/bovenfrezen, gewoon omdat er dan minder kans is het hout te beschadigen
Topic: Het Punisher baskast topic (22-5-2005 15:28:00)Ik heb het even geprobeerd door hem schuin te houden. Maar dat was wel lastig, want hij ging soms een soort van naar de zijkant zodat je allemaal deuken in het hout kreeg daar.
Maar ik ga denk ik toch maar voortaan voor het boren-zagen/bovenfrezen, gewoon omdat er dan minder kans is het hout te beschadigen
Even nog een vraagje over de fout op de tekening, ik wil de punishers (4) wel pas over maximaal een jaar gaan bouwen (i.v.m. geld), maar wat zou ik precies aan de tekening aan moeten passen dan? De maten kloppen toch wel verder die er bij staan? Ik had nl. begrepen dat het op de tekening gewoon verkeerd stond getekend, maar dat de rest goed was.
Topic: enorme licht(en eventueel geluid) beurs? (22-5-2005 15:05:00)Frankfurter Messe, alleen wordt daar naast veel licht ook nog allemaal dingen die met muziek te maken hebben behandeld.
Topic: Het bouwen van een case (22-5-2005 15:02:00)QuincMan schreef:
Echt wel! Het vereist alleen wat meer techniek. Je laat zeg maar je zaagje horizontaal in het hout zakken, totdat je er doorheen zit, dan houd jeje decoupeerzaag weer verticaal, en gebruik je hem weer als "normale" decoupeerzaag.kvm schreef:
Een "net" gat is niet nodig handvat komt erop en je ziet er niets meer van.En dan met de decoupeerzaag uitzagen, dat werkt vele malen sneller dan een bovenfrees.
Met een bovenfrees kan je ook gewoon op de lijn zagen, met het voordeel dat je alle kanten op kan zagen.
kvm schreef:
Duur gereedschap is absoluut niet noodzakelijk, er komt juist een stukje vakmanschap om de deur kijken.Nog een nieuw vraagje!
Je ziet bij nagenoeg alle grotere verhuurbedrijven (zie ook Cyber's foto's hierboven) dat ze een soort flightcase hebben met daarin een 19" bak met apparatuur. Heeft dit alleen voordelen als je vaak op pad gaat met verschillende spullen of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet bij nagenoeg alle grotere verhuurbedrijven (zie ook Cyber's foto's hierboven) dat ze een soort flightcase hebben met daarin een 19" bak met apparatuur. Heeft dit alleen voordelen als je vaak op pad gaat met verschillende spullen of zie ik iets over het hoofd?