Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van JVS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 5 van 20)
Topic: Speaker defect, toch opgelet (24-10-2009 00:56:00)
Kan jij mij de tekeningen leveren van de rcf kasten.
...Arthur, zelf een beetje zoeken kan nooit kwaad. Op de eerste foto zie je een tekening met de naam "RCF bassbin". Druk deze naam in op Google-afbeeldingen, en de eerste hit is wat je zoekt.. !Topic: CDJ1000 MK3 start zonder startknop.. (11-9-2009 15:59:00)
Als Pioneer ons eerst eens uitlegt wat we al méér krijgen na de fikse prijsstijging eerder dit jaar ?
Topic: CDJ1000 MK3 start zonder startknop.. (11-9-2009 15:06:00)
De CDJ1000MK2 heeft nooit zoveel problemen gehad met de tactswitches. Hoofdzakelijk de MK3's komen hier over de vloer met dergelijke problemen.Topic: solton MF10A (9-9-2009 20:05:00)Ik meen eens ergens een richtwaarde gelezen te hebben van ca. 1% per jaar, niet een waarde die indruk op me maakte en me de bron heeft doen onthouden :) Wel is een ferriet magneet veel stabieler dan een neodymium magneet bij stijgende temperaturen. Vooral bij eerste generaties neodymium speakers heb ik wel eens exemplaren gezien welke een gedeelte van hun remanente magnetisme thermisch hadden verloren bij een opgestookte spreekspoel en derhalve niet meer te reconen bleken (een B&C HPL als ik me niet vergis, na recone een hoorbaar minder stuk rendement, dus met nieuwe recone de prullenbak in). Tegenwoordig schijnt echter door de A-merken een betere kwaliteit neodymium magneten gebruikt te worden.
Zodra de chinezen massaal met neodymium beginnen zou ik toch een beetje oppassen..
Tom, probeer het stuk tekst s.v.p. even te begrijpen, of reageer gewoon NIET. ALS het al een versterker is die licht asymmetrisch clipt, dan is het resulterende DC-component slechts enkele volts. Dat heeft nog steeds geen bal te maken met een speaker slopen met gelijkstroom.OVER zijn Xmax gaan zegt niets over het al dan niet stuk gaan van de driver. Er is dan nog helemaal geen gevaar. En ja, Boven de Xmax zit ergens de Xdamage, leuk om je eruit te praten, maar dan bedoelde je niet.
Topic: Speaker defect, toch opgelet (23-10-2009 16:47:00)Tom schreef:
a. Als een speaker over zijn x max gaat door te zware belasting, dan is hij ook meestal stuk.Tom schreef:
a/ er staat OVER zijn X maxIk kon het niet laten hier even op te reageren:
b. Ook kan de speaker aanlopen tegen de magneet, spoelisolatie slijt kapot, en dan doet hij het ook niet meer.
c. Stinken heb je alleen bij verbranding van de spoel, meestal ook door overbelasting, maar kan ook gebeuren doordat je gelijkstroom (clippen) op je speaker krijgt.a. Als dat zo is dan had ik wel érg vaak drivers stuk. Een driver over de Xmax sturen is geen enkel probleem, zodra je maar niet te dicht bij de Xdamage komt (spoel slaat tegen poolplaat en spreekspoelhouder beschadigd)
b. Alleen de spoelisolatie beschadigen is niet genoeg om hem stuk te krijgen. Ik heb al zat spreekspoelen gezien waarvan de spoelisolatie beschadigd was, maar wel nog prima speelden. Of heb je soms je baskets geaard ? Pas zodra je sluiting tussen een aantal windingen krijgt, heb je last van een toenemende warmteontwikkeling / dalende impedantie.
c. Als een versterker gelijkstroom naar je speaker stuurt, dan is je versterker STUK. Heeft totaal NIETS te maken met clippen.
Topic: LED parren (29-9-2009 22:17:00)Tom schreef:
a. Als een speaker over zijn x max gaat door te zware belasting, dan is hij ook meestal stuk.b. Ook kan de speaker aanlopen tegen de magneet, spoelisolatie slijt kapot, en dan doet hij het ook niet meer.
c. Stinken heb je alleen bij verbranding van de spoel, meestal ook door overbelasting, maar kan ook gebeuren doordat je gelijkstroom (clippen) op je speaker krijgt.
b. Alleen de spoelisolatie beschadigen is niet genoeg om hem stuk te krijgen. Ik heb al zat spreekspoelen gezien waarvan de spoelisolatie beschadigd was, maar wel nog prima speelden. Of heb je soms je baskets geaard ? Pas zodra je sluiting tussen een aantal windingen krijgt, heb je last van een toenemende warmteontwikkeling / dalende impedantie.
c. Als een versterker gelijkstroom naar je speaker stuurt, dan is je versterker STUK. Heeft totaal NIETS te maken met clippen.
Heeft wellicht iemand ervaring met de Futurelight LCC-18 / LCC-36 RGD LED-spot ? De LCC-36 zou voorzien zijn van 36 stuks 1W lumileds. De prijs ligt rond de 300 euro, voor mijn gevoel niet teveel indien er daadwerkelijk 36x1W leds inzitten.
Topic: RCF Bassbin kasten (20-9-2009 23:31:00)avsound schreef:
He john,Kan jij mij de tekeningen leveren van de rcf kasten.
...
Victor schreef:
Dat dubbeltje op de kostprijs van een CDJ-1000 gaan we ook wel overleven
djjon schreef:
dat hadden ze dan gelijk in alle spelers mogen doen... kosten allemaal veel geld
Wat is precies het probleem met dit kastje ?
Als ik me niet vergis (lang geleden dat ik zo'n ding hier had), zitten er STK-modules in die dingen. Deze gaan wel eens defect en kosten niet de wereld om te vervangen.
Topic: Vastgelopen speaker (25-8-2009 22:08:00)Als ik me niet vergis (lang geleden dat ik zo'n ding hier had), zitten er STK-modules in die dingen. Deze gaan wel eens defect en kosten niet de wereld om te vervangen.
Als je de poolplaat al los hebt, is de spreekspoel zichtbaar beschadigd ?
Staat er iets van een type op de driver (4070 o.i.d. ?)
Een standaard (niet-OEM) 4070 zit (zonder de 1" driver) al rond de 350 euro ex.BTW.
Topic: Vastgelopen speaker (25-8-2009 21:32:00)Staat er iets van een type op de driver (4070 o.i.d. ?)
Een standaard (niet-OEM) 4070 zit (zonder de 1" driver) al rond de 350 euro ex.BTW.
Is het een driver met een spuitgiet alu-korf, of een geperste stalen korf ? Die laatste types willen nog wel eens verbuigen. Subtiel terugbuigen en gaan ermee :-)
Als de magneet daadwerkelijk 1mm verschoven is zat hij waarschijnlijk niet geschroefd en kun je de driver echt weggooien.. Zelfs bij peperdure PHL 15" drivers uit Nexo kasten kan dat gebeuren.. Je kunt 'm proberen terug te lijmen, maar de spreekspoel is meestal ook al dusdanig beschadigd dat je moet reconen. Gaat de magneet vervolgens weer los, heb je je recone ook door het putje gespoeld....
Topic: Nieuwe set bassreflex (24-8-2009 18:14:00)Als de magneet daadwerkelijk 1mm verschoven is zat hij waarschijnlijk niet geschroefd en kun je de driver echt weggooien.. Zelfs bij peperdure PHL 15" drivers uit Nexo kasten kan dat gebeuren.. Je kunt 'm proberen terug te lijmen, maar de spreekspoel is meestal ook al dusdanig beschadigd dat je moet reconen. Gaat de magneet vervolgens weer los, heb je je recone ook door het putje gespoeld....
TCMC schreef:
Overigens wat ik me afvraag: neemt de magnetische veldsterkte van ferriet magneten niet in de loop der tijd wat af?Zodra de chinezen massaal met neodymium beginnen zou ik toch een beetje oppassen..