Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 5 van 20)

Topic: Zelf Led Aircone maken (12-1-2014 21:14:00)
Ik heb zelf gexperimenteerd met een enkele ledpar. Ik denk dat de grote diameter (120 cm) de problemen veroorzaakte.

een enkele par , met een openingshoek van ? 25 graden ? zal ook vlak op de base gemonteerd meer op laten we zeggen 50 cm tegen de binnenwand aan verlichten dan meteen boven de base. Showtec plaatst niet voor niets 3 lichtpuntjes..

Maar door de diameter van een par 64 led print t.o.v. de diameter (50 cm) van de cone, zal dit in de praktijk er best goed uit zien.

Doe maar n mailtje of pm met je email voor de foto's!
Topic: Zelf Led Aircone maken (12-1-2014 20:53:00)
Ik heb zelf voor mijn mega aircones (6 meter hoog en 1,2 meter doorsnede) gebruik gemaakt van ventilators
uit spingkussens (axiaal) en blow up figuren. Het punt is helemaal niet zo de airflow, maar wel de druk die de ventilator
kan opbouwen en hoe de fan omgaat met deze tegendruk. De motoren zijn maar 150 watt!!

Mijn eerste prototype met een 12 v fan (radiator uit auto) met propellor daalde enorm in toerental toen de druk begon op te lopen. Die raakte daardoor ook oververhit. De motoren die ik nu gebruik blazen in 30 sec. de cones op, gezien de inhoud van zon 4 kuub, is dat niet eens zo'n hele grote airflow (luchtverplaatsing zo'n 500 kuub per uur, dat kan een flinke badkamerfan ook) maar het toerental blijft vrijwel hetzelfde als de cone vol is. De druk kan zelfs behoorlijk oplopen. Het 2e prototype knalde gewoon los van de voet (nu opgelost met een overflow). Showtec maakt ook gebruik van een axiaal fan.

De grootste misvatting is dat het geheel luchtdicht moet zijn. Een klein drukverschil zorgt al voor een hard opgepompte stabiele cone. Dat lukt met een flinke overstort nog steeds. De Myra stof die showtec gebruikt is ook niet luchtdicht (en niet duur!)

Denk ook aan de brandveiligheid ! De meeste stoffen die goed lijken voor dit doel geven nare brandwonden. (en reken maar dat t brand met zo'n goede zuurstofaanvoer!!)

Verlichting is tricky. Ik heb zelf een flinke 24 x 3 watt wash gesloopt , het koellichaam in 6en gezaagd en flink geexperimenteerd met de juiste plaatsing van de segmenten voor een goede egale verlichting.

Ga je niet BIG scale, dan zou ik een simpele led balk (met 3 of 4 segmenten) slopen (dingen kosten 8 tientjes) je hebt dan 3 of 4 led prints met een goede openingshoek en je kunt dan ook nog eens elk segment apart aansturen. Een enkele ledpar wordt helemaal niks. De onderkant blijft dan onverlicht. Ledstip zal denk ik gewoon te weinig licht geven. (bovendien zit je dan weer met de aansturing, moet er weer een dmx rgb dimmer bij...)

Al met al- Die showtec aircones zijn helemaal niet slecht geprijsd. Het kan goedkoper, maar als je je uren meetelt....

Ik heb er nu flink ervaring mee, maar ik zou als ik meer aircones wilde, ze gewoon kopen. Zo groot als ik ze wilde kon ik ze alleen niet vinden.

Tip : er bestaat een versie van eurolite met 3 hallogeen lampjes niet dmx gestuurd. Dan heb je een hoes en een base en fan voor iets meer dan 100 euro. (exact hetzelfde als de showtec variant) kun je daar leuk verlichting in klussen

Succes,

gr,

Stijn
Topic: Welke DJ setup is momenteel de standaard (24-12-2013 21:08:00)
Misschien is je titel niet helemaal goed gekozen. Daar is inderdaad maar een antwoord op.

De cdj 900 mk1 is de "goedkoopste" speler met een netwerkaansluiting EN usb functionaliteit. Omdat de cdj 900 nexus net uit is zal de mk1 goedkoop worden aangeboden. Gezien je omschrijving en met het oog op de toekomst lijkt me de cdj900 mk1 de beste keuze. Als mengpaneel zou ik, als het nieuw moet, kiezen voor de djm 750.

Motivatie:

Als je dj's het voor nu en in de toekomst geen enkel probeem vinden om met dubbele databases (2 usb sticks dus) te blijven draaien , dan is alles vanaf de cdj350 (ook 400) ( 850) een goedkoper alternatief t.o.v. de 900. De cdj 350 is wel erg kaal, de cdj 850 is feitelijk de opvolger van de 800, heeft dezelfde platter en feel, maar mist de netwerkfunctionaliteit en recordbox functie voor live gebruik. voor de meeste dj's die netjes thuis hun set voorbereiden zullen beide spelers (850 en 9000) goed bruikbaar zijn.

De dj's zijn de cdj 800 mk2 gewend .Ze zijn de platter en de feel van deze speler gewend. Dan zou ik mijn keuze maken tussen ofwel de cdj 850, of de 900 mk1 De laatste verdient dan als het budget het toelaat echt de voorkeur. Netwerkfunctionaliteit en volledige ondersteuning van recordbox en de momenteel aantrekkelijke prijs als argumenten.

Wat betreft het mengpaneel. Je hebt nieuw grofweg de keuze uit de 750 , 850 , 900 en 2000 . Ik weet niet hoe de djm 700 er aan toe is, die zou je natuurlijk gerust kunnen handhaven. Alleen de djm 900 en 2000 (nexus) hebben netwerkfunctionaliteit. Ik denk dat beide panelen buiten je prijsrange vallen. (en dat vind ik niet zo gek) Voor het doel waar jij een mengpaneel voor zoekt is die netwerklink niet nodig. De djm 850 zit zo dichtbij de 900, (kwa prijs) maar dan zonder netwerkfunctie, dat dat alleen een optie is als er zo "goedkoop"mogelijk een NIEUW mengpaneel moet komen met sound colour effects op elk kanaal. (een djm 800 2e hands is dan wellicht een betere optie?)

Ik denk daarom dat de djm 750 een mooi paneel voor je is, mooie effectenbak, sound colour effect maar niet op elk kanaal apart. Ingebouwde geluidskaart zodat de dj's die met dj software draaien zo kunnen inprikken.

Succes
Topic: Updaten phantom 250 (4-12-2013 14:59:00)
Geen acryl gebruiken, zowiezo sileconen,

Maar high temp graded silcone lijkt me geen overbodige luxe! (blue silecone bv!)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (18-11-2013 20:40:00)
Vertel dat aan mijn rug wink ;)
Topic: Gobo verwisselen Showtec phantom 50 LED spot (11-11-2013 15:28:00)
Ze zijn wel te vervangen, veerclipje. Als je dat niet uitgevogeld krijgt niet aan beginnen.

De gobo's van de american dj accu spot 250 (en dan de mk 1 !) passen.

Succes.
Topic: Gobo verwisselen Showtec phantom 50 LED spot (10-11-2013 13:07:00)
ik ben dan meteen benieuwd wat je er in gaat zetten. 24 mm is niet bepaald courant.
Topic: Indigo 4500 werkt niet meer (8-11-2013 10:05:00)
Repareren of (ver) koop? Ik kan hem waarschijnlijk wel maken namelijk
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (30-10-2013 10:51:00)
vet hoor. Zoiets zal het idd geweest zijn. Tnx!

Applicable Place DJs, Bands, Bars, Pubs, Clubs, KTV, Family party, etc. (right! shut up :X ) Zit je daar op n familliefeestje met n 200 mw laserstraal in je netvlies laugh :D
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (27-10-2013 21:02:00)
Of de lasers het staande publiek raakten weet ik niet 100% zeker. Maar achterin de zaal was een tribune die enkele meters hoog was..Kan bijna niet missen dat ze daar het publiek in kwamen.

Nee het is ook niet gek dat je dit zou kunnen maken met een hele batterij laserdiodes. Ik heb dj's gezien met laserbrillen vol met laserdiodes , een show met robots op extrema XO - live met handbediende ongescande lasers, maar dat waren hele andere afstanden en vermogens voor mijn lekenoog. Het blijven in dit geval heel erg veel ongescande krachtige laserstralen. Het is bijna niet te overzien of er niet een armatuur verkeerd gesteld is of verdraaid tijdens een show. (of refelcteerd)

Ik ben gewoon benieuwd of iemand (veel professionele collega's hier) weet hoe dit echt zit.

Heeft iemand ervaring met fat beam effecten? Zie ik zo nu en dan wel eens voorbij komen, en ik vraag me af hoe fel dat in praktijk is. Stel je voor, eenscanner met eenperfect evenwijdige rgb laserstraal van 5 cm doorsnee of zo. Teruggebracht tot een vermogen dat per cm2 net onder de norm blijft, moet toch een sharpy - killer zijn lijkt me zo