Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van StijnS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 5 van 20)
Topic: Behringer B215D (17-8-2012 20:31:00)
Als het niet expliciet toegestaan is in de handleiding, is het niet bruikbaar als vliegpunt.
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (12-8-2012 15:35:00)Mijn doel is zeker niet het krijgen van een broekenwapperend laag over het hele plein. Wat ik wel wilde bereiken is een mooie spreiding, zodat het geluid overal in balans is.
Ik ga vanavond nog wat experimenteren met je ideeën, PVG. De crossoverfrequentie tussen subs en line array ligt inderdaad rond de 100Hz, en simulaties bij 80Hz laten inderdaad een betere koppeling zien.
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (11-8-2012 21:53:00)Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (11-8-2012 19:18:00)Ik ga vanavond nog wat experimenteren met je ideeën, PVG. De crossoverfrequentie tussen subs en line array ligt inderdaad rond de 100Hz, en simulaties bij 80Hz laten inderdaad een betere koppeling zien.
Bedoel je daar het volgende mee, PvG?

Ach, ik mag van geluk spreken... Zondag mag de set spelen in de lengterichting van het plein. Komt de subs-in-een-lijn opstelling toch weer om het hoekje kijken
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (10-8-2012 19:06:00)Ach, ik mag van geluk spreken... Zondag mag de set spelen in de lengterichting van het plein. Komt de subs-in-een-lijn opstelling toch weer om het hoekje kijken
Is er trouwens ook een simulatiepakket (zoals MAPP) waarmee je in 3D kunt simuleren? Voor zover ik kan vinden is het in MAPP niet mogelijk om 2 torens van speakers naast mekaar te simuleren...
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (10-8-2012 17:17:00)Ik had ook eerst liever een centercluster gezien, maar de trap staat inderdaad gigantisch in de weg daar voor.
Gisteren had ik wel wat tijd om te experimenteren met de opstellingen, en zondag staat de set er terug. Spijtig genoeg is er dan geen speeltijd meer, dus ben ik nu aan het afwegen welke opstelling het dan gaat worden.
Ik kreeg via de mail ook al enkele suggesties (waarvoor dank), en zal zeker de aangedragen oplossingen voorstellen aan mijn collega's.
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (10-8-2012 15:05:00)Gisteren had ik wel wat tijd om te experimenteren met de opstellingen, en zondag staat de set er terug. Spijtig genoeg is er dan geen speeltijd meer, dus ben ik nu aan het afwegen welke opstelling het dan gaat worden.
Ik kreeg via de mail ook al enkele suggesties (waarvoor dank), en zal zeker de aangedragen oplossingen voorstellen aan mijn collega's.
Ik heb gisteren wat zitten spelen en slepen met subs om breed plein te vullen met een stevig laag. Ik heb de beschikking over 12 EV DME2181 (Heeft wel wat weg van de MT2) kasten.
Ze verspreiden over de breedte van het podium leverde recht voor het podium een erg lekker laag, maar schuin er voor viel de druk compleet weg.
Mijn volgende idee was dan maar om deze opstelling te kantelen: ik ben begonnen met het stapelen van subs. 4 subs op mekaar, 2 er naast. (Ik wilde er eigenlijk 6 hoog stapelen, maar mijn rug dacht daar anders over
)


Dit presteerde naar mijn bescheiden mening niet slecht. Het geluid werd relatief breed op het plein verdeeld. Wat mij opviel was dat de 2 kasten naast de toren van 4 weinig druk opleverden op grotere afstand. Kortbij waren ze goed voelbaar, maar op grotere afstand haalden ze blijkbaar niet veel uit.
Hier is een kaart van het plein dat ik met geluid moet vullen:

Blauw is het podium, naast het podium staan 2 line array torens met in elk 11 W8LM kasten en 1 W8LMD kast. Het groen gemarkeerde gebied is ongeveer waar er geluid voorzien moet worden. Het hoog is hiermee prima aanwezig.
Heeft er iemand een voorstel dat ik eens kan proberen om het plein beter te vullen met de beschikbare middelen? Versterkers en processorkanalen zijn er in voldoende mate aanwezig. Er is geen nood tot uitdoving op andere plaatsen. Broekspijpen moeten niet wapperen, maar wat balans in het geluid is toch wenselijk.
Alvast bedankt voor even mee te denken,
Stijn
Topic: Patchlijst in Excel (10-8-2012 12:35:00)Ze verspreiden over de breedte van het podium leverde recht voor het podium een erg lekker laag, maar schuin er voor viel de druk compleet weg.
Mijn volgende idee was dan maar om deze opstelling te kantelen: ik ben begonnen met het stapelen van subs. 4 subs op mekaar, 2 er naast. (Ik wilde er eigenlijk 6 hoog stapelen, maar mijn rug dacht daar anders over
)Dit presteerde naar mijn bescheiden mening niet slecht. Het geluid werd relatief breed op het plein verdeeld. Wat mij opviel was dat de 2 kasten naast de toren van 4 weinig druk opleverden op grotere afstand. Kortbij waren ze goed voelbaar, maar op grotere afstand haalden ze blijkbaar niet veel uit.
Hier is een kaart van het plein dat ik met geluid moet vullen:
Blauw is het podium, naast het podium staan 2 line array torens met in elk 11 W8LM kasten en 1 W8LMD kast. Het groen gemarkeerde gebied is ongeveer waar er geluid voorzien moet worden. Het hoog is hiermee prima aanwezig.
Heeft er iemand een voorstel dat ik eens kan proberen om het plein beter te vullen met de beschikbare middelen? Versterkers en processorkanalen zijn er in voldoende mate aanwezig. Er is geen nood tot uitdoving op andere plaatsen. Broekspijpen moeten niet wapperen, maar wat balans in het geluid is toch wenselijk.
Alvast bedankt voor even mee te denken,
Stijn
"Grotere producties met 40+ koppen", dan moet je app ook nog rekening gaan houden met het verdelen over verschillende universes...
Topic: Problemen met Coemar iWash 575EB (29-7-2012 16:41:00)De kabelboom piept mooi door, morgen ga ik eens wat printen wisselen met een andere wash. Bedankt voor het advies!
Topic: Problemen met Coemar iWash 575EB (26-7-2012 20:55:00)Sinds kort heb ik een Coemar iWash 575 EB die "kuren" vertoond... Letterlijk alles in de kop (CMY vlaggen, shutter, beamshaper...) staat te schudden...
De wash werkt nog, je kunt de functies nog bedienen, maar alle motoren zwabberen rond de ingestelde posititie heen.
Als de kabel tussen de hoofdprint (in de basis) en de steppercontrollerprint (in de kop) wordt uitgetrokken stopt het schudden, maar snapt de MH wel dat de motoren niet meer aanwezig zijn...
Is er iemand bekend met dit probleem? Of heeft iemand suggesties wat ik kan nakijken?
Alvast bedankt,
Stijn
De wash werkt nog, je kunt de functies nog bedienen, maar alle motoren zwabberen rond de ingestelde posititie heen.
Als de kabel tussen de hoofdprint (in de basis) en de steppercontrollerprint (in de kop) wordt uitgetrokken stopt het schudden, maar snapt de MH wel dat de motoren niet meer aanwezig zijn...
Is er iemand bekend met dit probleem? Of heeft iemand suggesties wat ik kan nakijken?
Alvast bedankt,
Stijn