Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mvdb
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 91 bijdrage(n) van Mvdb (Pagina: 4 van 10)
Topic: XLR splitsen (4-12-2005 13:17:00)We hebben de P2000 LinkTopic: XLR splitsen (1-12-2005 17:15:00)Is best een goed idee, alleen het neemt dan wel erg veel ruimte in onze aanhangwagen in beslag.
Afgelopen weekend hebben we met deze boxen gewerkt zonder ze op een verhoging te plaatsen (wel stonden we op een podium van ongeveer zo'n 40 cm hoog) en dit was helemaal nog niet zo verkeerd.
We zitten sterk te denken om toch maar een kubus te maken als verhoging.Topic: Welke versterker voor mijn boxen (13-11-2005 21:46:00)Bedankt voor je aanbod maar dat is niet nodig, we kunnen deze statieven gebruiken voor een ander boxenset. De huidige zijn nodig aan vervaning toe.
Maar heb ze ondertussen binnengekregen en zijn idd veel te groot om op statief te zetten. We gebruiken hiervoor gewoon een flightcase en dat werkt prima.
Vrijdag avond ff testen
maurice schreef:
een beetje versterker heeft toch een gewone singaal output. kan je daar niet op doorlussenOk, dit lijkt inderdaad de beste oplossing.
Is er ook iets van in- of opbouw doosjes ?
Topic: XLR splitsen (1-12-2005 16:58:00)Is er ook iets van in- of opbouw doosjes ?
Mixer en versterker zitten inderdaad in dezelfde case.
Het liefst wil ik niet gaan solderen, maar indien mogelijk dit met een splitter realiseren.
Topic: XLR splitsen (1-12-2005 16:46:00)Het liefst wil ik niet gaan solderen, maar indien mogelijk dit met een splitter realiseren.
Wij zitten met het volgende probleempje:
Regelmatig hebben wij een show maar we op een extern geluidsinstallatie moeten inpluggen met XLR.
Op dit moment is de situatie zo dat er een XLR kabel van ons mengpaneel naar onze versterker loopt. Als we op een externe geluidsinstallatie moeten inpluggen betekend dit dat we de XLR kabel die naar de versterker gaat moeten losmaken en deze op de externe geluidsinstallatie moeten bevestiggen.
Is er een optie om b.v. met een soort van splitter dit signaal te slitsen door b.v. een soort van schakelaar om te zetten zodat het signaal niet meer naar onze versterker loopt maar naar de XLR kabel die buiten onze case loopt ?
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (26-11-2005 02:13:00)Regelmatig hebben wij een show maar we op een extern geluidsinstallatie moeten inpluggen met XLR.
Op dit moment is de situatie zo dat er een XLR kabel van ons mengpaneel naar onze versterker loopt. Als we op een externe geluidsinstallatie moeten inpluggen betekend dit dat we de XLR kabel die naar de versterker gaat moeten losmaken en deze op de externe geluidsinstallatie moeten bevestiggen.
Is er een optie om b.v. met een soort van splitter dit signaal te slitsen door b.v. een soort van schakelaar om te zetten zodat het signaal niet meer naar onze versterker loopt maar naar de XLR kabel die buiten onze case loopt ?
René Eppink schreef:
Misschien een tip: Maak de kubussen zo dat je er mooi je speakers in kan doen. Fijn ter bescherming van je speakers, en het bespaart ook ruimte. Het geheel zou dan iets meer als 220cm worden, ik weet niet of dit een gewenste hoogte is. Indien je al op een podiumpje staat kun je de aluminium kubussen ook nog op hun zij leggen, zodat je 50? cm verhoging hebt.Afgelopen weekend hebben we met deze boxen gewerkt zonder ze op een verhoging te plaatsen (wel stonden we op een podium van ongeveer zo'n 40 cm hoog) en dit was helemaal nog niet zo verkeerd.
We zitten sterk te denken om toch maar een kubus te maken als verhoging.
Als ik de kubus hoger dan 1 meter maakt dan komen de boxen tegen het dak aan.
Gemiddeld dak is zo'n 2,70 meter. Boxen zijn zo'n 1,15 meter hoog.
Dus kubus kan maximaal 1,50 meter hoog zijn.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (12-11-2005 19:58:00)Gemiddeld dak is zo'n 2,70 meter. Boxen zijn zo'n 1,15 meter hoog.
Dus kubus kan maximaal 1,50 meter hoog zijn.
Ik zat zelf te denken om een kubus van 75cm te maken en hier de box op te plaatsen.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (11-11-2005 18:04:00)Heeft iemand toevallig een foto van een opstelling met deze boxen op b.v. een flightcase ?
Ik ben bezig met een aluminium kubus te maken maar weet niet precies welke hoogte ik deze moet maken.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (5-11-2005 19:44:00)Ik ben bezig met een aluminium kubus te maken maar weet niet precies welke hoogte ik deze moet maken.
Vandaag de boxen uitgebreid getest, super mooi geluid, ben erg tevreden. Toch wil ik de boxen op een of ander statief hebben. Maar hoe krijg ik deze op statief, aan de onderkant van de boxen is namelijk geen gat waarmee ik ze op statief krijg.
Als ik er een gat in maken voor op statief krijg ik ze nooit zo hoog opgetild. Is hier een oplossing voor ?
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (3-11-2005 11:55:00)Als ik er een gat in maken voor op statief krijg ik ze nooit zo hoog opgetild. Is hier een oplossing voor ?
Dré schreef:
Statieven niet uitpakken en contact met ons opnemen lijkt me het handigst.Maar heb ze ondertussen binnengekregen en zijn idd veel te groot om op statief te zetten. We gebruiken hiervoor gewoon een flightcase en dat werkt prima.
Vrijdag avond ff testen