Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MMD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 102 bijdrage(n) van MMD (Pagina: 4 van 11)
Topic: RAM Audio / Space equipment (19-11-2005 14:37:00)Om dit exact uiteen te zetten beschik ik niet over voldoende kennis van filters.
Misschien dat een ander het uit kan leggen.
Wat je denk ik bedoelt is dat je de sub-mid driver parallel aan het filter wilt zetten.Topic: Bouwtekening 15"/1" (15-9-2005 22:40:00)Ja.Topic: Bouwtekening 15"/1" (15-9-2005 21:42:00)
Vergeet niet dat ook sommige A-merken budget series maken.
Topic: houtbewerking : schuin zagen (10-11-2005 20:27:00)Schuin zagen met een decoupeerzaag kun je vergeten. Ook met een handzaag.
Het zaagblad gaat n.l. een kant optrekken.
Het beste kun je dit met een zaagtafel met fatsoenlijke geleider doen.
Stap eens bij een plaatselijke aannemer binnen.
Topic: SpeakOn Kabels? (1-11-2005 19:48:00)Het zaagblad gaat n.l. een kant optrekken.
Het beste kun je dit met een zaagtafel met fatsoenlijke geleider doen.
Stap eens bij een plaatselijke aannemer binnen.
Vraag Uzelf eens af waarom je in auto`s ampjes tegenkomt.
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 19:44:00)
Ik ben zo`n 8 jaar vonkentrekker geweest. Is wel 10 jaar geleden dus wat van het volgende verhaal nog klopt weet ik niet, heb al een jaar of 10 geen NEN1010 meer onder ogen gehad.
Wandcontactdozen (WCD) dienen met 2,5 kw. aangesloten te zijn indien het buis met VD draad betreft.
Voor kabel (b.v. xmvk of ymvk) geldt dat je deze (in ieder geval tot 5-aderig) een trap hoger mag zekeren. Dat wil dus zeggen, als er kabel naar de WCD ligt mag je het doen met 1,5 kw.
Topic: Welke 18 inch sub is de beste keus? (28-9-2005 18:34:00)Wandcontactdozen (WCD) dienen met 2,5 kw. aangesloten te zijn indien het buis met VD draad betreft.
Voor kabel (b.v. xmvk of ymvk) geldt dat je deze (in ieder geval tot 5-aderig) een trap hoger mag zekeren. Dat wil dus zeggen, als er kabel naar de WCD ligt mag je het doen met 1,5 kw.
Als ik de vaste interne presets van de DCX bekijk gebruikt Behringer zelf een L/R 48Db 28 HZ. low cut voor de 18" sub.
Topic: Bouwtekening 15"/1" (15-9-2005 23:15:00)RonV schreef:
Zou je me dan kunnen uitleggen waarom ik het dan niet parallel kan aansluiten?Misschien dat een ander het uit kan leggen.
Klopt mijn redenering als ik het volgende zeg?; Als ik het parallel aan zou sluiten, stuur ik een volledig signaal naar mijn hoge-tonendriver,
Nee, vanaf 1600 Hz. Als je gezegd had "naar mijn filter" wel.maar door mijn filter worden alleen de tonen boven 1.6 kHz doorgelaten. Ook stuur ik een volledig signaal naar mijn sub-mid driver, maar doordat het een volledig signaal is MET hoge tonen, is dit slecht voor mijn sub-mid driver. Klopt mijn verhaal? Zo nee, waar ben ik dat fout aan het denken?
Het volledige signaal komt in je filter. Daar word alles onder de 1600 Hz. eruit gehaald.Wat je denk ik bedoelt is dat je de sub-mid driver parallel aan het filter wilt zetten.
RonV schreef:
Dus als ik het goed begrijp, sluit ik de speakerkabel aan op de ingang van het filter, en de uitgang op mijn hoge tonen driver?Heb ik dan niet de mogelijkheid om in mijn luidspreker de sub-mid driver parallel met de hoog driver aan te sluiten zodat het een 4 ohm luidspreker wordt en ik dus toch mijn filter kan gebruiken?
Nee.Anders heb ik hier dadelijk een filter liggen waar ik niets mee kan;)
Waar heb je het vandaan? Misschien kun je terug om te ruilen.Op een filter zit een ingang en voor elke speaker weer een uitgang.
In jouw geval heb je dus een 2-weg filter nodig. ("6 pinnetjes")
Het filter dat je nu hebt is een highpassfilter volgens dit document.
Deze is dus niet geschikt voor jouw toepassing.
Je zou beter de px2:1k6 of pxb2:1k6 kunnen gebruiken.
Topic: Porn Horn (11-9-2005 20:06:00)In jouw geval heb je dus een 2-weg filter nodig. ("6 pinnetjes")
Het filter dat je nu hebt is een highpassfilter volgens dit document.
Deze is dus niet geschikt voor jouw toepassing.
Je zou beter de px2:1k6 of pxb2:1k6 kunnen gebruiken.
Voor zover ik weet alleen bij PAP
Topic: HD 15 Horn (10-9-2005 15:42:00)Bij de betere houthandel kun je buighout kopen.
Een andere maar lastige manier is om b.v. 3mm triplex in meerdere lagen aan te brengen. De moeilijkheid is om het hout in de "breedte" vlak te houden terwijl je buigt. Je ontkomt dan niet aan een mal bestaande uit 3 à 4 delen. Het is dan tevens lastig om op het gehele vlak een goede verlijming te krijgen die zeker noodzakelijk is.
Je kunt ook op speakerplans.com kijken want er zijn jongens die de kromming met meerdere rechte stukken hebben gebouwd. Als ik mij niet vergis zijn daar tekeningen van te vinden, op het betreffende forum, met de juist maten en hoeken.
Een andere maar lastige manier is om b.v. 3mm triplex in meerdere lagen aan te brengen. De moeilijkheid is om het hout in de "breedte" vlak te houden terwijl je buigt. Je ontkomt dan niet aan een mal bestaande uit 3 à 4 delen. Het is dan tevens lastig om op het gehele vlak een goede verlijming te krijgen die zeker noodzakelijk is.
Je kunt ook op speakerplans.com kijken want er zijn jongens die de kromming met meerdere rechte stukken hebben gebouwd. Als ik mij niet vergis zijn daar tekeningen van te vinden, op het betreffende forum, met de juist maten en hoeken.