Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pro Rental
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 4 van 12)
Topic: Modulair klanksysteem (1-2-2014 13:37:00)
Ik kijk al een geruime tijd uit naar een 'ideaal' systeem voor mijn evenementen. Nu heb ik JBL PRX in verhuur, maar zou willen overschakelen naar een passief systeem. Qua afregelen ben je toch beter af zo. Ook het niet meer kunnen verkrijgen van de PRX600 serie speelt hier mee een rol.
Mijn nieuw klankssysteem zou moeten voldoen aan enkele wensen:
-compact
-modulair
-kleine sets kunnen neerzetten voor bvb een trouwfeest, 1 sub met 1 of 2 toppen per kant.
-grotere sets voor fuiven, door meer kasten te plaatsen van dezelfde reeks
-inzetbaar voor bedrijfsevenementen
-door 1 persoon te plaatsen.
Het complete budget ligt rond de 50 000 euro. Graag zou ik wel eerst een kleinere investering doen +- 7500 a 10 000 euro en dan verder aankopen naargelang de jobs.
Merken waar ik zeker open voor sta:
JBL
L'acoustics
RCF
TW Audio
Meyer (M1D?)
DB Technologies (wel niet passief, maar wie weet kan mij iemand overtuigen?)
Misschien vergeet ik hier enkele merken die ook wel het beluisteren/bekijken waard zijn.
Graag jullie onderbouwde mening, met graag de pro's & contra's van jullie systeem/systemen.
Mvg
Topic: TW Audio (7-2-2013 12:20:00)Mijn nieuw klankssysteem zou moeten voldoen aan enkele wensen:
-compact
-modulair
-kleine sets kunnen neerzetten voor bvb een trouwfeest, 1 sub met 1 of 2 toppen per kant.
-grotere sets voor fuiven, door meer kasten te plaatsen van dezelfde reeks
-inzetbaar voor bedrijfsevenementen
-door 1 persoon te plaatsen.
Het complete budget ligt rond de 50 000 euro. Graag zou ik wel eerst een kleinere investering doen +- 7500 a 10 000 euro en dan verder aankopen naargelang de jobs.
Merken waar ik zeker open voor sta:
JBL
L'acoustics
RCF
TW Audio
Meyer (M1D?)
DB Technologies (wel niet passief, maar wie weet kan mij iemand overtuigen?)
Misschien vergeet ik hier enkele merken die ook wel het beluisteren/bekijken waard zijn.
Graag jullie onderbouwde mening, met graag de pro's & contra's van jullie systeem/systemen.
Mvg
Aangezien het een vrij jong merk is, en waarschijnlijk dit niemand op zijn technische fiche zal staan hebben, twijfel ik ook heel sterk. De nieuwe STX serie van JBL is voor mij ook een goeie meespeler als het op vlak van een nieuw/groot systeem wat wordt. Welliswaar dan alles gestackt.
Topic: TW Audio (7-2-2013 07:40:00)Beste,
hier zit er een verdeler van TW Audio vrij dichtbij. Ik ben gaan luisteren naar hun systemen en dat klinkt zeker niet mis. Zijn er mensen die hier meer ervaringen mee hebben op het werkveld?
Ze maken zich sterk dat hun systemen volledig compatibel zijn met elkaar en telkens op dezelfde versterker draaien, enkel met andere presets (Powersoft) De kasten zelf zien er vrij professioneel afgewerkt uit en er is voor alles wel een accessoire te krijgen. Wheeldollies, flightcases enz. Uitzicht van de kasten zelf ziet er vrijwel D&B-achtig uit.
Volgens de verkoper is dit een merk die zich mag situeren tussen L'acoustics, D&B, Nexo, ...
Duitse makelij zegt misschien al wat meer. Het zijn geen china kasten. Hopelijk verneem ik hier meer van op Prolight + Sound.
Enige ervaringen?
www.twaudio.de
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (6-2-2013 06:46:00)hier zit er een verdeler van TW Audio vrij dichtbij. Ik ben gaan luisteren naar hun systemen en dat klinkt zeker niet mis. Zijn er mensen die hier meer ervaringen mee hebben op het werkveld?
Ze maken zich sterk dat hun systemen volledig compatibel zijn met elkaar en telkens op dezelfde versterker draaien, enkel met andere presets (Powersoft) De kasten zelf zien er vrij professioneel afgewerkt uit en er is voor alles wel een accessoire te krijgen. Wheeldollies, flightcases enz. Uitzicht van de kasten zelf ziet er vrijwel D&B-achtig uit.
Volgens de verkoper is dit een merk die zich mag situeren tussen L'acoustics, D&B, Nexo, ...
Duitse makelij zegt misschien al wat meer. Het zijn geen china kasten. Hopelijk verneem ik hier meer van op Prolight + Sound.
Enige ervaringen?
www.twaudio.de
Ik hoorde net van een Martin dealer dat zij met een nieuwe kop zullen uitkomen in april. Ik hoop of veronderstel dat ze deze zullen tonen in Frankfurt. Naar het schijnt zal het een moving head zijn met nog steeds de Martin kwaliteit, maar met een minder hoog prijskaartje. Wel werd er niets gezegd over de soort lichtbron of de functies.
Zijn er nog mensen die eventueel dit al zouden opgevangen hebben?
Tim
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (1-2-2013 11:53:00)Zijn er nog mensen die eventueel dit al zouden opgevangen hebben?
Tim
Heeft iemand de Elation platinum spot 5R al mee op job? Ervaringen bieden meer info dan een A/B config in de winkel ... .
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (25-1-2013 07:33:00)Showtec wil ik echt wel links laten liggen. Het merk heeft hier in Belgie niet zo'n goede naam op vlak van moving heads. Enkel de Indigo Beam wordt hier veel gebruikt. Veel Phantom spotten of washes kom je hier niet tegen. De betrouwbaarheid en de service van Briteq, daar ben ik toch zeer tevreden over. Het is geen AA-merk, maar zoals eerder aangegeven kan ik geen defect toestel minimum een maand missen. Op een week is dit bij briteq herstelt. Ik zie dit weinig merken nadoen. Alleen al voor dit kies ik dan liever voor een minder grote naam.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (24-1-2013 20:26:00)Beste,
vandaag heb ik de Elation Platinum spot 5R naast de Briteq BTX300SW gezien. Naar lichtoutput stak de Briteq er kop en schouders boven uit. Naar snelheid van de pan/tilt beweging was de Elation toch wel een stuk sneller. Koppen zijn even groot, de Briteq toont iets breder. Gewicht zijn ze ongeveer hetzelfde.
Snelheid is nu niet iets wat mij erg stoort. Als ik bekijk wat de Briteq allemaal kan met de beam-gobo-zoom-iris enz....
Mvg
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (17-1-2013 20:10:00)vandaag heb ik de Elation Platinum spot 5R naast de Briteq BTX300SW gezien. Naar lichtoutput stak de Briteq er kop en schouders boven uit. Naar snelheid van de pan/tilt beweging was de Elation toch wel een stuk sneller. Koppen zijn even groot, de Briteq toont iets breder. Gewicht zijn ze ongeveer hetzelfde.
Snelheid is nu niet iets wat mij erg stoort. Als ik bekijk wat de Briteq allemaal kan met de beam-gobo-zoom-iris enz....
Mvg
Ondertussen al bij enkele mensen raad gevraagd, zelfs toestellen vergeleken. Niet alleen de prijs. De service van het bepaalde merk zal er veel aan doen. Net zoals de service van Martin de dag van vandaag in Belgie toch echt wel weinig voorstelt.
Zoals al gezegd heb ik wat rondgevraagd, en zo te horen zijn er soms wel problemen met de American Dj of de Elation toestellen. Ok, het blijft techniek en niet alles blijft altijd werken, maar voor iemand als ik, is een servicetermijn van minimum 3 weken echt wel te veel voor telkens een of meerdere toestellen kwijt te zijn.
Al bij al schiet er 1 merk bovenuit en dat is Briteq. Deze week binnen, volgende week herstelt of een nieuw toestel. Dit zie ik weinig merken nadoen... . De bedoeling is effectief wel om te investeren in de toekomst. En dan wil ook wel toestellen kopen die professioneel zijn.
Als mijn Martins verkocht zijn, vraag ik zeker een demo aan van de Briteq BTX300SW.
Zijn er collega's onder ons die hier ervaringen mee hebben, of misschien zelf al op demo hebben gehad?
Ik hoor het graag.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (10-1-2013 19:21:00)Zoals al gezegd heb ik wat rondgevraagd, en zo te horen zijn er soms wel problemen met de American Dj of de Elation toestellen. Ok, het blijft techniek en niet alles blijft altijd werken, maar voor iemand als ik, is een servicetermijn van minimum 3 weken echt wel te veel voor telkens een of meerdere toestellen kwijt te zijn.
Al bij al schiet er 1 merk bovenuit en dat is Briteq. Deze week binnen, volgende week herstelt of een nieuw toestel. Dit zie ik weinig merken nadoen... . De bedoeling is effectief wel om te investeren in de toekomst. En dan wil ook wel toestellen kopen die professioneel zijn.
Als mijn Martins verkocht zijn, vraag ik zeker een demo aan van de Briteq BTX300SW.
Zijn er collega's onder ons die hier ervaringen mee hebben, of misschien zelf al op demo hebben gehad?
Ik hoor het graag.
Net enkele vergelijken via specs gedaan...
De Elation Platinum Spot Led (90W Led Lichtbron) lijkt me toch al een serieus toestel. Waarschijnlijk zal ik deze even op demo vragen. Graag post ik dan alle bevindingen hier.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (8-1-2013 22:37:00)De Elation Platinum Spot Led (90W Led Lichtbron) lijkt me toch al een serieus toestel. Waarschijnlijk zal ik deze even op demo vragen. Graag post ik dan alle bevindingen hier.
Laten we dit even een ferme kick geven. Alvast een gelukkig en muzikaal 2013 gewenst aan alle collega's.
De kogel is door de kerk,
de Martin Mac 250 / 300 gaan definitief de deur uit! In het korte komen er nieuwe koppen in de verhuur. De vraag is enkel nog welke. Ik gooi het hier in de groep.
De grote hamvraag van dit alles. MSD, de 5R lamp of LED lichtbron?
Er is budget van ongeveer 1000 a 1500 euro per moving head, dus er is zeker ruimte voor een kwalitatieve, goeie moving head.
In de streek hier zitten zowel Martin, Robe en Briteq (bt60) in verhuur. Enkel de 5R lamp kom ik nog nergens tegen. Welliswaar geeft dit een zeer goeie lichtoutput. Ik denk bijvoorbeeld aan de Elation Platinum serie.
Niet onbelangrijk:
Waarvoor moeten de toestellen dienen?
een 25 a 30 tal trouwfeesten
een 5 a 8 tal grotere feesten, laat ons zeggen voor 400 a 500 mensen.
een 2 a 3 tal grote evenement, tot rond 1000 man.
Ondertussen hebben we 4x American Dj Inno Color Led Beam ook in verhuur, een kopie van de Martin Mac 101. Daarover zijn we zeer tevreden en komen er normaal ook nog 4 stuks bij. Zeer snel, grote lichtopbrengst en per 4 in kist geeft dit natuurlijk niets dan voordelen. Ook de prijs was zeer interessant.
Op oudejaarsavond hingen er 12 Martin Mac 250, 4 Martin Mac 300 en 4 Inno Color Led Beams. Ik moet toegeven, de Led beams staken met kop en schouders boven de Martins. Dit had ik zelf niet verwacht, des te beter voor de ledtechnologie. Ook de 'moeilijkere' kleuren zoals rood, werden perfect weergegeven. Moving heads hingen op een hoogte van 4,5m en de straal was nog steeds strak en duidelijk.
Graag jullie onderbouwde mening wat jullie zouden aankopen.
Bedoeling is een 6 a 8 tal moving heads aan te kopen.
Greetz
Pro Rental.
De kogel is door de kerk,
de Martin Mac 250 / 300 gaan definitief de deur uit! In het korte komen er nieuwe koppen in de verhuur. De vraag is enkel nog welke. Ik gooi het hier in de groep.
De grote hamvraag van dit alles. MSD, de 5R lamp of LED lichtbron?
Er is budget van ongeveer 1000 a 1500 euro per moving head, dus er is zeker ruimte voor een kwalitatieve, goeie moving head.
In de streek hier zitten zowel Martin, Robe en Briteq (bt60) in verhuur. Enkel de 5R lamp kom ik nog nergens tegen. Welliswaar geeft dit een zeer goeie lichtoutput. Ik denk bijvoorbeeld aan de Elation Platinum serie.
Niet onbelangrijk:
Waarvoor moeten de toestellen dienen?
een 25 a 30 tal trouwfeesten
een 5 a 8 tal grotere feesten, laat ons zeggen voor 400 a 500 mensen.
een 2 a 3 tal grote evenement, tot rond 1000 man.
Ondertussen hebben we 4x American Dj Inno Color Led Beam ook in verhuur, een kopie van de Martin Mac 101. Daarover zijn we zeer tevreden en komen er normaal ook nog 4 stuks bij. Zeer snel, grote lichtopbrengst en per 4 in kist geeft dit natuurlijk niets dan voordelen. Ook de prijs was zeer interessant.
Op oudejaarsavond hingen er 12 Martin Mac 250, 4 Martin Mac 300 en 4 Inno Color Led Beams. Ik moet toegeven, de Led beams staken met kop en schouders boven de Martins. Dit had ik zelf niet verwacht, des te beter voor de ledtechnologie. Ook de 'moeilijkere' kleuren zoals rood, werden perfect weergegeven. Moving heads hingen op een hoogte van 4,5m en de straal was nog steeds strak en duidelijk.
Graag jullie onderbouwde mening wat jullie zouden aankopen.
Bedoeling is een 6 a 8 tal moving heads aan te kopen.
Greetz
Pro Rental.