Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timcooijmans

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 93 bijdrage(n) van Timcooijmans (Pagina: 4 van 10)

Topic: Keuze DMX controller/software (18-12-2006 08:35:00)

JeroenVDV schreef:

timcooijmans schreef:

Om je even uit te droom te helpen LJ3 komt niet. In iedergeval ik zie het niet meer gebeuren, ze hebben Maxxyz PC (wat trouwens ook niet jé van het is).
Wat wil je, als de programmeur foetsie is...
Precies, en ze beloven wel van alles maar geloof me verwacht niet te veel meer van LJ. Maar goed back ontopic:
Ik ben even met Chamsys bezig nu. Het ziet er allemaal redelijk uit. Wel is goed te merken dat het eigenlijk het OS van een tafel is. Dit is een min punt voor me.
Topic: Keuze DMX controller/software (17-12-2006 21:08:00)

Jurrie schreef:

Vraagje,

Wat ga je er precies mee doen en wat voor lichttafel gebruikte je eerst?
Ik heb een tijdje met Martin LJ gewerkt (niet helemaal eerlijk zeg maar). Wat ik er mee doe? Dat is heel breed, van Disco spul tot Rock concerten. Er word dus wel zowel heads/scans als leds en parren mee aangestuurd.

Om je even uit te droom te helpen LJ3 komt niet. In iedergeval ik zie het niet meer gebeuren, ze hebben Maxxyz PC (wat trouwens ook niet jé van het is).
Topic: Keuze DMX controller/software (17-12-2006 20:42:00)

stekelvarke schreef:

Ik vind persoonlijk de ChamSys software een simmulatie van een echte tafel, je hebt niet echt het gebruiks gemak wat je bv bij LJ en Visual DMX wel hebt(al zijn de specs van de MagicQ software wel zeer goed). Maar misschien als je bij MagicQ software gebruik gaat maken van faderwings dat het gebruiksgemak sterk verbeterd?
Dit ervaar ik inderdaad ook maar dit is waarschijnlijk ook wennen.
Topic: Keuze DMX controller/software (17-12-2006 17:12:00)

timcooijmans schreef:

klunz schreef:

Ook al naar chamsys gekeken?
Nee dacht dat dat alleen een "verlenging" van de lichttafels was. Download hem nu.
Ik heb er snel even over heen gekeken. De mogelijkheden zijn beter dan bij Martin maar het gebruiksgemak (op het eerste gezicht) van VisualDMX is groter. Wel een voordeeltje dat je 1 Universe via DMX4ALL kan aansturen. Die heb ik nog liggen, de komende tijd maar eens een test set-up neer zetten om te testen dus.
Topic: Keuze DMX controller/software (17-12-2006 15:16:00)

klunz schreef:

Ook al naar chamsys gekeken?
Nee dacht dat dat alleen een "verlenging" van de lichttafels was. Download hem nu.
Topic: Keuze DMX controller/software (17-12-2006 13:48:00)
Beste Forummers,

Wij zijn van plan een nieuwe DMX controller/software te kopen. (waarbij de voorkeur uit gaat naar software) Waarom software? Dit omdat het zeer handig is als je even je software thuis aan een DMX visualiser hangt en dan je show programmeert. Hoef je op de dag van de show alleen even je set op te zetten en wat dingetjes aan te passen. Hierom zijn we opzoek naar een goede software matige DMX controller. We hebben de volgende eisen:

-Transparant programmeren mogelijk
-Meerdere universes mogelijk
-Audio trigger mogelijkheden
-Tap mogelijkheden
-3D visualiser
-Gemakkelijk te programmeren (alhoewell dit ook wennen is)

Verder hebben de volgende voorkeuren
-Matrix aansturing (LEDs en dimmers)
-DMX-in
-Fixtures zijn in groepen in te delen die afzonderlijk te dimmen zijn

Hieruit kwamen de volgende programma’s

Martin Lightjockey
(hebben we een tijdje mee gedraaid (zonder een officiële interface (hierover wil ik het in dit topic niet hebben)

+Goed uitgedachte software werkt allemaal redelijk netjes.
+ Touchpanel aanwezig
+ Zelf fixture profiles te maken
-Maar 12 Cue sloten
-geen Matrix aansturing

500 euro per universe

Martin Maxxyz PC
+Veel mogelijkheden
-Software is nog in redelijke beta fase (veel bugs)
-Geen Audio/TAP aansturing (de software is meer gemaakt op concerten etc)
-Geen Matrix aansturing

500 euro per universe (dongle vereist)

VisualDMX
+Fixture Independent Architecture (handig te programmeren)
+Goede Matrix aansturing
+Nederlandse support
-Audio aansturing is niet je van het
-Rare 3D visualiser (truss in VisualDMX te zien etc???)

1000 euro per universe

Welke van deze programma’s raden jullie mij aan en waarom? Zijn er nog andere alternatieven?

Alvast bedankt!
Topic: Het binden van kabels (17-12-2006 12:43:00)

Douwe schreef:

JeroenVDV schreef:

Heb maar een paar zakjes van deze krengen bij een bestelling meegenomen, eens kijken of 't wat is. Zoja; Leg je voorraad vast maar aan, Dré! laugh :D
Afegelopen week een feestje in Leeuwarden gehad met deze kabelbind methode,
het is even wennen maar dan gaat het wel.

Snel, net zo snel als tapen.
Alleen jammer dat je ze wel moet vervangen als ze wat slechter worden.

Wat helaas niet het geval was bij het "paarse kistjes" verhuurberdrijf, in het FEC. sad :(
Wij hebben ze tegenwoordig overal aan (zelfs aan de dikkere multi en 32A kracht kabels) Bij ons bevalt het wel. Blijven goed zitten. En als je ze op een bepaalde manier vast zet gaan ze ook niet van de kabel af.
Topic: mixer bij 2x cdj 1000 mk3 (30-11-2006 21:46:00)

DJ-Ipkiss schreef:

Hier ben ik het toch niet mee eens.
Dit is meer als: Ik heb een mooie ferrari gekocht, nu zoek ik een goedkoop schuurtje om hem droog te houden.

Ook typisch de "new-line mentaliteit". Als het 1 goed is moet de rest ook perfect zijn. opzich niets mis mee maar kijk eens naar je setje naast je voordat je andere mensen afkraakt.

Hiermee wil ik dus absoluut niet generaliseren maar spreek ik precies de groep mensen aan waarvan "we" weten dat ze hier ook rond"lopen"
Je geeft ook toe dat het nét geen DJM600 is. Vandaar ook mijn opmerking (niet dat de DJM600 perfect is overigens, verre van zelfs) Maar mijn keuze zou ook de Reloop zijn als ik tussen gegeven apparaten moest kiezen.
Topic: mixer bij 2x cdj 1000 mk3 (30-11-2006 18:38:00)
Sorry dat ik het zeg, maar vind dit een beetje een ferrari kopen en dan vragen waar je goedkope banden voor je ferrari kan kopen omdat je geen geld meer hebt voor fatsoenlijke banden om op te rijden.
Topic: led tubes bevestigen (29-11-2006 18:09:00)

Jurrie schreef:

Aha, maar dan kost het dus gewoon teveel moeite om ze per klus los te maken en te verschuiven (om aan de truss tussen de spijltjes te krijgen). Of ze zijn na 2x gebruik al lam omdat het kunststof (of niet?) is en die eppo's maar blijven draaien aan die inbus?...

Optie zou dan zijn om die inbus te vervangen door vleugelboutje.
Vleugelmoer kan niet omdat je dan niet meer rond kan draaien als de buis er aan zit. Overigens zijn ze (volgens mij) van metaal.