Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bams

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 4 van 15)

Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (8-4-2013 17:41:00)
Lekkere plaat onder het filmpje! ooit in de highstreet gehoord na een korte crash van de lichttafel die vrijwel de hele dansvloer in het donker zette.
Topic: Belichting polyvalente zaal (2-4-2013 15:30:00)
takelpunten is inderdaad iets wat je aan de specialisten moet overlaten. wat je vaak ziet is dat bij valse plafonds een takel wordt gemonteerd boven het plafond, waardoor je niets ziet van de takel tot deze zakt door een klein gat. bij een industriële look laat je die takel zelfs deel zijn van je look, zorg dat hij er versleten uitziet en het is een gaaf decorstuk tot je hem nodig hebt.

Wat je kan doen is een leverancier verantwoordelijk maken voor die takelpunten; die treed dan op als preferred supplier en verzorgt als tegenprestatie de takels. wil iemand die gebruiken dan betaalt hij een fee aan de preferred supplier of die supplier levert zelf de materialen. werkt goed als je al een vaste techniekpartner hebt.

Led verlichting is leuk, maar niet voordeliger als conventioneel als je het sporadisch laat branden, een goede ledspot die ook warme kleuren kan maken (en dat heb je wel nodig bij betonlooks) kost al snel een paar 100 euro, een halogeenspot verbruikt dan wel meer, maar is voordeliger in aanschaf, en genereert ook nog eens warmte, wat ook weer vaak gewenst is bij oude locaties.

kun je een beeld geven van waar we de locatie moeten positioneren? dorpsfeestzaal of een evenementenlocatie met een landelijk bereik?

Maak ook een keuze en pas daar je infrastructuur op aan en neem dit mee in je kostenafweging. een preferred supplier is vaak niet voordelig per klus, maar als je zelf alleen vier takelpunten, en een 63a krachtstroomaansluiting hoeft te verzorgen scheelt dit snel 10000 euro
Topic: Belichting polyvalente zaal (29-3-2013 08:17:00)
Truss is een preferred look die je moet liggen. ik zou eerder takelpunten voorzien waarin je afhankelijk van het evenement truss kan hangen met daarin theatrale/feestverlichting en verder gaan voor grote industriele spots die aansluiten bij je bestaande look.
Topic: Skyrose (21-3-2013 21:16:00)
al wat meer duidelijkheid?
Topic: Skyrose (12-3-2013 21:29:00)
And i agree to disagree....
Topic: Skyrose (12-3-2013 21:06:00)
Ik adviseer niks. denk dat iedere lezer slim genoeg is om de informatie tot zich te nemen. ben handhaver milieu in een middelgrote gemeente,
en heb een grondige hekel aan wetgevers die zich indekken zonder de regelgeving up to date te hebben. let wel-het gaat hier om de skytracer-regelgeving. laserregelgeving is verder uitgewerkt, maar blijft dat de implementatie in nederlandse wetgeving nog niet op orde is.
Topic: Skyrose (12-3-2013 20:58:00)
Heeft niks met mazen in de wet te maken. ben zelf handhaver dus weet hoe het werkt als mensen mazen zoeken.
Internationale wetgeving dient in nationale wetgeving geimplementeerd te worden, uitgezonderd EU-wetgeving.

Op dit moment is het zo dat als je de richtlijnen niet volgt als organisator zoals opgenomen in de genoemde wetgeving je verantwoordelijk bent, maar zolang enkel het gearceerde vermeld is heb je geen verplichting die melding te doen, anders dan je aan het gearceerde te houden.
dus zolang jij met je skytracer uit de genoemde afstanden blijft ligt de verplichting om aan te tonen dat je hindert bij de overheid zelf.
same voor het laserverhaal. dat wij als Nederlandse overheid jou graag anders doen geloven met ronkende folders doet hier niets aan af.
Deze voorschriften zullen de komende jaren worden opgenomen in de luchthavenbesluiten. zegt in deze genoeg; dat ILT dat maar snel regelt en breed bekend maakt, maar tot die tijd blijft het een schemergebied. lijkt me erg interessante stof voor advocaten mocht er ooit een dreamliner verongelukken doordat een laser de piloten verblind en de luchthavenbesluiten niet zijn aangepast.
Topic: Skyrose (12-3-2013 19:40:00)
De regels zijn op dit moment nog niet geimplementeerd en hebben alleen voor lasers grote gevolgen. Skyroses zijn geen laser en hier gelden slechts zeer beperkte kaders in een klein gebied:

Daarnaast schrijft ICAO voor dat lichten met een hoge lichtintensiteit welke de luchtvaartveiligheid in gevaar kunnen brengen moeten worden uitgeschakeld, afgedekt of zodanig aangepast/gericht dat zij geen gevaar kunnen veroorzaken. In de nabije omgeving van de luchthaven moet daarnaast ook worden voorkomen dat lichten verwarring kunnen veroorzaken bij de vlieger. Daarom moeten lichten welke worden geplaatst in het naderingsgebied van een start- en/of landingsbaan worden uitgeschakeld, afgedekt of zodanig aangepast/gericht dat zij geen verwarring veroorzaken voor het vliegverkeer. Dit betreft een gebied variërend van 3000 tot 4500 meter voor de start en/of landingsbaan en 750 meter aan weerszijden van de verlengde hartlijn van de baan.

de exacte tekst uit de ICAO inzake licht niet zijnde laser:

Lights which may cause confusion
5.3.1.3 Recommendation.— A non-aeronautical ground light which, by reason of its intensity, configuration or colour, might prevent, or cause confusion in, the clear interpretation of aeronautical ground lights should be extinguished, screened or otherwise modified so as to eliminate such a possibility. In particular, attention should be directed to a non-aeronautical ground light visible from the air within the areas described hereunder:
a) Instrument runway — code number 4: within the areas before the threshold and beyond the end of the runway extending at least 4 500 m in length from the threshold and runway end and 750 m either side of the extended runway centre line in width. b) Instrument runway — code number 2 or 3: as in a), except that the length should be at least 3 000 m.
c) Instrument runway — code number 1; and non-instrument runway: within the approach area.


www.ilent.nl/Images/Informatiebulletin%20lasers%20en%20lichten%20met%20hoge%20intensiteit%20versie%201%2E0_tcm334-331523.pdf

ik snap dat de ILT op dit moment ze presenteert als wetgeving, maar de goede lezer weet beter.

voor de belgische lezers, en stukken duidelijker dan de nederlandse bureaucratie:
mobilit.belgium.be/nl/binaries/GDF12NF_tcm466-215732.pdf
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (7-3-2013 11:45:00)
sn250 effecten (zoals die eerder genoemde coemar robot) kan zonder aanpassingen een msd200 in gestoken worden.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (7-3-2013 09:15:00)
Ik kan voor lampen aanraden om Vezalux in zundert te bellen. vragen naar barry.
www.vezalux.nl

Hebben een grote loods vol met voorraad en ingangen bij veel collega's. Toen ik ooit lampen nodig had voor een opti strobeflower hadden ze zelfs de mogelijk om de lampen nieuw te laten maken.
als zij het niet kunnen leveren wordt het in nederland lastig. schrik overigens niet van hoge prijzen van specialtylamps in uitloopvoorraad.