Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dr.Audiophile
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 36 bijdrage(n) van Dr.Audiophile (Pagina: 4 van 4)
Topic: speakerset (3-3-2009 15:08:00)
bedankt voor link, had google gebruikt maar die gaf mij weinig info
k weet dat ik wat aan het zagen ben... maar probeer zoveel mogelijk info te verzamelen....
ff een berekening (en ook deels hoe best aan te sluiten.
neem nu 2* X-12 (350W 8ohm) en 4* X-15b (400W 8ohm)
wat doe ik best,
gebruik maken van de passieve crossover in de subs of een crossover bijkopen?
want ben even niet goed me
ik veronderstel dat ik versterker voor hoog/laag moet hebben (dan heb ik toch extra crossover nodig?)
Laag:
2 keer 2 basskasten --> 4ohm beide kanten dus een 2x 800W versterker @ 4ohm nodig --> P-1200 Vintage
hoog:
2 x 350 ohm @ 8ohm --> P-700
of moet ik ze anders aansluiten (Bass en hoog op 1 versterker (passieve cross) maar wat met 2e basskast?
Topic: speakerset (3-3-2009 14:21:00)k weet dat ik wat aan het zagen ben... maar probeer zoveel mogelijk info te verzamelen....
ff een berekening (en ook deels hoe best aan te sluiten.
neem nu 2* X-12 (350W 8ohm) en 4* X-15b (400W 8ohm)
wat doe ik best,
gebruik maken van de passieve crossover in de subs of een crossover bijkopen?
want ben even niet goed me
ik veronderstel dat ik versterker voor hoog/laag moet hebben (dan heb ik toch extra crossover nodig?)
Laag:
2 keer 2 basskasten --> 4ohm beide kanten dus een 2x 800W versterker @ 4ohm nodig --> P-1200 Vintage
hoog:
2 x 350 ohm @ 8ohm --> P-700
of moet ik ze anders aansluiten (Bass en hoog op 1 versterker (passieve cross) maar wat met 2e basskast?
2300 W :) das al nie niets niet meer
mss een dom vraagje wat is verschil tussen continues en progamm vermogen...
verschill tussen cont. en peak ken ik ... maar program.
Topic: speakerset (3-3-2009 14:06:00)mss een dom vraagje wat is verschil tussen continues en progamm vermogen...
verschill tussen cont. en peak ken ik ... maar program.
is dat wat ik niet weet,
ben qua active speakers nogal aan die soundmate 2 van DAP maar.. heb het niet echt voor active boxen... al is het maar als uw sub stuk gaat dat je met een top zit waar je niets meer mee kan doen.. en je je volledige sub moet gaan opsturen
passief dacht ik behringer, maar eerlijk gezegt heb ik in de uitgaanswereld nog niet veel behringer zien passeren...
en verder weet ik zoveel niet van dit af. jbl... ongelooflelijk mooi en deftig maar veel te duur... turbosound, idem
mackie en peavy zouden eventueel ook gaan... maar toch niet mijn 1e keus ieder geval... zou ze nog eens bezig moeten horen
Topic: speakerset (3-3-2009 13:53:00)ben qua active speakers nogal aan die soundmate 2 van DAP maar.. heb het niet echt voor active boxen... al is het maar als uw sub stuk gaat dat je met een top zit waar je niets meer mee kan doen.. en je je volledige sub moet gaan opsturen
passief dacht ik behringer, maar eerlijk gezegt heb ik in de uitgaanswereld nog niet veel behringer zien passeren...
en verder weet ik zoveel niet van dit af. jbl... ongelooflelijk mooi en deftig maar veel te duur... turbosound, idem
mackie en peavy zouden eventueel ook gaan... maar toch niet mijn 1e keus ieder geval... zou ze nog eens bezig moeten horen
DJ applicatie :) drive in dus
ik dacht iets van 200 man.. ongeveer maar zoals ik al zij, moet niet overkill zijn als ik voor 50 man op verjaardag sta
budget +- 2000€
Topic: speakerset (3-3-2009 13:10:00)ik dacht iets van 200 man.. ongeveer maar zoals ik al zij, moet niet overkill zijn als ik voor 50 man op verjaardag sta
budget +- 2000€
idd wil bv 2 tops met 4 bassen kopen, dan kan ik bv op een trouwfeest met 2 bass/tops gaan en dan op gewone feestjes (waar het iets harder moet) die 2 bassen der bij te nemen.. maar dan vraag ik mij gewoon af of mn verhoudingen dan niet naar de .... zijn.
Topic: speakerset (3-3-2009 11:32:00)ik heb een vraagje in verband met speakersets
ik had hier ergens iemand met een behringer speaker set gezien maar vind het niet terug...
maar nu vraag ik mij af. (denk buiten budget) wat is het beste (mooiste sound)
2tops met 4 basskasten of
4 tops met 2 basskasten?
verder vraag ik mij ook af hoe de verhouding vermogen tussen tops en bass moet zijn? en welke versterker ik best gebruik?
en zijn er mensen die mij een bepaalde set net aanraden of zeker afraden.
ik had hier ergens iemand met een behringer speaker set gezien maar vind het niet terug...
maar nu vraag ik mij af. (denk buiten budget) wat is het beste (mooiste sound)
2tops met 4 basskasten of
4 tops met 2 basskasten?
verder vraag ik mij ook af hoe de verhouding vermogen tussen tops en bass moet zijn? en welke versterker ik best gebruik?
en zijn er mensen die mij een bepaalde set net aanraden of zeker afraden.