Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van JVS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 4 van 20)
Topic: DJM-800 "opgeblazen" (4-3-2010 18:40:00)Met de "groene" accu'tjes bedoel je hopelijk de Varta exemplaren ("Mempac"). Er zijn ook groene exemplaren van "HQ" etc, maar die zijn kwalitatief niet echt goed. De originele oude waren volgens mij van Saft o.i.d.Topic: Problemen met MA Lightcommander 24/6 (1-3-2010 19:24:00)
...De limiter voor de subs staat op 0dB omdat de versterker niet begon te clippen.Heb je de subjes even aangesloten gehad om de luisteren of het klonk ? Wellicht zit er nog ergens een foutje in de settings (output gain erg laag of de kantelfrequenties van een HPF/LPF filter omgewisseld o.i.d.).
Stuur je de subs wellicht mono aan over één XLR kabeltje met de amp op mono ? Dan wellicht dit kabeltje even controleren (kan een 6dB verschil veroorzaken).
Nog een tip: Als je toch twee dezelfde versterkers hebt met elk een gezamelijke voeding(-strafo), gebruik telkens één kanaal voor sub, het andere kanaal voor top. Dit om de belasting wat netter te verdelen en een beetje meer peut op je subjes te krijgen. Bij uitval van één versterker kun je dan ook nog verder op één kantje, en is niet gelijk je hele sub- of top-signaal weg.Topic: Laser vervangen Pioneer CMX-3000 (28-1-2010 21:41:00)Ik heb geen ervaring met de Rode's, wél met de AKG C430. Voor op de hihat is de C430 prima, beter dan een E614. Voor op overhead zou ik de C1000s prefereren boven de E614. Of nog mooier, zoek een stel tweedehands Sennheiser ME64/K6p's (gebruik ik zelf meestal op overhead).Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (26-12-2009 09:49:00)Ik hoef mij nergens uit te praten.
Ik ga graag de uitdaging met je aan om een speaker gecontroleerd over zijn x-max te laten spelen, en binnen zijn x-damage. Zelfs met al jouw kennis, zal dat nog een ware uitdaging zijn, want het verschil in input mag dan wel groot zijn, maar met het knopje op je versterker is het meestal maar een heel klein tikje hoger....OF je stelt beweringen en je weet nog steeds totaal niet waar we het over hebben, OF je schat m'n kennis in onder het niveau "ik kan net een magnetron bedienen".
Kijk naar bijvoorbeeld de specsheet van een Beyma 18G550.
Xmax (in één richting)is 9mm, Xdamage is 40mm (peak to peak). Ga je in een richting over de Xmax heen (>9mm uit 't midden), dan heb je nog 11mm (!!) over totdat je de mechanische grens van de driver bereikt. Machtig wat, nietwaar ? Denk hierbij ook nog eens aan het niet-lineaire gedrag van de spider / surround. Dan moet je wel écht gek gaan doen om deze Xmech te bereiken !
Dan mag je verhalen vertellen over jaren ervaring etc, maar als je niet precies weet waar het over gaat, reageer dan liever NIET in plaats van verkeerde informatie te geven en die ook nog eens proberen te gaan verdedigen zonder goede argumenten... ("draai op dit forum al een tijdje mee, en weet mede door mijn 5 jaar modderaten heus wel hoe en waar ik de meeste info kan vinden......En zelf heb ik ook wel een paar jaartjes ervaring" is uiteraard geen argument..)
altijd op al die "ballast" te wachten?
Wie leest nu 6 pagina's tekst tegenwoordig nog, wie heeft daar het geduld voor op een enkele uitzondering na?Door dit soort discussies ontstaat al gauw een flink topic. Maar wat is belangrijker, een kort topic met foute informatie, of een lang topic waarin de juiste informatie boven water komt?
Sorry, maar op deze manier heb ik echt geen zin meer om informatie te corrigeren / aan te vullen als dit zo'n discussies cq. eigenwijze tegenreacties oplevert.
Ik denk dat één van de 7482 onderdelen in de mixer defect is.
Voor een serieus antwoord s.v.p. even wat meer informatie geven. Sinds welke actie is hij defect ? Wat is de historie van de mixer betreffende service / reparaties ? Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Topic: Problemen met MA Lightcommander 24/6 (2-3-2010 21:57:00)Voor een serieus antwoord s.v.p. even wat meer informatie geven. Sinds welke actie is hij defect ? Wat is de historie van de mixer betreffende service / reparaties ? Wat heb je zelf al geprobeerd ?
hugovanmeijeren schreef:
...Overigens speelt het probleem bij de nieuwe (groene) accu's eigenlijk niet. De oude blauw/grijze accu's waren rampzalig....Mocht je een reparatie adres wat dichter bij huis zoeken dan Rolight (lastig te versturen zo'n hele 24/6) dan mag je me altijd even contacteren, er gaan er aardig wat door m'n handen :-)
Topic: Problemen met MA Lightcommander 24/6 (27-2-2010 22:57:00)RAM-backup accu'tje gaan lekken en het dallas timing-IC'tje ernaast beschadigd waardoor 't ding wegens incorrecte timing-signalen niet meer juist opstart ?
Topic: In het rood draaien en clippen (20-2-2010 15:53:00)djspiky schreef:
...De limiter voor de toppen staat op -6,8dB....De limiter voor de subs staat op 0dB omdat de versterker niet begon te clippen.
Stuur je de subs wellicht mono aan over één XLR kabeltje met de amp op mono ? Dan wellicht dit kabeltje even controleren (kan een 6dB verschil veroorzaken).
Nog een tip: Als je toch twee dezelfde versterkers hebt met elk een gezamelijke voeding(-strafo), gebruik telkens één kanaal voor sub, het andere kanaal voor top. Dit om de belasting wat netter te verdelen en een beetje meer peut op je subjes te krijgen. Bij uitval van één versterker kun je dan ook nog verder op één kantje, en is niet gelijk je hele sub- of top-signaal weg.
Tegenwoordig vind je trouwens op veel laserunits twee ESD-eilandjes vanwege de CD/DVD combi-pickups.
De Sanyo's uit de CMX3000 zin iniedergeval enkel CD, dus één brugje.
Topic: Actieve sunstrip defect (18-1-2010 23:44:00)De Sanyo's uit de CMX3000 zin iniedergeval enkel CD, dus één brugje.
Volgens mij zitten er standaard vaak BTA06'en in (6A). Met diegenen die ik vervangen heb door BTA16's (16A) van een deugdelijk merk (SGS-Thomson o.i.d.) heb ik eigenlijk nooit meer problemen gehad. Eventueel kun je ook nog BTA24's (25A) monteren, maar die zijn wat minder gemakkelijk verkrijgbaar.
Topic: Keuze Drummicrofoons (4-1-2010 16:18:00)remcopeters schreef:
...Hi-Hat en als all-round condensator mic....Deze hoort af fabriek afgeregeld te zijn. Ik weet dat in de service manual van de CDJ1000MK3 een afregelprodecure staat waarbij via het servicemenu de deceleratietijd kan worden afgelezen. Wordt binnenin mechanisch met een 6-hoekig wieltje ingesteld.
Dus inderdaad aanspraak maken op de garantie als het verschil echt groot is.
Topic: Speaker defect, toch opgelet (26-10-2009 17:36:00)Dus inderdaad aanspraak maken op de garantie als het verschil echt groot is.
Tom schreef:
JVS schreef:
leuk om je eruit te praten, maar dan bedoelde je niet.Ik ga graag de uitdaging met je aan om een speaker gecontroleerd over zijn x-max te laten spelen, en binnen zijn x-damage. Zelfs met al jouw kennis, zal dat nog een ware uitdaging zijn, want het verschil in input mag dan wel groot zijn, maar met het knopje op je versterker is het meestal maar een heel klein tikje hoger....
Kijk naar bijvoorbeeld de specsheet van een Beyma 18G550.
Xmax (in één richting)is 9mm, Xdamage is 40mm (peak to peak). Ga je in een richting over de Xmax heen (>9mm uit 't midden), dan heb je nog 11mm (!!) over totdat je de mechanische grens van de driver bereikt. Machtig wat, nietwaar ? Denk hierbij ook nog eens aan het niet-lineaire gedrag van de spider / surround. Dan moet je wel écht gek gaan doen om deze Xmech te bereiken !
Dan mag je verhalen vertellen over jaren ervaring etc, maar als je niet precies weet waar het over gaat, reageer dan liever NIET in plaats van verkeerde informatie te geven en die ook nog eens proberen te gaan verdedigen zonder goede argumenten... ("draai op dit forum al een tijdje mee, en weet mede door mijn 5 jaar modderaten heus wel hoe en waar ik de meeste info kan vinden......En zelf heb ik ook wel een paar jaartjes ervaring" is uiteraard geen argument..)
Tom schreef:
Maar zit iemand die niet al te veel kennis van zaken heeft,altijd op al die "ballast" te wachten?
Wie leest nu 6 pagina's tekst tegenwoordig nog, wie heeft daar het geduld voor op een enkele uitzondering na?
Sorry, maar op deze manier heb ik echt geen zin meer om informatie te corrigeren / aan te vullen als dit zo'n discussies cq. eigenwijze tegenreacties oplevert.