Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Malcolm
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 127 bijdrage(n) van Malcolm (Pagina: 3 van 13)
Topic: Delay stack (24-12-2014 18:59:00)
Uiteraard, bovenstaande werkt het fijnste met CMY :) Met een kleurenwiel ben je beperkt aan de volgorde van het wiel.
Dit topic laat het verschil tussen de professional die er zn brood mee verdiend en de amateur voor wie het allemaal leuk is goed zien. Ook dat de discussie tussen deze 2 partijen vaak eindeloos is.
Aan Frank kan ik enkel zeggen, ga eens luisteren naar een set waarbij alles klopt en dan vervolgens naar diezelfde set zonder "delay" en post vervolgens hier jouw bevindingen.
Hier een leuke test over wat tijdsverschil doet met je signaal, dit is wel elektrisch ten opzichte van een speaker waarbij verschillende plaatsen een ander resultaat opleveren. en hoe groter het verschil in volume hoe kleiner de interferentie wordt.
www.youtube.com/watch?v=ySbVO2RjI14
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (21-11-2014 00:01:00)Aan Frank kan ik enkel zeggen, ga eens luisteren naar een set waarbij alles klopt en dan vervolgens naar diezelfde set zonder "delay" en post vervolgens hier jouw bevindingen.
Hier een leuke test over wat tijdsverschil doet met je signaal, dit is wel elektrisch ten opzichte van een speaker waarbij verschillende plaatsen een ander resultaat opleveren. en hoe groter het verschil in volume hoe kleiner de interferentie wordt.
www.youtube.com/watch?v=ySbVO2RjI14
Allpass 90 graden en 180 graden, hiermee kun je in het tijdsdomein "eq'en" om het even makkelijk te zeggen.
Ik draaide er met SB28 onder of iets anders wat toen beschikbaar was, heb zelf nooit punishers gehad en vind ze ook niet zo super persoonlijk.
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (20-11-2014 22:03:00)Ik draaide er met SB28 onder of iets anders wat toen beschikbaar was, heb zelf nooit punishers gehad en vind ze ook niet zo super persoonlijk.
Ik heb zelf settings gemaakt voor de X-Tro, 2 stuks. 1 voor maximale druk met x-over op 2K5 en 1 voor de beste geluidskwaliteit en dan moet het crossoverpunt tussen mid en hoog omlaag naar 1K7 ongeveer..
Verder wel een erg fijne kast, DJ Jix kan wel beamen hoe het klonk op een Intellix2 en crest CA's
Met AP1 en AP2 filters kun je het kastje ook rechttrekken in tijd tot ongeveer 200 a 250 Hz, zonder zit er helaas wel aardig wat verloop in maar dat is niet gek in een 4weg systeem.
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (20-11-2014 02:29:00)Verder wel een erg fijne kast, DJ Jix kan wel beamen hoe het klonk op een Intellix2 en crest CA's
Met AP1 en AP2 filters kun je het kastje ook rechttrekken in tijd tot ongeveer 200 a 250 Hz, zonder zit er helaas wel aardig wat verloop in maar dat is niet gek in een 4weg systeem.
Dat is wel het grootste nadeel van de originele hoorn, x-over naar het hoog ligt net te laag waardoor de 1inch flink moet werken. Extensie tot 2k5 zou erg fijn zijn, maar is lastig.
Topic: RS485 over RJ45 netwerkkabel (22-10-2014 23:01:00)Inderdaad Dre, netwerkkabel is 100 Ohm. Dacht ook zoiets maar kwam op een site cat5 specs tegen met 150Ohm, ach ;-)
RS485 is weldegelijk 120 Ohm, maar met een vrij ruime tolerantie.
Topic: RS485 over RJ45 netwerkkabel (21-10-2014 21:41:00)RS485 is weldegelijk 120 Ohm, maar met een vrij ruime tolerantie.
RS485 is +- 120 Ohm (impendantie) en netwerkkabels normaal 150 Ohm, qua netwerkkabel moet je wel naar de shielded variant maar de kans is aanwezig dat het op normale kabels ook werkt.
Topic: Macbook pro hapert met externe audio interface (motu 8pre) (13-10-2014 14:12:00)Hier bijna dezelfde setup in gebruik voor Smaart, Macbook Retina 15" waarop een Motu 4pre aangesloten is via dezelfde kabel/verloop.
Ik heb hier geen problemen, maar de meeste storingen kun je hier misschien mee verhelpen: www.motu.com/products/motuaudio/8pre/technotes.html
Topic: Krachtstroomkabels maken (22-5-2014 00:21:00)Ik heb hier geen problemen, maar de meeste storingen kun je hier misschien mee verhelpen: www.motu.com/products/motuaudio/8pre/technotes.html
Koop een tang die tot 6 of 16mm2 gaat, voor onder de 40 euro heb je er tegenwoordig al een
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (12-5-2014 18:24:00)
Waar is Timo zn post naartoe??
Topic: Pearl witte flits (14-4-2014 21:36:00)Mifex schreef:
Dan moet je wit wel naast die kleur zitten anders krijg je een witte flits + regenboog + je gekozen kleur