Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van MarkRombouts

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 62 bijdrage(n) van MarkRombouts (Pagina: 3 van 7)

Topic: MasterBlaster Grand Tour (14-11-2007 01:04:00)

pascal schreef:

SoundProjects komt uit NL laugh :D !!!!!
De 'protection LED's mogen af en toe knipperen, branden is te hard hoor sneaky :V !!!
Jongens, wel ff bij de les blijven.... shut up :X
Dat Soundprojects uit Nederland komt wist ik ook wel. Ik heb uit gewoonte importeur getypt terwijl dit inderdaad eigenlijk dus producent moest zijn. Het toestaan van continue branden van de protection leds is mij door een verhuuder verteld en ik ga er van uit dat hij zijn materiaal in de verhuur toch wel heel wil houden. Als dit inderdaad niet klopt, neem ik mijn woorden terug. Ik heb het ook nog nooit nodig gehad hoor dat de ledjes continue moesten branden. Ik zorg er altijd wel voor dat ik voldoende materiaal bij heb.
Topic: MasterBlaster Grand Tour (10-11-2007 09:25:00)
Arjan,

Wat bedoel je met het systeem in de clip. Als de lampjes van de ingebouwde beveiliging gaan brangen is dit geen probleem. Deze beveiliging begint al vroeg te processen. Deze lampjes mogen volgens de importeur dan ook gerust continue branden, zonder problemen.

Ik denk ook dat wij de sets gebruiken met verschillende volumes. Als de SP4's voor een tentfeest gebruikt dienen te worden, kom je er inderdaad niet met een dubbele set. Bij een tentfeest wil je op enige afstand van de set, nog graag een volume van boven de 100db halen en daar heb je inderdaad meer voor nodig. Als bijvoobeeld een lokaal festival voor gezinnen met kinderen e.d. moet versterken hoeft het lang niet zo hard, als je dan op enige afstand nog een 95db hebt en klankmatig een goede balans is het prima voor elkaar. En dan lukt het met een dubbele set dus prima is mijn ervaring.

Ik denk ook dat wij persoonlijk een verschillend idee hebben van wat nodig is. Ik heb je ook eens een set voor zaaltjes tot 400 man zien adviseren met twee dubbele 18" bassen per kant en twee dubbele 12" hoorgeladen toppen per kant. Voor de dingen die ik doe is dat zwaar overkill en kan ik met de helft af. We doen denk ik dus hele verschillende dingen en daarom lopen onze ideeën dus ook ver uiteen.
Topic: MasterBlaster Grand Tour (8-11-2007 12:38:00)
over de processing.

Er zijn inderdaad bedrijven die wel een externe processor gebruiken bij de SP4D sets. Met name bij het gebruik van een enkele set heb je niet zo veel midlaag (net boven de 80Hz). Dat gebied moet de enkele hoorngeladen 15" uit de topkast voor zijn rekening nemen.

Bij de nieuwste versie van de SP4-15 sub kan je het filter uitschakelen, waardoor je ze dan met een processor iets hoger kan laten doorlopen dan de standaard 80Hz. Hierdoor krijg je dus wat meer kick. Bij het gebruik van meerdere sets bij elkaar zou dit niet nodig moeten zijn, omdat de 15" speakers uit de topkasten dan moeten koppelen en het zou dan zowiezo goed moeten zijn.

Ik heb al een aanta buitenevenementen gedraaid met de SP4D sets en altijd tot grote tevredenheid. Met een enkele set, makkelijk tot een 600 personen gedraaid. Met een dubbele set een festivalletje met op het piek moment zo'n 2500 bezoekers (achteraan is het volume dan uiteraard niet meer op festival niveau maar zeker nog goed te horen). En een dubbele set met 2 extra bassen voor een publiek van ongeveer 3500 man. Hier was gelukkig wel een vergunning afgegeven met een maximaal volume aan de achterzijde van het plein van ik dacht 98 db.

De set is dus zeker bruikbaar voor buiten en in tenten. Dat de spreiding zo breed is klopt zeker, 85 x 40 graden. Echter bij het plaatsen van meer topkasten naast elkaar heb je hier vrij weinig last met overlap en de bijbehorende pieken in het frequentiegebied. Ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben, maar het is toch echt wel zo.
Topic: Wat kosten jullie nou? (7-11-2007 16:01:00)

Tijntje schreef:

Bij ons verschilt het een beetje van wat je wilt. Licht en geluid verhuren we sowieso apart, ivm recepties waar bijvoorbeeld geen licht voor nodig is. Maar als je een disco avondje neemt, van 4 uur (tot 24:00), tot 150 man, licht en geluid, dan betaal je bij ons €357 (inc. BTW). Uiteraard kan dit altijd veranderen ivm de wensen van de opdrachtgever, maar dit is de standaard prijs.
en wat krijg je dan voor dit 357 euris ?
Topic: MasterBlaster Grand Tour (7-11-2007 15:50:00)

anoniem_260208 schreef:

400 man met een dubbele 18" en een topje per kant vind ik persoonlijk wel zeer weinig, mis je dan niet heel veelheadroom?Voor 400man zet een bedrijf hier in de buurt al een dubbel sp4 diamond set neer, dit gaat voor in zalen goed alleen vind ik het persoonlijk voor de grotere dingen niet echt geschikt(feestenten en dergelijke vind ik 60graden spreiding teveel, en het sub moet je buiten/tenten minimaal 3 kasten per kant van hebben wil dit overkomen)groeten arjan
Een dubbele SP4D set voor een zaaltje van 400 man is echt overdreven. Met een enkele set moet je dit makkelijk aankunnen. Is dit niet het geval dat is er echt iets mis met de set. Met een dubbele SP4D set moet je toch aantallen tot 1000-1200 man aankunnen zonder problemen.
Topic: verschillen tussen actieve en passieve monitoren (gebruiks ervaringen) (29-10-2007 11:17:00)
Ik heb voor mijn monitoren ook hoezen op maat laten maken. Kosten vielen mij erg mee. Ik dacht bij de offerte eigenlijk dat het om een stukprijs ging, maar dat bleek toch echt de prijs voor twee hoezen te zijn.

Hoezen kunnen ook bedrukt worden met logo indien gewenst. Tegen meerprijs uiteraard.

De hoezen komen van de firma Muzip uit Veldhoven. Als ik dit hier niet mag posten verwijder maar gerust, het is niet bedoeld als reclame. Ik heb zelf gewoon erg goede ervaring met deze hoezen. Ze zijn zelfs kosteloos komen meten op mijn adres, omdat ze het betreffende model nog niet eerder hadden gemaakt.
Topic: Voedingfout sennheiser (17-9-2007 09:40:00)
Ik weet niet of dit bij Sennheiser ook het geval is maar.

Bij mijn Shure draadloos setje van 4 x SLX heb ik de benodigde antennedistributieversterker gekocht die je immers toch nodig hebt. In deze verdeler zit ook netjes een 4 voudige voeding voor de ontvangers ingebouwd. dus maar één adaptor meer nodig voor de distributieversterker.

Aangezien je bij gebruik van 8 zenders er toch verstandig aan doet het antenne systeem netjes te regelen, zal er bij Sennheiser vast ook wel zoiets bestaan.
Topic: Subs Bridgen of niet ? (7-9-2007 22:04:00)
Ik zou gewoon een aansluitpaneeltje maken in de case.

Met daarin twee speakon outputs voor links en rechts en een extra speakon die je aansluit voor gebrugd gebruik.
Duidelijk labelen en het kan niet meer fout volgens mij. De 1+ en 2+ van de versterker sluit je dan gewoon aan op het chassideel, als normale speakon, dus 1+ en 1-.

Gebruik je de versterker een keer gewoon stereo kan je de twee andere aansluitingen gewoon gebruiken. makkelijker en flexibeler kan niet volgens mij.
Topic: Electro Voice RX of Dynacord XA2 (5-9-2007 13:52:00)

Watt-Xtra schreef:

hoorngeladen tegen frontloaded?

De RX 153 heeft ook hoorngeladen mid en hoog, dus verschil is wellicht kleiner dan je zou denken.
Topic: GAE users (21-8-2007 23:46:00)
Te veel hoog in een tent is vaak een akoestich probleem. Het hoog wordt te veel gereflecteerd door het dak van de tent, waar de speakers meestel redelijk wat op projecteren. Het laag heeft echter totaal geen reflecties, zoals normaal van muren e.d. en blijft dus wat achter.

Toppen tippen is dus zeer waarschijnlijk een goede oplossing.