Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 3 van 20)
Topic: Stem uit liedjes halen (3-1-2006 07:46:00)
Die vriend waar ik het daarmee over had zei dat ik eens moest luisteren naar dat liedje achteruit afgespeeld.Misschien is dat een ingebeelde vriend...
Je kan ook een MIDI-file zoeken (zijn wijdverspreid op het internet), al hangt het geluid wat je dan krijgt helemaal af van de GM-synthesizer die je gebruikt. Als je de ingebouwde GM-synth van Windows gebruikt moet je niet veel verwachten... Wellicht kun je een gratis VST GM-synth op het internet vinden die een stuk beter is.
(GM = General MIDI)
Topic: Rook uit Denon versterker (27-12-2005 15:55:00)(GM = General MIDI)
Ik ken wel wat van electronica (is ook m'n studierichting), dus dat is het probleem niet. Na m'n examens ga ik samen met m'n prof es naar de versterker kijken (kwestie dat ik ook iets bijleer).
Bedankt allen voor de reacties!
Topic: Rook uit Denon versterker (27-12-2005 13:10:00)Bedankt allen voor de reacties!
Bedankt voor de reply's. Ik heb de versterker nog es bekeken met m'n vader (die er niet mee kon lachen aangezien het de zijne is), en die zegt dat die silicone tussen de elco's voor de stevigheid is (wat ik zelf betwijfel).
Ik heb de versterker ook nog es uit getest en alles blijkt nog te werken. Ik denk dus, zoals Tom zegt, dat er een elco is uitgelopen. Ik zal em naar m'n professor brengen (ik studeer electronica), die ervaring heeft met dergelijke toestanden.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Topic: Rook uit Denon versterker (27-12-2005 12:06:00)Ik heb de versterker ook nog es uit getest en alles blijkt nog te werken. Ik denk dus, zoals Tom zegt, dat er een elco is uitgelopen. Ik zal em naar m'n professor brengen (ik studeer electronica), die ervaring heeft met dergelijke toestanden.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Gedag.
Om de apparaten in m'n home-studiootje te laten horen heb ik ze aan een Denon DRA-385RD versterker/tuner hangen. Daarnet wilde ik wat piano spelen, en zet de Denon aan. Ik begin te spelen en plots valt de Denon uit (de speakers vallen uit - ik kon duidelijk de klik van een relais horen).
Dit heb ik vaker voorgehad, en heb eigenlijk geen idee hoe dit zou kunnen komen. Dus ik stel me hier geen vragen bij en doe zoals altijd: zet de versterker uit en zet em weer aan. Dit heb ik lang zo gedaan en het probleem was na deze herstart altijd opgelost.
Dus vandaag doe ik dit weer, en plots komt er rook uit die versterker! Ik rook ook meteen een soort verbrande geur; ik dacht meteen dat het een ontplofte elco was. Ik trek de stekker uit en schroef de versterker open om te kijken welke elco er ontploft is. Op het eerste gezicht is er met geen enkele elco iets aan de hand; ze zien er nog allemaal normaal uit. Wel zie ik tussen de twee grote elco's van de voeding (ze zijn beiden 6800uF) een soort van troebel doorschijnende silicone... Geen idee waarom de fabrikant zoiets zou doen...
Weet iemand waar het probleem zou kunnen zitten? Ik heb de versterker nog es aangezet en alles blijkt te werken (al heb ik geen signaal aan de ingang gelegd), het relais voor de speakers klikken ook aan bij het opstarten.
Alvast bedankt voor de hulp!
Topic: noob zoekt simpel antwoord op enkele vragen omtrent softwarematig produceren (28-9-2005 08:38:00)Om de apparaten in m'n home-studiootje te laten horen heb ik ze aan een Denon DRA-385RD versterker/tuner hangen. Daarnet wilde ik wat piano spelen, en zet de Denon aan. Ik begin te spelen en plots valt de Denon uit (de speakers vallen uit - ik kon duidelijk de klik van een relais horen).
Dit heb ik vaker voorgehad, en heb eigenlijk geen idee hoe dit zou kunnen komen. Dus ik stel me hier geen vragen bij en doe zoals altijd: zet de versterker uit en zet em weer aan. Dit heb ik lang zo gedaan en het probleem was na deze herstart altijd opgelost.
Dus vandaag doe ik dit weer, en plots komt er rook uit die versterker! Ik rook ook meteen een soort verbrande geur; ik dacht meteen dat het een ontplofte elco was. Ik trek de stekker uit en schroef de versterker open om te kijken welke elco er ontploft is. Op het eerste gezicht is er met geen enkele elco iets aan de hand; ze zien er nog allemaal normaal uit. Wel zie ik tussen de twee grote elco's van de voeding (ze zijn beiden 6800uF) een soort van troebel doorschijnende silicone... Geen idee waarom de fabrikant zoiets zou doen...
Weet iemand waar het probleem zou kunnen zitten? Ik heb de versterker nog es aangezet en alles blijkt te werken (al heb ik geen signaal aan de ingang gelegd), het relais voor de speakers klikken ook aan bij het opstarten.
Alvast bedankt voor de hulp!
Die M-audio firewire interface heb ik daar gekocht. Met name daar, omdat de prijs hier in België zo'n 100 euro hoger ligt! Dit is trouwens m'n allereerste audio/midi-interface
Ik heb hem al een tijdje binnen maar kan hem nog niet gebruiken omdat mijn huidige computer geen firewire poort heeft. Ik kan er daarmede pas iets zinnigs over zeggen als mijn nieuwe computer binnen is.
Topic: noob zoekt simpel antwoord op enkele vragen omtrent softwarematig produceren (14-9-2005 19:39:00)Ik heb hem al een tijdje binnen maar kan hem nog niet gebruiken omdat mijn huidige computer geen firewire poort heeft. Ik kan er daarmede pas iets zinnigs over zeggen als mijn nieuwe computer binnen is.
Ik snap je redenering en ga helemaal akkoord :)
Topic: noob zoekt simpel antwoord op enkele vragen omtrent softwarematig produceren (14-9-2005 19:11:00)Waarom zou je geen laptop gebruiken om muziek te maken? Sorry maar dat vind ik een erg krom statement dat nergens op slaat. Volgens mij bedoelt Jows trouwens dat je niet de interne speakers van de laptop moet gebruiken, maar monitors moet gebruiken. Dat, is natuurlijk helemaal juist.
Ikzelf koop zeer binnenkort een Apple Powerbook, en ik ga die zeker gebruiken om muziek te maken. Ik zou niet weten waarom deze niet geschikt zou zijn. Bovendien heb je bij een laptop het voordeel om mobiel te zijn. Handig voor als je live wilt, of als je op locatie verder aan een track wilt werken (dat ben ik zelf van plan te doen want ik heb veel vrienden die een instrument spelen).
Zelf zou ik helemaal geen Windows computer gebruiken om muziek te maken. Maar da's een eigen keuze natuurlijk.
Voor de geluidskaart, zou ik een externe kaart nemen, die werkt via FireWire of USB2.
Verder: Gebruik de zoekfunctie op het Synthforum, daar vind je zeker antwoorden op je (beginners) vragen.
Veel succes!
Topic: dj school (11-9-2005 17:28:00)Ikzelf koop zeer binnenkort een Apple Powerbook, en ik ga die zeker gebruiken om muziek te maken. Ik zou niet weten waarom deze niet geschikt zou zijn. Bovendien heb je bij een laptop het voordeel om mobiel te zijn. Handig voor als je live wilt, of als je op locatie verder aan een track wilt werken (dat ben ik zelf van plan te doen want ik heb veel vrienden die een instrument spelen).
Zelf zou ik helemaal geen Windows computer gebruiken om muziek te maken. Maar da's een eigen keuze natuurlijk.
Voor de geluidskaart, zou ik een externe kaart nemen, die werkt via FireWire of USB2.
Verder: Gebruik de zoekfunctie op het Synthforum, daar vind je zeker antwoorden op je (beginners) vragen.
Veel succes!
Al doende leert men ook. Straks willen mensen nog naar school om boterhammen te leren smeren...
Dj'en kun je zeer gemakkelijk op je eigen leren, daar heb je helemaal geen les voor nodig. Wél doorzettingsvermogen.
Topic: Ableton Live 4 (31-7-2005 10:27:00)Dj'en kun je zeer gemakkelijk op je eigen leren, daar heb je helemaal geen les voor nodig. Wél doorzettingsvermogen.
Als je veel draaiknoppen wilt dan is de Doepfer Drehbank wel een must. Prijs valt goed mee en je krijgt er bovendien een zeer goede bouwkwaliteit bovenop. Geen plastieken behuizing hier (zoals bij zoveel andere fabrikanten), wel een aluminium case.
Topic: Boodschappen in muziek bij achteruit afspelen (6-7-2005 15:47:00)Kevin_S schreef:
Je moet ook wel redelijk sociaal gestoord zijn om constant naar achterstevoren gedraaide muziek te luisteren om satanische boodschappen te vinden.
Nu niet denken dat dit mijn bezigheid is he
Die vriend waar ik het daarmee over had zei dat ik eens moest luisteren naar dat liedje achteruit afgespeeld.