Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Viero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Viero (Pagina: 3 van 20)

Topic: Chamsys (13-4-2015 11:30:00)
Speed master: je record de parameters waarvan je de snelheid wil controlleren op een fader, 3 x S drukken, function, fader is a speed master > YES (staat ook in de handleiding... Misschien even lezen... Op www.avl.be valt deze in nederlands te downloaden (hopelijk is deze link ok daar het niet echt een webshop is...)).

Een shutter maken voor een scanner zal je bij een metaalboer moeten vragen laugh :D Je kan als je een strobe wil gewoon een pulse fx geven aan het dimmerkanaal (als dat er is...) of een pulse rndm als je een random strobe wil

Maar misschien beter de manual eens lezen
Topic: Ervaring met Line 6 digitale draadloze mics? (13-8-2014 20:19:00)
Een tijd geleden Suzanne Vega gehad met de Line6 draadloze mic, haar FOH mixer is er totaal NIET in geslaagd om haar verstaanbaar over te brengen... Geen idee waarom ze met die mic touren maar het was echt een regelrechte ramp... Met de shures die we dan ook meehadden totaal geen probleem gehad bij de voorprogramma's...
Topic: De juiste pinspot. (11-4-2014 13:05:00)
Niet echt een pinspotkopie, maar wel een erg leuk lampje, scherpe prijs, komt een boel licht uit én aparte witte led...
Topic: COB LED 4 barren (10-4-2014 20:31:00)

Frank76 schreef:

Maar dat is een losse 100 watt par, dat is nogal anders dan een Led T-4tje. Principe blijft het zelfde, maar de output mag met 100 watt led ook wel fors zijn. Bij die bedragen per lamp verwacht ik eerlijk gezegd toch wel een aardig bruikbaar wit/amber met goede kleurechtheid.
Die T-4 balkjes hebben hooguit 36 watt per led en kosten hetzelfde als 1 lamp die jij aanhaalt.
Zolang het RGB is kan je geen écht wit amber hebben é :) Het blijft goedkope kleurmenging... En ik wilde maar zeggen dat het COB principe in mijn ogen fantastisch is. 36w/stuk is volgens mij méér als genoeg voor drive-in toestanden aangezien ik 8 van die cob spotjes gebruik om een orkest + koor van frontlicht te voorzien...
Topic: COB LED 4 barren (10-4-2014 19:48:00)
Ik heb zelf de Briteq COB Ledpar56 RGB en ben er super tevreden van... 100W rgb module, en wat er tof is aan het COB principe: maar 1 lichtpunt, veel mooiere verzadiging van kleuren, wit is nog niet 100% wit maar minder vuil als bv. een M800 én als je ze in frontlicht hangt heb je maar 1 schaduw...

Ter referentie: de COB parren van mij blazen met gemak een M800 weg... (logisch wel, maar ter vergelijking)
Topic: Trusscarré bouwen (8-10-2013 20:40:00)

Frank76 schreef:

Dat is niet dè manier voor ons, aangezien je er minimaal 2 nodig hebt, liefst vier en dat geeft toch wat problemen, zowel financieel als logistiek.
Bovendien kan je geen 4 statieven omhoog draaien met 2 man, dus je blijft lopen.
Uiteraard een heel mooie oplossing, maar voor ons niet haalbaar.
Denk dat de kleinere bedrijven vooral heel druk bezig zijn hun rug te verpesten.
Heb zelfs al gezien dat men met 4 man een groot carré optilde (vol licht) en er stukjes van 0,5 meter onder zette, steeds een stukke hoger. Heel gezond, in je eentje meer dan 200 kg optillen...
Het blijven lopen zal je alleen maar oplossen met 2 man extra, ofwel (indien mogelijk) takels huren en daarmee doen... Het blijft echter een job waarbij je moet 'sleuren en slepen'.
Topic: welk audio/midi interface. (zie door de bomen.......) (3-6-2013 19:28:00)
Ik heb die C400 en ben er heel erg tevreden van, gebruik 'm als geluidskaart voor de medaserver, draait perfect, geen problemen mee... Hij is ook heel erg robuust gemaakt.
Topic: High End Roadhog 3 (23-5-2013 22:38:00)
Zelf geen ervaring mee maar meer slechte dingen over de Hog3 gehoord als goede... Kijk je dan niet beter voor bv. Chamsys of MA? (van Avolites persoonlijk geen fan laugh :D )

Voordeel bij Chamsys is dat het naar het schijnt nog ietwat op Hog lijkt naar manier van werken toe (als dat belangrijk is)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (1-5-2013 03:48:00)

Malle Pietje schreef:

Kunnen wij als eigen (geluid) vervoerder daar dan ontheffing voor krijgen?
En in hoeverre ben ik niet commercieel als ik mijn spullen op klus nodig heb?
Ik denk ook dat daar nog al wat beperkingen zijn mbt afstanden die je mag rijden.
Als ik het goed begrepen heb, mag je max. 50km van je standplaats zijn.
Dus als ik naar Utrecht of verder moet, mag ik niet...?!
Niet-commercieel vervoer = vervoer waarbij je je eigen materiaal transporteert om er op een locatie mee te werken

Commercieel vervoer = vervoer waarbij je goederen voor een derde van plek A naar plek B brengt

Dus jij bent zowizo niet-commercieel vervoer. De beperkte afstand geld alleen maar voor de tacho, als je buiten de 50km zone gaat moet je gewoon een schijf invullen/digitale pas in de tacho steken happy :)

Overigens, in zo'n grote BE bussen, max 3,5 ton, je houdt niet enorm veel laadruimte over... En ga je naar + 3,5 ton moet je zowizo je tachograaf gebruiken (die omzeiling geldt alleen maar onder de 3,5 ton).

En met een vrachtwagen (C) mag je maar 90km/h, maar het is zoveel rustiger rijden tussen de vrachtwagens en uiteindelijk scheelt het een half uurtje dat je vroeger moet opstaan...
Topic: All in one PC voor chamsys systeem, waar op te letten? (26-4-2013 23:05:00)
Als je pc windows vlotjes draait is het op zich al meer dan genoeg... De software draait perfect bij mij op een netbook van +/- 5j oud, XP en een Atom processor... Op mijn laptop van 3 jaar oud met een intel i3 draait het als een zonnetje... Voor heen en weer gereis is SSD wel een goede optie, voor de rest zou ik gewoon zorgen dat je een degelijke 'Word' pc hebt, die zou Chamsys meer als vlot moeten kunnen draaien...