Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 3 van 20)
Topic: Kanaalindeling ledparren.. (4-1-2009 17:53:00)Nee, want zodra de kachel aangaat verbruikt ie 3 kw..
Waarschijnlijk issie in de tussentijd dus niet aangeweest, maar zodra het iets kouder werd oid ging die kachel aan en flipte de zekering..
Dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken? ( niet lullig bedoelt.. )Mij lijkt het logisch dat wanneer de kachel aanspringt omdat het te koud is dat hij op het moment dat er weer stroom op komt hij gelijk weer aanspringt. Dit zou dan betekenen dat de stoppen binnen een aantal seconden er weer uitspringen. Dit was blijkbaar niet het geval aangezien er 5 minuten tussen zaten.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-10-2008 22:22:00)Dat betekent dus dat deze versterker geen pretje voor het lichtnet is.Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (5-10-2008 19:18:00)Lijkt mij niet aan te raden, opgegeven vermogen in Bridge mode is met een 8 ohm lading.
Martin.Dat klopt, maar aangezien Watt-Xtra ook al met 3 kasten per kant gewerkt heeft en dus onder de 4 ohm per kanaal uit komt vroeg ik mij af of dit ook opgaat in bridge mode.Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (2-10-2008 18:31:00)
Is er inmiddels al bekend of de Multispot leverbaar is in Nederland?
Topic: Line Array Topic (28-11-2008 20:00:00)Omdat er nog geen algemeen line array topic is en ik het toch wel heel erg interessante materie vind zou ik hier graag wat theorieën van verschillende forum leden willen lezen.
De eerste vraag die bij mij op komt is dat een aantal fabrikanten hebt die menen een line array te maken, maar dat bijvoorbeeld de V-Dosc en Adamson Y18/Y-10 een line-source-array zijn (dus 'echte' lijnbronnen).
Na wat lezen op het internet kwam ik er achter dat om een echte lijnbron te verkrijgen je luidsprekers niet verder dan 1/2 lambda uit elkaar mogen zitten zodat ze gaan koppelen en 1 geluidsfront vormen.
Aangezien dit bij hele hoge frequenties niet mogelijk is aangezien je al snel 1 inch kwijt bent voor je driver wordt hier dan gebruik gemaakt van een wave guide. (zie hier een mooi voorbeeld filmpje (nog een mooi filmpje)
Tot nu toe kan ik het begrijpen hoe dit binnen 1 enkele kast werkt. Echter wanneer je kasten boven elkaar gaat hangen heb je vaak al te maken met 2x15 mm voor het hout wat inhoud dat de hoogst te koppelen frequentie (340 /0,03) x 1/2 = 5666 Hz is.
Nu hebben de wave guides van nature een hogere gevoeligheid dan de meeste > 6" luidsprekers. Wat ik mij dus kan voorstellen is dat alleen de mid-range speakers koppelen en de wave guides alleen onderling in dezelfde kast aangezien een waveguide het gebied boven de 5666 Hz voor zich neemt. En dat als je genoeg mid-range speakers laat koppelen (+3 dB bij verdubbeling) je vanzelf op dezelfde aantal dB's komt als de wave guides.
Wat mij dan gelijk opvalt is dat in het gebied tussen pak en beet 1000 Hz en 5666 Hz wel gaat koppelen waardoor je een behoorlijke bult krijgt in dat gebied door de hogere gevoeligheid van de wave guides.
Nu heeft het v-dosc systeem vierkante kasten welke in de banaan vorm aan de voorkant uit elkaar getrokken worden waardoor de afstand groter wordt tussen de individuele luidsprekers en er dus theoretisch minder koppeling ontstaat dan wanneer deze in een wig tegen elkaar geplaatst worden.
Ik ben benieuwd wat jullie kennis en of bevindingen zijn van de theorie achter line arrays (en dan wel iets dieper gaande dan "het vormt 1 lijnbron en een egale verdeling van het geluid over het gehele luistergebied").
Vooral in het gebied waarbij je bronnen heel dicht bij elkaar geplaatst moeten worden om te koppelen en de bult die ik eerder beschreef in het gebied van de wave guide die wel koppelt.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (28-11-2008 14:58:00)De eerste vraag die bij mij op komt is dat een aantal fabrikanten hebt die menen een line array te maken, maar dat bijvoorbeeld de V-Dosc en Adamson Y18/Y-10 een line-source-array zijn (dus 'echte' lijnbronnen).
Na wat lezen op het internet kwam ik er achter dat om een echte lijnbron te verkrijgen je luidsprekers niet verder dan 1/2 lambda uit elkaar mogen zitten zodat ze gaan koppelen en 1 geluidsfront vormen.
Aangezien dit bij hele hoge frequenties niet mogelijk is aangezien je al snel 1 inch kwijt bent voor je driver wordt hier dan gebruik gemaakt van een wave guide. (zie hier een mooi voorbeeld filmpje (nog een mooi filmpje)
Tot nu toe kan ik het begrijpen hoe dit binnen 1 enkele kast werkt. Echter wanneer je kasten boven elkaar gaat hangen heb je vaak al te maken met 2x15 mm voor het hout wat inhoud dat de hoogst te koppelen frequentie (340 /0,03) x 1/2 = 5666 Hz is.
Nu hebben de wave guides van nature een hogere gevoeligheid dan de meeste > 6" luidsprekers. Wat ik mij dus kan voorstellen is dat alleen de mid-range speakers koppelen en de wave guides alleen onderling in dezelfde kast aangezien een waveguide het gebied boven de 5666 Hz voor zich neemt. En dat als je genoeg mid-range speakers laat koppelen (+3 dB bij verdubbeling) je vanzelf op dezelfde aantal dB's komt als de wave guides.
Wat mij dan gelijk opvalt is dat in het gebied tussen pak en beet 1000 Hz en 5666 Hz wel gaat koppelen waardoor je een behoorlijke bult krijgt in dat gebied door de hogere gevoeligheid van de wave guides.
Nu heeft het v-dosc systeem vierkante kasten welke in de banaan vorm aan de voorkant uit elkaar getrokken worden waardoor de afstand groter wordt tussen de individuele luidsprekers en er dus theoretisch minder koppeling ontstaat dan wanneer deze in een wig tegen elkaar geplaatst worden.
Ik ben benieuwd wat jullie kennis en of bevindingen zijn van de theorie achter line arrays (en dan wel iets dieper gaande dan "het vormt 1 lijnbron en een egale verdeling van het geluid over het gehele luistergebied").
Vooral in het gebied waarbij je bronnen heel dicht bij elkaar geplaatst moeten worden om te koppelen en de bult die ik eerder beschreef in het gebied van de wave guide die wel koppelt.
Ik zou zeggen, filmpje van de server halen en BUMA laten bewijzen dat het een nummer was van Tiësto en niet iets dat je zelf gemaakt hebt.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-10-2008 10:36:00)Daniel-sound schreef:
Laxap schreef:
Wat veel gekker is is dat de hele show dan maar 600 watt verbruikt heeft.Waarschijnlijk issie in de tussentijd dus niet aangeweest, maar zodra het iets kouder werd oid ging die kachel aan en flipte de zekering..
Dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken? ( niet lullig bedoelt.. )
Wat veel gekker is is dat de hele show dan maar 600 watt verbruikt heeft.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (6-10-2008 19:50:00)DAP heeft inderdaad niet zo'n goede naam als merken zoals EV, Dynacord en JBL hebben. Maar desondanks ben ik zeer tevreden over de AX-12 luidsprekers van DAP. Mede door de zeer aangename prijs.
Nu DAP met een aantal nieuwe producten op de markt is gekomen, waar onder andere de Stage-Amps bij horen, maar ook de Touring speaker series begint het toch behoorlijk interessant te worden om ook naar DAP te kijken voor het wat grotere werk.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (6-10-2008 11:07:00)Nu DAP met een aantal nieuwe producten op de markt is gekomen, waar onder andere de Stage-Amps bij horen, maar ook de Touring speaker series begint het toch behoorlijk interessant te worden om ook naar DAP te kijken voor het wat grotere werk.
Ganzz schreef:
Gisteren heb ik flink getest en de TLs dimde op de kick vd subs.Mijn lijken trouwens de stage-amps van DAP een goede concurrent. Vooral de 4.4 (2x 3500 Watt met een 2 ohm belasting, € 949,- en 16 kg).
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (4-10-2008 17:37:00)KVM schreef:
Laxap schreef:
Is er ook al iemand geweest die deze versterker geprobeerd heeft in "bridge mode" met een 4 ohm lading?Martin.
Is er ook al iemand geweest die deze versterker geprobeerd heeft in "bridge mode" met een 4 ohm lading?