Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 3 van 15)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (16-5-2013 10:01:00)
Eh jongens... het is 2013 he..showtec is echt geen A-merk, maar ze hebben ondertussen een redelijke track record als het gaat om kwaliteit. zie hun spullen ook terugkomen bij grote dry-hire bedrijven en die gaan echt geen meuk verhuren.
wees blij dat er nog bedrijven zijn die het aandurven om zo'n absurd product in de markt te zetten.
Topic: Skyrose (15-5-2013 16:17:00)wees blij dat er nog bedrijven zijn die het aandurven om zo'n absurd product in de markt te zetten.
Zelf maar even contact gezocht met IlenT om dit nu voor eens en voor altijd duidelijk te hebben.
Als eerste werd onderschreven dat een Skytracer geen laser is en dat de normen van het verdrag van Chicago worden gevolgd. lees, die genoemde afstanden voor High intensity lights.
Wel hanteert men het beleid dat binnen de laser-free zone een advies wordt opgesteld en dat daarbuiten een melding wordt gemaakt voor de luchtvaart. dit laatste voor bijvoorbeeld traumaheli's etcetera. Men juicht het doen van meldingen toe, maar het is geen verplichting als men buiten de kaders van het verdrag van Chicago valt.
Dit geld overigens niet enkel voor skytracers, maar voor iedere lamp die hinder of gevaar kan opleveren. skytracers zijn dan de meest logische optie, maar een spot a la Sharpy of een VL3500washFX kun je hier onder scharen..en wat te denken van een aantal blinders? ACL is niet voor niets een afkorting van Aircraft landing light...
Hoe goed ik overigens ook geïnformeerd ben, de beste man waar ik mee sprak gaf tussen de regels door ook aan dat het een grijs gebied is.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (24-4-2013 10:10:00)Als eerste werd onderschreven dat een Skytracer geen laser is en dat de normen van het verdrag van Chicago worden gevolgd. lees, die genoemde afstanden voor High intensity lights.
Wel hanteert men het beleid dat binnen de laser-free zone een advies wordt opgesteld en dat daarbuiten een melding wordt gemaakt voor de luchtvaart. dit laatste voor bijvoorbeeld traumaheli's etcetera. Men juicht het doen van meldingen toe, maar het is geen verplichting als men buiten de kaders van het verdrag van Chicago valt.
Dit geld overigens niet enkel voor skytracers, maar voor iedere lamp die hinder of gevaar kan opleveren. skytracers zijn dan de meest logische optie, maar een spot a la Sharpy of een VL3500washFX kun je hier onder scharen..en wat te denken van een aantal blinders? ACL is niet voor niets een afkorting van Aircraft landing light...
Hoe goed ik overigens ook geïnformeerd ben, de beste man waar ik mee sprak gaf tussen de regels door ook aan dat het een grijs gebied is.
tof.. hij blijft geniaal he! hebben jullie de solar 575 of de K4?
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (23-4-2013 15:24:00)Het Solar systeem was een add-onn op de vloeistofprojector, zijn er maar een paar 100 van gemaakt. overigens deed een originele solar 250 met sound-input een paar jaar geleden ook grif 150 euro, en nu niet eens de helft. die worden ook al 25 jaar niet meer gemaakt. en daar is de markt toch nog groter voor gezien de ontelbare hordes pink floyd liefhebbers die allemaal zo'n ding in hun mancave wilden.
de mensen die nu vintage lighting kopen zijn allemaal de mensen die in hun jeugd waren ten tijde van deze bakbeesten, en nu door jaren werken in de mogelijkheid zijn deze dingen te kopen. denk je dat iemand die is opgegroeid met ledtechnologie dezelfde nostalgische waarde zal toekennen? die laatste heeft nooit zijn eerste liefde ontmoet en weer verloren onder het licht van een sloot uit de maat knipperende par36's....
maargoed. met tulpenbollen dacht ook iedereen dat ze nooit in prijs zouden zakken...
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (23-4-2013 08:20:00)de mensen die nu vintage lighting kopen zijn allemaal de mensen die in hun jeugd waren ten tijde van deze bakbeesten, en nu door jaren werken in de mogelijkheid zijn deze dingen te kopen. denk je dat iemand die is opgegroeid met ledtechnologie dezelfde nostalgische waarde zal toekennen? die laatste heeft nooit zijn eerste liefde ontmoet en weer verloren onder het licht van een sloot uit de maat knipperende par36's....
maargoed. met tulpenbollen dacht ook iedereen dat ze nooit in prijs zouden zakken...
de vintage clublighting markt is volledig overspannen. als je wil verkopen, doe het dan nu. Er komt een moment dat mensen niet meer mee gaan doen aan die ratrace, en dan valt de bodem er vanzelf onder uit en zakken de prijzen allemaal in, dan kun je er beter voor zorgen dat jij de eerste bent. Een krypton, maxiradar of venus zal altijd wel een zekere waarde behouden gezien hun imposantheid, maar niet meer dan een marktconforme waarde van een aantal 100en euro.
Paar jaar geleden betaalde je voor een optikinetics solarsysteem 2000 euro, nu gaan ze weg voor 600. en waarom; omdat men er achter kwam dat het eigenlijk niet meer dan een lampje is waar maar een hele kleine markt voor is; 100 verzamelaars zaten elkaar op te jutten totdat waarschijnlijk de vrouw van een van die verzamelaars zij: en nou is het klaar, je verkoopt de boel en we gaan op vakantie.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (15-4-2013 22:52:00)Paar jaar geleden betaalde je voor een optikinetics solarsysteem 2000 euro, nu gaan ze weg voor 600. en waarom; omdat men er achter kwam dat het eigenlijk niet meer dan een lampje is waar maar een hele kleine markt voor is; 100 verzamelaars zaten elkaar op te jutten totdat waarschijnlijk de vrouw van een van die verzamelaars zij: en nou is het klaar, je verkoopt de boel en we gaan op vakantie.
Dank je voor je uitleg! geeft een heel ander beeld van het geheel.
qua stroom is het wel grappig dat we allemaal denken dat gasontlading en leds automatisch veel minder stroom verbruiken, terwijl je best wat par36 kwijt kunt op 32a :)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (15-4-2013 15:17:00)qua stroom is het wel grappig dat we allemaal denken dat gasontlading en leds automatisch veel minder stroom verbruiken, terwijl je best wat par36 kwijt kunt op 32a :)
Sorry..maar ik kan die mening niet delen. Hoe gaaf de verlichting ook is.. als die naar beneden komt dan doet het nog steeds heel erg zeer. Als je al bescherming moet plaatsen omdat anders de constructieve ondersteuning van je truss beschadigd dan klopt er iets niet. 100% veilig is wat anders dan 99% kans dat het allemaal goed gaat.
dat je naar een ander forum verwijst om naar veiligheid over truss te kijken zegt dan weer genoeg; er is in nederland nog heel veel werk aan de winkel.
maar back on topic. hoeveel ampere trekt dit bij elkaar wel niet..zie de stroommeter al uit zijn lagers lopen als alles tegelijk aan gaat.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (15-4-2013 09:03:00)dat je naar een ander forum verwijst om naar veiligheid over truss te kijken zegt dan weer genoeg; er is in nederland nog heel veel werk aan de winkel.
maar back on topic. hoeveel ampere trekt dit bij elkaar wel niet..zie de stroommeter al uit zijn lagers lopen als alles tegelijk aan gaat.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie...... maar zo truss plaatsen... kom op zeg... dacht dat we verder waren met zijn allen.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (9-4-2013 16:55:00)allemaal wat kleiner: link.marktplaats.nl/653471160
Topic: Belichting polyvalente zaal (9-4-2013 08:30:00)Evenementenbureaus zijn in mijn ogen vaak het putje waar geld in verdwijnt met je ogen open. ze nemen je veel werk uit handen maar ook de room op je taart ben je kwijt en dan blijft er alleen droge cake over. als je evenementen wil gaan organiseren die niet heel uniek zijn (fuiven in alle soorten en maten, schlageravonden of walking diners..vul zelf maar in) dan zou ik de organisatiebureaus alleen benaderen voor specifieke zaken.
Hieronder heb je een lijst van nederlandse bedrijven die specifiek evenementenrigging en dus ook takelpunten verzorgen, weet er geen in België. heb zelf goede ervaringen met Toprek rigging.
www.argh.nl/links/riggingbedrijven
Hieronder heb je een lijst van nederlandse bedrijven die specifiek evenementenrigging en dus ook takelpunten verzorgen, weet er geen in België. heb zelf goede ervaringen met Toprek rigging.
www.argh.nl/links/riggingbedrijven