Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dr.Audiophile

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 36 bijdrage(n) van Dr.Audiophile (Pagina: 3 van 4)

Topic: PA markt 2009 (13-3-2009 11:33:00)
mhhh twijfels :p
Topic: PA markt 2009 (13-3-2009 11:04:00)
jammer dat het zo ver is
vanuit belgie --> 200km en 2u rijden, zie ik net niet zitten.
klinkt nogthans zeer leuk, zeker nu ik nog zoekende naar boxen ben...

misschien domme vraag maar zijn er mensen die weten of er dergelijke events in belgie zijn?
Topic: speakerset (11-3-2009 13:37:00)
even langs geweest bij een dj-store.

daar hebben ze mij afgeraden om DAP te kopen (DAP = JB)
en ik heb naar alternatief gevraagt. dat was PROEL (set weet ik niet meer)
zijn 2 tops/bass kasten totaal voor 1200W
maar zelf vond ik proel een totaal onbekend merk, maar dit blijkt niet zo.
iemand die deze kent?

verder vond ik nadelig dat boeltje redelijk wat weet (active set) en dat het moeilijker uitbreidbaar is.
Topic: Verschil in versterkers/prijsklasse (4-3-2009 11:50:00)
heeft naar mijn opinie te maken met de gebruikte componenten
(koelplaten, transistoren, ...)

kijk maar eens naar gewicht, de duurdere zullen normaal meer gaan wegen (ookal weet ik niet hoe het zit bij die nieuwe digitale versterkers) door de grotere koelplaten. grotere koelvinnen = betere koeling = langere levensduur

maar denk dat men ook gaat betalen voor het merk.

over vermogens spreek in mij niet graag uit maar volgens mij heeft een versterker van 900W RMS meer dan die van 500W RMS
Topic: speakerset (4-3-2009 09:41:00)
vind het zelf ook zeer vreemd...
Topic: speakerset (4-3-2009 08:14:00)
strange... komt vanop DAP site...

eender, als ik mijn set zou kopen dan ga ik gewoon da nog eens vragen, en ken de verkoper goed... dus die zal daar geen probleem van maken om mij te begeleiden

zou trouwens beginnen met een P 1600 en 2tops/bassen.
dan kan ik later mij die 2e versterker, 2 bassen, X-over , eq en compressor-limiter bijkopen

mogen links?
P1200 @ DAP-site

lees ik dan zo verkeerd :s
Topic: speakerset (3-3-2009 20:32:00)

Dré schreef:

Probeer, als je wilt leren, zoveel mogelijk te lezen (en je zult zien dat alle vragen die je tot nog toe gesteld hebt al meer dan eens op dit forum beantwoord zijn in het verleden)...
ok :p

iedereen alvast bedankt he
Topic: speakerset (3-3-2009 15:50:00)
ok nu ben ik er uit :)

iedergeval iedereen bedankt voor de informatie, heb vandaag veel bijgeleerd

dank u :)
Topic: speakerset (3-3-2009 15:30:00)
P 1200:

Stereo mode: 8ohm: 2x 530 Watt RMS
4ohm: 2x 800 Watt RMS
....

P700:
Stereo mode: 8ohm: 2x 240 Watt RMS
4ohm: 2x 360 Watt RMS
...
vanop de site zelf :p
k lees nu wel waar dat program vermogen voor staat (aanbevolen vermogen... altijd dubbele)
Topic: speakerset (3-3-2009 15:27:00)

KVM schreef:

Bovenstaande vragen vind ik wel erg Newbie, weet je zeker dat je "zoek in forum" gebruikt?
Of gaat het je slechts om een makkelijk voorgekauwd antwoord.

Martin.
sorry daarvoor maar qua vermogens ben ik idd nog niet zo goed op de hoogte, en sla soms dingen een beetje door elkaar.
maar tis niet de bedoeling om een "voorgekauwd antwoord te vinden. ik zoek gewoon zoveel mogelijk info en wil zoveel mogelijk bijleren,thats it. dat ik wat freaked out ben van al die getallekes is denk ik ergens beetje normaal.

denk dat als je een pc koopt (waar ik dan veel beter in thuisben) je ook graag info hebt en een bevestiging wilt over wat alles betekend.

ps: wil niemand aanvallen en niet sarcastisch of arrogant overkomen... k weet dat het mss zo lijkt, maar vond geen betere manier om het te verwoorden... dus wil niemand aanvallen ofzo :)