Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Davasch
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Davasch (Pagina: 3 van 11)
Topic: DI-box omgekeerd gebruiken (15-7-2013 01:33:00)
Bijkomende voordelen: hij sluit erg goed af en hij is erg hufterproof (en dus ook bestand tegen kinderhandjes die 'm ongetwijfeld een keer te pakken krijgen
)Hoewel ik niet echt veel vergelijkingsmateriaal heb (Stanton alleen) volledig eens met bovenstaande reactie. Ik hou zelf niet van de modellen met 'draaiende schelpen' en heb daarom voor deze gekozen. Gebruik deze nu meer 5 jaar praktisch iedere dag met veel plezier. Onderdelen ook los verkrijgbaar, prima ding.
Enig nadeel is dat het wel érg tegenvalt wanneer je een 'consumenten' ding op je hoofd zet
Topic: Denon DN-S1200 crasht virtual DJ (2-7-2013 14:42:00)En de MacBook's zijn ook zeker niet heilig hoor. Erg mooie apparaten, maar dat aluminium vervormt ook redelijk snel. Bij mij komt ie de deur niet meer uit (tenminste voor drive-in werk niet).
In een café waar ik regelmatig een show zet prik ik in. Dit is echter op een mixer met RCA-inputs en er zit een behoorlijke lengte kabel tussen. Mijn mixer heeft een gebalanceerde uitgang.
Normaal wordt een DI-box voor conversie van ongebalanceerd-->gebalanceerd gebruikt. Kan ik echter zonder problemen een passieve DI-box de andere richting op gebruiken?
En heeft iemand nog tips wat betreft een specifiek type? Deze (SC-23) bijvoorbeeld heeft enkel een XLR-male connector erop zitten aan de gebalanceerde kant, wat volgens mij inhoudt dat er dus al een verloopje tussen moet indien andersom gebruikt, wat niet zo praktisch is.
Topic: Pioneer XDJ-R1 (4-7-2013 21:13:00)Normaal wordt een DI-box voor conversie van ongebalanceerd-->gebalanceerd gebruikt. Kan ik echter zonder problemen een passieve DI-box de andere richting op gebruiken?
En heeft iemand nog tips wat betreft een specifiek type? Deze (SC-23) bijvoorbeeld heeft enkel een XLR-male connector erop zitten aan de gebalanceerde kant, wat volgens mij inhoudt dat er dus al een verloopje tussen moet indien andersom gebruikt, wat niet zo praktisch is.
Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om rekordbox 'live' te gebruiken over een netwerkverbinding met de XDJ-R1 toch?
Topic: Welke hoofdtelefoon(s) raden jullie aan? (4-7-2013 14:17:00)YourLiVe schreef:
De HD 25 van Sennheisser is erg populair in de geluidswereld (bij dj's, geluidsmannen en in studio's), en zit maar een tientje boven je budget. Ik ben zelf professioneel dj en gebruik deze al jaren meerdere keren per week on the road.Bijkomende voordelen: hij sluit erg goed af en hij is erg hufterproof (en dus ook bestand tegen kinderhandjes die 'm ongetwijfeld een keer te pakken krijgen
)Enig nadeel is dat het wel érg tegenvalt wanneer je een 'consumenten' ding op je hoofd zet
Heb laatst met precies hetzelfde probleem lopen stoeien. Helaas geen oplossing gevonden. Bij denon wordt op de fora gezegd dat dit geen bug is, maar het 'ontwerp'. USB-verbinding wordt gewoon 'hard' verbroken, apparaat verdwijnt ook uit apparaatbeheer onder Windows. Waarom je zoiets zou ontwerpen kan ik vanuit technisch oogpunt misschien nog enigszins voorstellen, maar het werkt natuurlijk gewoon niet.
Een oplossing die ik nog bedacht had was het gebruik van een externe geluidskaart die ik nog had liggen (Maya kaartje). Het probleem wat ik daarmee kreeg was dat speler 1 en 2 na wisselen tussen PC en CD omgedraaid werden. Kortom: ik heb het ook nog niet werkend gekregen.
Topic: Pioneer XDJ-R1 (19-6-2013 23:28:00)Een oplossing die ik nog bedacht had was het gebruik van een externe geluidskaart die ik nog had liggen (Maya kaartje). Het probleem wat ik daarmee kreeg was dat speler 1 en 2 na wisselen tussen PC en CD omgedraaid werden. Kortom: ik heb het ook nog niet werkend gekregen.
Weer wat geleerd
Ik ga dit apparaat even in de gaten houden, dit lijkt me namelijk ideaal als 'backup' voor m'n setje CDJ-2000's of voor die paar keer per jaar wanneer ik een tweede setje moet wegzetten waar enkel zelf over gedraaid wordt. Even afwachten hoe die zich 'in het veld' gedraagt.
Topic: Pioneer XDJ-R1 (12-6-2013 19:57:00)
Ik ga dit apparaat even in de gaten houden, dit lijkt me namelijk ideaal als 'backup' voor m'n setje CDJ-2000's of voor die paar keer per jaar wanneer ik een tweede setje moet wegzetten waar enkel zelf over gedraaid wordt. Even afwachten hoe die zich 'in het veld' gedraagt.
FAT32 (wat door Rekordbox gebruikt wordt) ondersteund volumes tot maximaal 2 terabyte. Je moet wel wat omwegen nemen, want Windows XP (en hoger uit m'n hoofd ook) formatteert tot maximaal 32 gigabyte in FAT32. Je zult dus als je meer dan 32GB wilt benutten een extern programma moeten gebruiken.
Wellicht dat Rekordbox/Pioneer-spelers minder accepteren, dat zou goed kunnen.
Topic: Voorwaarden factuur (9-6-2013 18:44:00)Wellicht dat Rekordbox/Pioneer-spelers minder accepteren, dat zou goed kunnen.
Hier ook, IBAN/rekeningnummer erop en natuurlijk de overige contactgegevens maar geen plaatsnaam bij bank. Bij een betaling wordt er voor zover ik weet ook niet naar gevraagd (in Nederland dan), of verschilt dit per bank?
Topic: Showtec SC-2412 als MIDI Controller (3-6-2013 13:25:00)Een Showmaster 24 (waar deze tafel volgens mij erg op lijkt) stuurt enkel de waardes van de (flash) buttons over midi. De waarden van de faders worden niet verzonden. Praktisch niet bruikbaar dus.
Nu weet ik niet of die hetzelfde oem-product is met een andere sticker erop, maar misschien heb je iets aan deze informatie
Topic: Muziek rippen (2-6-2013 16:37:00)Nu weet ik niet of die hetzelfde oem-product is met een andere sticker erop, maar misschien heb je iets aan deze informatie
Als ik zelf nog wat rip doe ik dat meestal met dB Poweramp. Zit een goede database achter en verifieert dmv. AccurateRip of het rippen goed gegaan is.
Wat ik echter ook steeds vaker doe is gewoon een lossless versie van internet downloaden. Moet ik m'n usb cd-drive niet aansluiten...
Topic: CDJ 2000 (28-5-2013 21:30:00)Wat ik echter ook steeds vaker doe is gewoon een lossless versie van internet downloaden. Moet ik m'n usb cd-drive niet aansluiten...
YourLiVe schreef:
En misschien gaat deze wel een jaartje of 2 minder lang mee dan een macbook pro. Maar voor het geld wat ik bespaar op de aankoop kan ik tzt wel weer een nieuwe laptop kopen, met veel betere specificaties dan die macbook pro die jij 5 jaar geleden kocht.