Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Ski-J Raymond

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 39 bijdrage(n) van Ski-J Raymond (Pagina: 3 van 4)

Topic: Zomerhit 2004, Wat gaat het worden? (23-3-2004 18:53:00)
zo denk ik persoonlijk dat als special D had gewacht met het uitbrengen van come whit me dat echt een geweldige zomerhit had kunnen worden, ben benieuwd of we daar deze zomer nog iets leuk van krijgen
Topic: DJ Tiesto in Concert (9-2-2004 11:19:00)
nog even een paar kleine extratjes,

als echt bredanaar, en kennis van tijs hier nog even een paar details.

de grote markt van breda bied plaats aan 10.000 mensen (dat is inclusief mensen in lantaars en op daken)
er was van te voren niet aangekondigd dat tijs zelf ook even langs zou komen, dat wist alleen een kleine groep mensen happy :) en de politie.
op het moment dat de dvd tegen zijn einde liep en tiësto zelf een feestje kwam bouwen stond er op de grote markt een massa van 10.000 mensen, ELKE ingang die naar de markt leid was afgezet door de ME omdat er buiten deze zone 4.000 mensen stonden.

dezelfde nacht nog en de dag erna heeft de politie meer dan 250 telefoontjes gehad van geluidsoverlast, de burgemeester reageerde er lakoniek op:

"als een breda's product zo groot is en wereldwijd bekend is dan moet je niet gaan zeuren als hij in zijn geboorte plaats zo'n concert geeft, ik ben er trots op.

ik vond het een geweldig geslaagd feest, en tijs was ook helemaal tevreden toen hij hoorde dat er naar zijn dvd presentatie (want zo was het aangekondigd) 14.000 man kwam.

groetjes,
Raymond
Topic: oude topics kicken (22-1-2004 21:12:00)
ik post niet veel, ik lees gewoon graag en als ik echt een vraag heb kijk ik eerst of ik die niet beter kan mailen.

omdat ik veel lees op dit forum kom ik dus ook regelmatig edits van de mod's tegen.
en als ik eerlijk mag zijn vind ik ze super rechtvaardig;
eerst een algehele waarschuwing, daarna een persoonlijke.

enne, mogen ook mod's een keertje lol maken nadat ze alle zinloze aanvullingen van menig geen forumlid weer hebben verwijderd.
Topic: Goed geluid (16-1-2004 13:46:00)
even off topic,

elke muziek heeft emotie, maar juist wij als luisteraars bepalen of dat deze emotie op ons van toepassing is, even een klein voorbeeldje:

de een kan helemaal in de 7e hemel raken door een goeie hardhouseplaat, het feit dat de persoon in de 7e hemel terecht komt, is voor hem een emotie.

een ander kan urenlang naar de muziek van bryan adams luisteren, daar kan iemand ook erg van genieten. en ook dit is emotie.

dus:
emoties zitten niet in de muziek, nee, een bepaald muziekstuk kan bij de luisteraar emoties oproepen.

zelfs dan is de omgeving ook nog bepalend, zijn er meer mensen die dezelfde emotie delen, is de sfeer goed. allemaal factoren die bepalen wat voor emoties er los komen.

zo en dan nu weer on-topic.
Topic: fader start. (29-12-2003 20:40:00)
kan iemand me nou eens uitleggen wat er zo fijn is aan faderstart.

ik vind het zelf vele malen fijner om gewoon vanaf de speler zelf te starten en bovendien wil ik er nog weleens een soorte van effectje doorheen gooien en dan staat de fader al gewoon open.

dit is natuurlijk mijn mening en ik ben benieuwd waarom mensen juist fader start zo fijn vinden.
ik zou zeggen, barst los
Topic: Welke nummers passen lekker in de mix? (29-12-2003 20:12:00)
om even in te haken op mijn voorganger;

Ga niet liggen kloten met angels en we will rock you.

gebruik we will rock you en mix daar nadeem met angels doorheen.

nadeem met angels is een mix van angels door robbie gezongen met inderdaad aan het begin het zelfde ritme als we will rock you.
Topic: Apres Ski / Playlist (10-12-2003 19:39:00)
nou kan het aan mij liggen, maar als je als dj een complete playlist gaat gebruiken is er naar mijn idee de creativiteit ver vanaf.
zeker als ski-j is creativiteit erg belangrijk.

het publiek wil een aaneen schakkeling van gezelligheid. een dj die bijvoorbeeld veel trance en dance draaid, gebruik bepaalde stukken als rustpunt of om een sfeer op te bouwen, en dat hebt je in een skihut niet.

als je een nummer te lang draait loopt de vloer leeg.

dus mijn tip:
zorg dat je weet welke nummers er nieuw uitkomen, en zorg vooral dat je weet wat je publiek wil horen.

maak geen playlist, wees creatief en bespeel je publiek.

succes,
enne mocht je nog vragen hebben kun je atlijd mailen.
groetjes raymond
Topic: Bekende DJ (7-11-2003 20:10:00)
ik kom zelf uit breda, en tja als bredanaar ben je natuurlijk een beetje op de hoogte.
vandaar dit:

Dj tiësto ( tijs verwest ) heeft een asociaal druk schema, die jongen kan echt overal op de wereld komen draaien. hij is niet voor niks de beste dj van de wereld. en daar betaal je voor.

voor een set van tiësto betaal je bijna 10.000 euro per uur, of daar de apparatuur bij zit weet ik niet.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (6-11-2003 23:23:00)
tja alleen toch zonde dat juist dit soort merken niet ook 100mm faders gaan gebruiken zoals dateq. dat is gewoon een heerlijke luxe, verder echt een lekkerre mixer lijkt me. ben erg benieuwd naar de revieuws.
Topic: Kids Disco (16-10-2003 20:04:00)
mag ik nou eens een heeeel domme vraag stellen?

iedereen (nouja bijna iedereen) heeft hier zo heel mooi DJ voor zijn naam staan.
oke de meeste zullen ongetwijfeld redelijk tot goed kunnen draaien en een leuke mix in elkaar kunnen zetten.

maar wat mij met de paplepel is ingegoten was dat je als dj niet alleen moet kunnen mixen, waar het met name om gaat is de muziekkeuze.

dus....
een dj is iemand die een compleet feest bouwt door de juiste nummers op een sublieme manier op een rijtje te zetten. dan lijkt het mij logisch dat je toch wel weet wat je moet draaien. het is toch logisch dat je op een feest voor 12 jarige geen hardstyle moet gaan draaien.

en het mooiste is nog,
iedereens die vraagt naar goede nummers noemt zelf de belangrijkste al op.

ik wil met deze post niemand beledigen dus hoop ook geen boze reacties te krijgen, ik was gewoon benieuwd.

groetjes,
Raymond