Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 20 van 20)

Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (27-5-2004 13:15:00)

Skit schreef:

Ik neem aan dat je de Electribes SX en MX bedoelt?
Nee ik bedoel niet de SX en MX.

Wel de MKII versies van de eerste versies electribes.

www.the-soundfactory.com/TSF_DANCE_KORG.htm

Er is ook een nieuwe versie van de electribe met sampling mogelijkheden (grijs/wit maar staat niet op die site die ik aanhaalde, ook niet op de site van Korg trouwens).

SX en MX zijn "grotere" versies van de eerste electribes. De buizen zijn leuk omdat je ze in saturatie kan drijven. Verder vind ik de marketing rond die buizen een stukje overdreven.

De MX en SX hebben geen SD slot maar wel een slot voor (het oudere en tragere maar wel goedkopere) Smartmedia.

Enkel de SX heeft sampling mogelijkheden, MX is een analog modeling synth.
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (27-5-2004 08:13:00)

Dré schreef:

Zouden de heren mij eens een lijstje kunnen mailen van effectboxen met een goede prijs/prestatieverhouding? Ik zit daar zelf totaal (nog) niet in en zou er zeer mee geholpen zijn.
Dat zal ik binnenkort doen.

Maar wil je nu een lijstje van DJ-effectapparatuur, studio-effecten of "groove tools" zoals Korg Electribe?

En speelt het budget van de klant een rol? M.a.w. moet ik de dure dingen er ook bijzetten?

Trouwens er zijn nieuwe versies uit van de vorige Korg Electribes (die in de webshop staan), veel meer dan een nieuwe behuizing (dit keer van metaal, zoals het hoort) is het niet maar de prijs is wel heel laag -> lijstprijs is ongeveer 300 euro.
Topic: Droom dj-setup (26-5-2004 21:23:00)

nijhuisr schreef:

lekker doelloos al die lijsten die echt NIEMAND gaat doornemen, laat staan dat er iemand iets van opsteekt...
Daar ga ik mee akkoord. Hier heeft toch niemand wat aan.
Topic: Vergelijk topmodellen mixers! (26-5-2004 20:46:00)
Niemand die Rane denkt bij scratchmixers? Oke je betaalt je blauw maar dan heb je ook wat.

Rane TTM56

www.rane.com/ttm56.html

Rane TTM54i - Mojo

www.rane.com/ttm54i.html

Overigens hele mooie clubmixers heeft Rane ook. Wanneer komt Rane nu in de webshop Dré?
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (26-5-2004 20:19:00)
Ik ben het helemaal eens met Maydona. Een MC909 zou ik zelf nooit kopen. Ik wens namelijk niet te betalen voor sounds die ik minder vind. Geef mij maar een sampler.
Met de XV engine die erin zit kun je wel erg veel doen maar het blijft teren op oudere sounds. De sampling functie maakt veel goed -> je eigens sounds die klinken altijd beter.

Maar de 909 is geen studiosampler, met die laatste kun je een hoop meer. De MC909 als ideale sampling bak omschrijven vind ik dan ook verkeerd.

Ik vind de 909 eigenlijk gewoon te duur. Maar als je veel geld hebt dan is dit een mooi instrument. Ik vind gewoon dat er mooiers te koop is. Het is ook maar de vraag wat je wil, wil je een uitgebreide studio of een alles-in-één doos? Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Tenslotte is het de muziek uiteindelijk die telt en NIET het materiaal waar het mee gemaakt werd.

Over de MPC4000: Deze vind ik toch te groot en te zwaar voor live. Verder wel een echte aanrader, als je het geld hebt. De krachtigste hardware sampler op de markt zit erin (in de MPC4000 zit een Z8).

Wie dezelfde samplingmogelijkheden wil als de 4000 moet ofwel een Z8 of een Z4 kiezen. Z4 is hetzelfde als de Z8 maar minder opties (die er overigens wel bij te prikken zijn voor extra valuta) en maar 4 draaiknoppies i.p.v. 8.

O ja Roland mag wel een keer iets doen aan die midi connectors: een midi in en een midi uit is wel echt triestig op een bak als de MC909 vind ik. Akai doet het dan weer goed met alle midi connectoren in dubbel.
Topic: Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer? (19-5-2004 21:01:00)

DJ Jus schreef:

ja, maar er kunnen altijd mensen zijn die nog een voor of nadeel weten van korte of lange faders
Ja natuurlijk, ik wil maar zeggen dat niet iedereen het feit dat faderlengte subjectief is moet blijven herhalen. Dat staat zo ongeveer in elke post in dit topic.
Topic: Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer? (19-5-2004 20:56:00)
Ja ik ook. Maar dat hoeft niet te beteken dat alles moet blijven heraald worden; iedereen weet nu al dat faderlengte subjectief is.

No offence natuurlijk.
Topic: Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer? (19-5-2004 20:11:00)

skapiej schreef:

heey! sorry dat ik het zeg maar ik vind het een beetje een loos onderwerp.... het gaat er toch om wat je zelf fijn vind?? ik persoonlijk ben niet zo gek op 100mm faders, doe mij maar korten.
Je herhaalt wat diverse andere personen vertelden. Iedereen zal dat nu onderhand wel weten.
Topic: Aankleding "herriehok" (19-5-2004 19:29:00)
Wil je een kamer geluidsdempend maken, dan kun je het beste een "kamer in een kamer" maken.

Je maakt dus met andere woorden een zwevende vloer en dubbel plafond, tussen de twee wanden stop je dikke wollen dekens o.i.d.

Wel oppassen natuurlijk met de brandveiligheid, i.p.v. die dekens zou je dus beter voor wat anders kunnen kijken.

Als je van plan was van die panelen tegen de muur te plakken; die helpen enkel tegen weerkaatsing van het geluid, veel dempen doen ze niet. Ze nemen gewoon refelecties weg. Dit laatste kost wel veel, hangt ook een beetje af van welke soort je neemt.
Topic: Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer? (18-5-2004 18:37:00)
Zou elke fabrikant nu een klein beetje nadenken en er gewoon voor zorgen dat er een insert voorhanden is voor de master... Zo kun je de gebalanceerde uitgang van je menger blijven gebruiken en je effecten toch in-line geschakeld hebben.

Ikzelf vind dit bijvoobeeld een mooiere oplossing dan een effect send-return (zéker bij dj-toepassingen), omdat het effect bij deze laatste schakeling gewoon gemixt wordt met het origineel. Je hoort dus met andere woorden het effect samen met dat wat reeds aan het spelen was. De wet/dry regeling op je effector kun je zo ook niet naar behoren gebruiken; als je die regelaar op dry zet dan heb je namelijk een kopie (plus ruis) van datgene wat reeds op de master aanwezig was.

Nadeel van de eerste methode is dat je niet kunt horen hoe het effect gaat klinken. Maar als fabrikanten nu eens een "exterior cue input" gaan gebruiken, dan is dit wél mogelijk.

Je kan dan namelijk koptelefoonuitgang van je effector handig hierop aansluiten -> wat er uit de koptelefoonuitgang van de effectmachine vloeit hoor je dan over de cue van het mengpaneel.

Een extra knopje om deze uitgang te selecteren zou helemaal mooi zijn, maar dat is niet echt nodig omdat er een regelaar voor de koptelefoon voorhanden is op praktisch elk dj-effectapparaat. Als je geen effect over de cue wilt horen dan draai je die gewoon op nul.

Master input en exterior cue input zijn beiden voorhanden op de Xone:V6 -> ik heb dit trukje dus niet zelf uitgevonden o.i.d., laat dat duidelijk zijn.