Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Alleznet
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Alleznet (Pagina: 20 van 20)
Topic: roosters spuiten (4-6-2008 15:29:00)Wellicht wat appart, maar ik heb een losse compressor/limiter van DBX (2 kanaals), echter wanneer mijn set ergens staat waar ze proberen vanalles te slopen door met +20dB in te sturen regel ik alles zo:
signal in
compressor linker kanaal (vanaf +6dB compressie met 4:1, limiting op +10dB)
EQ
compressor rechter kanaal (vanaf 0dB compressie met 2:1, limiting op 0dB)
crossoverTopic: muziek om op te lopen/rennen/joggen (27-5-2008 08:57:00)
40 keer 2, kans dat er ergens iets storing opleverd, en 40 keer werk,
jee wat een inzet!
Des te meer het meevalt dat het gewoon werkt
. Waarschijnlijk kun je dus met 1 stuk kabel minstens 400meter overbruggen (gebalanceerd).Topic: Gezocht: Latin/Minimal/ Electro - DJ's / Live act's - 14 augustus (24-5-2008 11:28:00)Is dit niet schadelijk voor je versterkers? En heb je dan wel een zelfde clip-grens omdat je er geen belasting aan hebt hangen?Topic: Het bouwen van een case (19-5-2008 21:12:00)Heel simpel kijken, even een stukje hout op een weegschaal (onder de koppleing naar de auto) en kijken wat de kogeldruk is.
Volgensmij worden die roosters meestal powdercoated gemaakt vanuit de fabriek.
Topic: Volgorde equalizer & compressor/limiter (3-6-2008 14:54:00)René Eppink schreef:
Ach, d'r zijn in ook nog genoeg pro's die er onderling smaakverschillen op na houden of de compressor beter voor danwel na de EQ te plaatsen is. Hoewel het hier vrijwel altijd om een input gaat, geeft het toch aan dat er in veel van dit soort zaken geen volmondig ja of nee te geven is. De eindcompressor/limiter zou ik echter wel gewoon na de EQ zetten, tenzij je dondersgoed doorhebt waar je mee bezig bent.signal in
compressor linker kanaal (vanaf +6dB compressie met 4:1, limiting op +10dB)
EQ
compressor rechter kanaal (vanaf 0dB compressie met 2:1, limiting op 0dB)
crossover
Lekker houden op te bekende nummers, eventueel af en toe een relatief bekend house nummer erdoor (dus niet ééntje die alleen de DJ's kennen, maar gewoon een nummer waar mensen bij wijze van op mee zouden kunnen fluiten ofzo) voor de wat oudere en gewoon lekker je ding doen. Zo veeleisend zijn die mensen niet als ze hard moeten rennen/uitrusten
.
Topic: Leuke set voor groot schoolfeest? (26-5-2008 22:45:00)
.Wat ik me even afvraag, hoe hard hebben jullie de geluidsset in gedachte want heb even terug hier als examenstunt in een aula gestaan met 4x 15" basjes en 2x" RW-15 toppen (weliswaar gemodificeerd in enig opzicht) en dat wilde nog best wel flink voor het vermorgen dat er was. Ik schat het aantal mensen op een stuk of 500-600.
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (24-5-2008 16:04:00)Tering
! Die maakt kans!
Topic: Signaal verlies met lange afstanden audiosignaal. (24-5-2008 14:28:00)
! Die maakt kans!
Tom schreef:
ruim veertig stekkers in elkaar geduwd
40 keer 2, kans dat er ergens iets storing opleverd, en 40 keer werk,
jee wat een inzet!
. Waarschijnlijk kun je dus met 1 stuk kabel minstens 400meter overbruggen (gebalanceerd).Zou zelf op z'n minst eens even willen langskomen om te kijken en/of draaien... Zelf draai ik vaak (soms commercial) house-achtige muziek met wat uitwassen richting electro/minimal. Maar gezien je vol zit verwacht ik niet dat ik nog 'mag'
, maar als je het niet erg vindt zou ik graag eens langskomen om te kijken en luisteren naar andere mensen van dit forum. Lijkt me een gezellige avond!
Daarbij doe ik het DJ-gebeuren (naast het geluidsverhuur) vooral voor de hobby op dit moment en grijp ik iedere mogelijkheid om te kunnen draaien voor een leuk publiek aan.
Zie maar of je me nodig hebt, of dat ik mag komen! Hoewel ik wel denk dat het niveau van roberto en stevo hierboven een stukje hoger ligt...
Topic: Hulp met afstellen geluidset (20-5-2008 11:12:00)
, maar als je het niet erg vindt zou ik graag eens langskomen om te kijken en luisteren naar andere mensen van dit forum. Lijkt me een gezellige avond! Daarbij doe ik het DJ-gebeuren (naast het geluidsverhuur) vooral voor de hobby op dit moment en grijp ik iedere mogelijkheid om te kunnen draaien voor een leuk publiek aan.
Zie maar of je me nodig hebt, of dat ik mag komen! Hoewel ik wel denk dat het niveau van roberto en stevo hierboven een stukje hoger ligt... Philip_Janssen] schreef:
De manier waarop je het simpelweg kunt testen, is maximaal uisturen naar je versterkers terwijl deze helemaal open staan zonder luidsprekers eraan. Op het moment dat je versterkers clippen, staat je limiter niet strak genoeg.Ik bedoelde dat je gewoon een 1/2 millimeter eraf haalt waardoor je de letters ziet staan.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (15-5-2008 20:19:00)LJ DaAn] schreef:
Meatrack's zijn hoogstwaarschijnlijk veel lichter als subjes met ingebouwde versterker...