Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 20 van 20)
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (9-9-2008 15:17:00)
heb 2 soorten subs nooit als een probleem gezien. Zat zelf te denken aan "centerstack" van 2x master subs voor de dj booth en de 2 hybrides met tussenpalen en daarop 1220's in de hoeken, en 2 1220's op statieven naast de dj booth. Ben nooit zo'n fan van speakers in alle hoeken.
Samengeraapt zooitje.? eeh ja t zijn 2 setjes, bijelkaar gehobbied, niet bedoeld als een set. de hybride hoorns met daarop de dubbel toppen (gefligtcased) en de bandpass (master) met daarop de 1220's. Zet het nooit allemaal weg. Altijd 1 van de 2.Naast dat ik het n beetje n denegrerend advies vind, lijkt het me volledig onlogisch om alles te verkopen, dat is nooit slim lijkt me, een deel vervangen ok. Maar welk deel dan specefiek?
Heb ik voldoende hoog en mid met 4 1220's t.o.v. 3 kw laag?
Wat zou jij aan mijn set aanpassen en uitbreiden?
Dansvloer is dus 15 m breed en 10 diep, er staat een dj meubel van 2,5 meter breed in het midden tegen de lange muur.
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (5-9-2008 23:42:00)Samengeraapt zooitje.? eeh ja t zijn 2 setjes, bijelkaar gehobbied, niet bedoeld als een set. de hybride hoorns met daarop de dubbel toppen (gefligtcased) en de bandpass (master) met daarop de 1220's. Zet het nooit allemaal weg. Altijd 1 van de 2.Naast dat ik het n beetje n denegrerend advies vind, lijkt het me volledig onlogisch om alles te verkopen, dat is nooit slim lijkt me, een deel vervangen ok. Maar welk deel dan specefiek?
Heb ik voldoende hoog en mid met 4 1220's t.o.v. 3 kw laag?
Wat zou jij aan mijn set aanpassen en uitbreiden?
Dansvloer is dus 15 m breed en 10 diep, er staat een dj meubel van 2,5 meter breed in het midden tegen de lange muur.
we werken met toegangskaartjes. Laatste keer met gehuurde set waren er 250 man op 250 kaartjes op andere lokatie. Nu meer ruimte. vrees met grote vrees dat we dit ook echt wel vol krijgen. (10x 15 is de dansvloer) verder nog bar lounge enz.
Ben vooral benieuwd waar de knelpunten in deze set zitten. (versterking van de master audio subs kan bv nog wel wat heftiger) houden de tops dat bij? enz enz. Hou zouden jullie het maximale uit de set halen, een centerstack, enz enz.
ik krijg niet zo vaak de kans om alles weg te zetten
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (5-9-2008 21:09:00)Ben vooral benieuwd waar de knelpunten in deze set zitten. (versterking van de master audio subs kan bv nog wel wat heftiger) houden de tops dat bij? enz enz. Hou zouden jullie het maximale uit de set halen, een centerstack, enz enz.
ik krijg niet zo vaak de kans om alles weg te zetten
hmm ff kijken, het liefst zou ik niets huren. (wil liever deze set afstemmen/ geschikt maken)
laten we zeggen, 500 euro max? misschien meer als ik dingen verkoop (ik realisser me namelijk dat de topjes wat licht zijn, die zou ik misschien beter kunnen vervangen door 2 degelijke, maar t gros van mijn klusjes zijn klein, en dan is t vervoer weer n ding (die behringers kunnen samen met de cd speler en zo zo op de achterbank, dan hoeft de aanhanger niet mee)
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (5-9-2008 20:43:00)laten we zeggen, 500 euro max? misschien meer als ik dingen verkoop (ik realisser me namelijk dat de topjes wat licht zijn, die zou ik misschien beter kunnen vervangen door 2 degelijke, maar t gros van mijn klusjes zijn klein, en dan is t vervoer weer n ding (die behringers kunnen samen met de cd speler en zo zo op de achterbank, dan hoeft de aanhanger niet mee)
Ik hobbie al een tijdje met licht en geluid. Ooit eens begonnen toen ik 14 was, nu weer opgepakt (inmiddels 27
)
Zo nu en dan doe ik eens een feest voor vrienden en bekenden, of verhuur ik spullen aan een drive in. Ik heb best een hoop, maar het moet eigenlijk eens goed op elkaar afgestemd worden. En daar heb je ervaring voor nodig . Ervaring die ik niet heb, vandaar mijn post hier.
Binnenkort organiseer ik met een paar vrienden in een leuke lokatie een "groot" feest. Er zullen meer dan 250 man komen (300 max), en dat is een berg mensen! Licht is er ruim voldoende. Een mooie truss kooi, 12 scans enz enz. Aan de dj's en decoratie zal het ook niet liggen. Vraag is of het geluid het kan bijbenen. De lokatie is 15 x 10 meter er zullen waarsch steeds een groot percentage mensen op de dansvloer staan en er gaat voornamelijk house gedraaid worden.
Ik heb de volgende spullen. Mijn vraag is, hoe zouden jullie dit aansluiten/ opstellen, wat mist er nog, waar kan ik het beste investeren.
speakers:
2x hybride hoorns, eminence kilomax (in deze behuizing durf ik er 700 watt rms op te zetten)
2x bandpass master audio , geladen met 18 sound lw1400 (700 watt rms) type sw 18 b
2x top behringer 1220 pro (400 watt rms, 12" 1")
2x top dubbel 12" + 1" (500 watt rms)
Versterkers:
2x dap xtreme 700 (2x 460 watt rms @ 8 ohm, 750 @ 4 ohm)
2x t-amp 2400 (2x 750 watt @ 8 ohm vast wel meer @ 4 ohm)
Crosover:
cx2310 (behringer)
Verder heb ik nog GEEN Equalizer en Geen Processor. Misschien zou dit wel een keer een goede aanschaf zijn, eenvoudig en goed werkende presets verdienden dan de voorkeur boven veel mogelijkheden.Ik ben namelijk niet gewend er mee te werken. Natuurlijk, helaas, zoals altijd...budget budget..
Enne oja. Kabels zat!
Ik ben heeel benieuwd wat de profs hier mee zouden doen.. als ze echt niets anders voor handen hadden haha!
(eventueel kan geleend worden : 2x behringer ep 2500 2x behringer 1220 pro top 2x 1800x pro sub 4 x actieve lem 15" 1" speakers van 350 watt rms)
Brand maar los!
Groetjes Stijn.
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (5-9-2008 16:30:00)
) Zo nu en dan doe ik eens een feest voor vrienden en bekenden, of verhuur ik spullen aan een drive in. Ik heb best een hoop, maar het moet eigenlijk eens goed op elkaar afgestemd worden. En daar heb je ervaring voor nodig . Ervaring die ik niet heb, vandaar mijn post hier.
Binnenkort organiseer ik met een paar vrienden in een leuke lokatie een "groot" feest. Er zullen meer dan 250 man komen (300 max), en dat is een berg mensen! Licht is er ruim voldoende. Een mooie truss kooi, 12 scans enz enz. Aan de dj's en decoratie zal het ook niet liggen. Vraag is of het geluid het kan bijbenen. De lokatie is 15 x 10 meter er zullen waarsch steeds een groot percentage mensen op de dansvloer staan en er gaat voornamelijk house gedraaid worden.
Ik heb de volgende spullen. Mijn vraag is, hoe zouden jullie dit aansluiten/ opstellen, wat mist er nog, waar kan ik het beste investeren.
speakers:
2x hybride hoorns, eminence kilomax (in deze behuizing durf ik er 700 watt rms op te zetten)
2x bandpass master audio , geladen met 18 sound lw1400 (700 watt rms) type sw 18 b
2x top behringer 1220 pro (400 watt rms, 12" 1")
2x top dubbel 12" + 1" (500 watt rms)
Versterkers:
2x dap xtreme 700 (2x 460 watt rms @ 8 ohm, 750 @ 4 ohm)
2x t-amp 2400 (2x 750 watt @ 8 ohm vast wel meer @ 4 ohm)
Crosover:
cx2310 (behringer)
Verder heb ik nog GEEN Equalizer en Geen Processor. Misschien zou dit wel een keer een goede aanschaf zijn, eenvoudig en goed werkende presets verdienden dan de voorkeur boven veel mogelijkheden.Ik ben namelijk niet gewend er mee te werken. Natuurlijk, helaas, zoals altijd...budget budget..
Enne oja. Kabels zat!
Ik ben heeel benieuwd wat de profs hier mee zouden doen.. als ze echt niets anders voor handen hadden haha!
(eventueel kan geleend worden : 2x behringer ep 2500 2x behringer 1220 pro top 2x 1800x pro sub 4 x actieve lem 15" 1" speakers van 350 watt rms)
Brand maar los!
Groetjes Stijn.
Bedankt voor de reacties hoor, maar sja, ik kan er niet allemaal even veel mee, maar dat komt denk ik omdat ik er nog niet voldoende van weet. Heb nog niet echt een uitstpraak gehoord over deze kasten specefiek, missschien zitten er toch nog kopers/bouwers van die arls18 hier op t forum. Dan ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb besloten mijn set niet verder uit te breiden met dergelijke speakers, maar heb inmiddels 2 master audio sw-18 b kasten gekocht, leek me veiligere inverstering, klinken super strak!
Merci!
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (2-9-2008 21:14:00)Ik heb besloten mijn set niet verder uit te breiden met dergelijke speakers, maar heb inmiddels 2 master audio sw-18 b kasten gekocht, leek me veiligere inverstering, klinken super strak!
Merci!
Sja, en dan ga je denken he. Ik ehb dus 2 van deze kasten, zitten 18 inchers in, voor het uiterlijk van mijn set is het natuurlijk het leukst om zo dadelijk 4 dezelfde kasten te hebben, maar het moet gewoon wel klinken. Ik heb onlangs 1 kilomax opgeblazen (kreeg ook 1500 watt te verduren) . Voice coil kwam tegen de magneet aan.
Nogmaals, het klinkt best, maar ik zou graag ergens terug vinden dat iemand ook echt over dit ontwerp heeft nagedacht.
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (2-9-2008 18:57:00)Nogmaals, het klinkt best, maar ik zou graag ergens terug vinden dat iemand ook echt over dit ontwerp heeft nagedacht.
linkjes staan er al. Niemand ervaring met de arls 15 of 18?
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (1-9-2008 21:37:00)Waarom kies jij voor deze kasten? arls 15?
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (1-9-2008 19:14:00)https://img406.imageshack.us/my.php?image=arls2bx.jpg
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (1-9-2008 18:30:00)Hmmm, dus eigenlijk is het een bassreflex met een te grote poort, dus drivers krijgen het zwaarder.
https://img374.imageshack.us/my.php?image=arlskappa15lf8tx.jpg
Hier heeft het eigenlijk meer van weg. Maatgeving klopt ook, arls 18 zou t type moeten zijn.
https://img374.imageshack.us/my.php?image=arlskappa15lf8tx.jpg
Hier heeft het eigenlijk meer van weg. Maatgeving klopt ook, arls 18 zou t type moeten zijn.