Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van )pieter(

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 20 van 20)

Topic: Syrincs M3-220 DT vraagje (19-4-2008 18:32:00)
Muziek en film gewoon op een apart kanaaltje van een menpaneeltje hangen.
Van mengpaneeltje (waarschijnlijk cinch) naar XLR verloopje op de sub pluggen. En de topjes op de sub aansluiten en klaar is kees.

Verloopje gaat niet ten koste van de kwaliteit.

Mvg.
Pieter
Topic: Op zoek naar een nieuwe SUB - TOP actieve speakerset (16-4-2008 13:12:00)
Het rendement van de turbosounds zal niet veel moeten onderdoen denk ik. Vind nu even niet hoeveel de EV's wegen, maar bedenk ook dat de turbosounds wel lichte kastjes zijn (32kg) tegenover de Qube (58) en de Lem (46) voor de subwoofers.
Mrja EV blijven natuurlijk ook wel lichte kastjes.

Mvg.
Pieter
Topic: Op zoek naar een nieuwe SUB - TOP actieve speakerset (14-4-2008 21:02:00)
Ik heb precies de voorkeur om zeer zeker toch ook eens naar de turbosound kastjes te gaan luisteren. Misschien wel een beetje omdat ik nogal een turbosound freak ben maarja zonder te luisteren zul je anders nooit iets weten.
Hebben vier impact setjes (impact 120 en impact 180) en een deel grote hoorngeladen kasten.
Maar nu sta ik nog altijd te kijken van de output van deze toch wel kleine, lichte kastjes.

Zeker eens gaan luisteren,

Mvg.
Pieter
Topic: Het Punisher baskast topic (4-4-2008 16:30:00)
Als je de cerwin-vega earthquake 18" folded hoorn met twee stuks hoort komt er ook absoluut niet veel laag uit. Maar met 8 daarentegen klapt alles gewoon dicht, geweldige druk...
En misschien is het aangehaalde idee van een dubbel 15 BR wat hoger te crossen nog helemaal zo geen slecht idee. Volgens mij is dat waar A-nionic naar op zoek is maar bon, als we absoluut hoorns willen bouwen.
Ik zou ook nog willen zeggen dat je je niet moet laten verleiden door de goedkopere driver die de punisher nodig heeft, de kast van een punisher bestaat sowieso uit meer hout dan die van een kit 18 en ik denk dat je op het einde van de rit tegen ongeveer hetzelfde kostenplaatje aankijkt bij beide kasten.

mvg.
pieter
Topic: Het Punisher baskast topic (2-4-2008 11:24:00)
Maar A-nionic zoekt a.) de goedkoopste speaker.
b.) het meeste lawaai.
Punisher zal volgens mij ook nooit zo zalig diep gaan (1 kast per kant wel te verstaan) maar A-nionic zoekt het ook niet heel diep.
Laat hem dus maar in zijn bezigheid.
Topic: Het Punisher baskast topic (2-4-2008 11:18:00)
Dan denk ik dat je ook eens zal moeten kijken naar een deftige versterker. Die Ciare lusten namelijk ook nog al wat vermogen (plusminus 1500 per driver is toch wel nodig als je echt hard wilt gaan).
En nog een vraag: Je versterker is 1800watt bridge. Maar twee ciare's parallel is wel 4ohm en ik weet niet of je versterker dat zo leuk vindt.

Mvg.
Pieter
Topic: Het Punisher baskast topic (1-4-2008 19:26:00)
Een bassreflex zal sowieso dieper gaan dan een enkele hoorngeladen kast.
En volgens mij geeft de kit 18 ook een stevige maagbass.

Mvg.
Pieter
Topic: nieuwe PA (29-3-2008 11:56:00)
Had de dubbel 12" + 1.4" ook al voorgesteld in combinatie met 18"ers maar volgens mij past dit zeker allemaal niet binnen het budget aangezien er ook nog eens zeker 2 en naar alle waarschijnlijkheid 3 versterkers zullen bijgekocht moeten worden.

mvg.
pieter
Topic: is inruilen dynacord powermate mk1 naar mk2 de moeite (29-3-2008 11:51:00)

djbram schreef:

Ik heb niet gezegt, dat DAP gelijk was aan dynacord. Het ging er om dat je voor 1000 euro ook een hele goede versterker kan halen waar geen dynacord naam plaatje op zit, zoals bv een DAP

dynacord s-1200, dynacord paa-560, mackie m-2600, lijkt me redelijk vergelijkings materaal.

Neem nou de s-1200, de nieuwprijs was ongeveer 800 euro, nou voor 800 euro krijg ik ook een hele leuke DAP versterker, die veel meer vermogen leverd en kwalitatief gelijk is.

De paa-560 is inderdaat een hele leuke versterker.

Of de Crown 5001 van een vriend van me, inderdaat dat zijn hele leuke versterkers, maar als je dan naar de nieuwprijs gaat / ( ging ) kijken shut up :X

Ik denk dat er niet veel mensen in het publiek zijn die merken dat er of een 5001 of een vission 3500 op een setje soundpower subjes staat.
Kwalitatief gelijk? Even gewoon een logische redenering waarom bestaat dynacord in dit geval dan nog? En waarom heb ik dan nog nooit iemand gezien met een martin audio of turbosound of Ev set met daarachter DAP-audio versterkers? (achter degelijke speakers staan normaliter degelijke versterkers)

Mvg.
Pieter
Topic: Wat voor speakers voor een techno feestje 14 m bij 7 m (28-3-2008 18:27:00)
Dat is het inderdaad allemaal maar de TS geeft niets om het budget dus liet ik even mijn grootste wensen uitkomen happy :)
14*7 zal inderdaad meer als genoeg hebben met 4*15 deftige BR kasten en idem toppen.

Als het trouwens echt laag moet kunnen we er toch nog een stel TSW-124 onderleggen, mooi zo'n 24" speaker happy :)