Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van StijnS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 20 van 20)

Topic: gezocht drive in partner (8-6-2008 20:51:00)

Xplod schreef:

StijnS schreef:

Hmm... Interessant topic

Ik vind het ook wel plezierig om met iemand samen te kunnen werken. Ik heb dit tot voor kort gedaan, maar mijn "collega" heeft er de brui aan gegeven.
Ik doe voornamelijk all-around feestjes, met ambiance muziek. Elektronisch spul aan mekaar draaien ligt me niet zo helemaal. Dus als er iemand is die dat wat goed kan is het zeker leuk meegenomen.

Ondertussen heb ik al een stevig setje onder de vingers (Sub-top met W-BIN basskast"jes")

En niet onbelangrijk: Ik ben 17.8 (nog 2 maandjes en 18 laugh :D) en zit in Hechtel, Noord-Limburg, België.
Dus het gaat enkel om het draaien? En hoe zou je het dan regelen ivm vergoeding?

Mvg
Ach, ik sta ook open voor andere dingen. Mensen die graag een hulpje willen bij PA mogen me ook altijd opbellen.
Vergoeding? Ik ben erg flexibel, en wil gerust alles bespreken.
Topic: gezocht drive in partner (8-6-2008 19:41:00)
Hmm... Interessant topic

Ik vind het ook wel plezierig om met iemand samen te kunnen werken. Ik heb dit tot voor kort gedaan, maar mijn "collega" heeft er de brui aan gegeven.
Ik doe voornamelijk all-around feestjes, met ambiance muziek. Elektronisch spul aan mekaar draaien ligt me niet zo helemaal. Dus als er iemand is die dat wat goed kan is het zeker leuk meegenomen.

Ondertussen heb ik al een stevig setje onder de vingers (Sub-top met W-BIN basskast"jes")

En niet onbelangrijk: Ik ben 17.8 (nog 2 maandjes en 18 laugh :D) en zit in Hechtel, Noord-Limburg, België.
Topic: Nieuwe lichtset: Commentaar? (3-6-2008 19:20:00)
Rovers zijn voor disco's erg leuk omdat ze een redelijk ruimtevullend effect geven.
Nu hangt het er van af wat voor werk je meestal doet: Hyperkinetische disco's of ietwat rustigere feestjes? In het 1e geval zou ik gaan voor 2 rovers en 2 winners, in het 2e geval voor 4 winners. (Tip: neem de HID versie)

De LED parren van JBsystems geven erg mooie effecten. Vooral met de led controler die je er bij krijgt als je een setje van 4 koopt. De led par 64's kunnen toch wel aardig tegen par 64 300W op hoor...
Topic: [aansluiting] speakers (2-6-2008 18:25:00)

djspiky schreef:

Als je speakon kabels te duur vind kun je het ook doen zoals ik het gedaan heb. Ik heb 2 2,5mm^2 luidsprekerkabel gekocht en daar aan iedere kant een NL4FX plug (4 polige (neutrik) speakon plug) aan gemaakt.

Het is niet heel roadproof en je moet er geen lange afstanden mee overbruggen of buiten mee gaan werken. Maar voor kleine feestjes waar je speakers naast je staan werkt dit gewoon goed en het is erg kostenbesparend.
Daarbij komt nog het voordeel dat een speakon sneller aangesloten is dan draadverbindingen. Een speakon heb je op minder dan een seconde er in, bij draadverbindingen moet je meestal wat langer prutsen.

Maar als je écht niet weg te houden bent van draadverbindingen: zorg dan dat je de uiteinden van je draden vertint hebt, anders blijft er na 3x in en uit trekken niets meer van over.
Topic: Grootste blunder tijdens draaien? (2-6-2008 18:17:00)
Ach, zet er een goed alarmsysteem met automatische meldkamer achter en het schrikt best wel wat mensen af... Nu kun je alleen nog de code vergeten... shut up :X
Topic: Grootste blunder tijdens draaien? (1-6-2008 22:11:00)

miel schreef:

Ik heb weer een leuke van dit weekend. Haastklusje, superstrak ingepland, dus ik plankgas naar de opslag. Eenmaal daar aangekomen, bus achteruit parkeren, sleutel pakken, slot open.. Wacht, zei ik daar sleutel pakken? Heb ik daar gewoon een kwartier staan stressen en al mijn kleren binnenstebuiten gekeerd, om vervolgens uit pure wanhoop maar weer de bus in te stappen om terug naar huis te rijden, in de volle overtuiging dat ik hem daar heb laten liggen. Eerst nog eventjes mijn collega bellen dat het wat later wordt, en wat ligt er in het stuurvakje.. ashamed :$
Lang leve combinatiesloten... sneaky :V
Topic: opdracht leuk zonder statisch licht? (31-5-2008 22:33:00)

J.Wijnings schreef:

Wat is daar verkeerd/gevaarlijk aan? Waaroem MOET je dan een eigen aardlek er tussen plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord!
Je MOET geen aardlek plaatsen, maar voor de veiligheid van de personen die aan de apparatuur kunnen komen is het toch wel erg sterk aan te bevelen. Stel je maar eens voor dat de randaarde niet goed aangesloten is en er een fasedraad tegen de metalen behuizing komt... Ik denk niet dat je dat wilt aanraken op een 500mA aardlek wink ;)
Topic: Grootste blunder tijdens draaien? (26-5-2008 19:44:00)
Zaterdag heb ik wat ervaring op mogen doen met JB systems Led parren en een bijbehorende led controller.
Parren in de truss gehangen, DMX kabels er tussen en controller er aan. Zoals 'k altijd doe bij lichteffecten van links naar rechts hogere DMX waardes toegekent.
Blijkbaar mag je dus als je de LED controller gebruikt de parren niet op een ander kanaal zetten, de DIP switches moeten allemaal uit staan. De controller herkent dan nog steeds iedere par afzonderlijk. shut up :X
Bij gebrek aan een handleiding lang kunnen zoeken...
Topic: ideen voor thema feest? (25-5-2008 20:39:00)
Ik zou proberen te werken met rode (al dan niet fluelen) doeken, die je overal kunt ophangen. Questie van de ruimte daarmee op te vullen. Voor extra decoratie kun je beginnen werken met van die vliegendeurtjes van dunne draadjes... En als klap op de vuurpijl huur je een stripteaseuse in laugh :D
Voor het licht zou ik voornamelijk opteren voor indirect licht. Laat parren die verdekt opgesteld staan op het planfond schijnen. Om er toch wat beweging in te krijgen, hang je enkele scans die je traag door de zaal laat scannen. Als je het af wilt maken, zorg je een oude grote kroonluchter.

Tip: ga ergens ervaring opdoen met dit thema? laugh :D
Topic: Beamerkeuze. (25-5-2008 10:11:00)

LJ DaAn schreef:

Ik las ook dat er aardig wat beeldkwaliteit verloren gaat als ik de beamer aansluit via een S-video kabel?
Ik kan de beamer ook aansturen via Composite Video (RCA), geeft dit beter beeld?
Het geluid laat ik dan vanaf mijn DVD-recorder via mijn stereoset lopen.
Composiet (het gele tulp stekkertje) geeft een slechtere beeldkwaliteit dan S-video. Heeft je DVD-recorder geen component (de rode, groene en blauwe stekkertjes, meestal tulp of BNC) uitgangen? Deze geven namelijk een nóg betere kwaliteit...